Hunden - den gravides bestevenn <3

Ja, jeg lurte også på hvorfor det var viktig å skrive at barna var av utenlandsk opprinnelse.. Som om det hadde noe å si for historien?

Forøvrig synes jeg det er fint at du har en beskytter hjemme nå som du er alene :)
Men litt drøyt å sende bikkja på dem, selv om den er liten og søt og DU vet at den ikke biter. Det visste ikke de og hadde ungen min kommet hjem å sagt at nabokjerringa satte hunden etter dem så hadde du fått en telefon eller to fra sinte foreldre.

Og jada, ungene gjorde noe de ikke hadde lov til. For det er ikke lov å gå i andres hager. Men å sette bikkja etter dem var drøyt. Synes jeg.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke kan være mer rundhåndet når vi leser hverandres hverdagshistorier... Det blir trist om ingen vil prate her, fordi man er redd for å ordlegge seg feil. Lille87, jeg håper du ikke er lei deg og vil dele andre øyeblikk med oss siden!

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke kan være mer rundhåndet når vi leser hverandres hverdagshistorier... Det blir trist om ingen vil prate her, fordi man er redd for å ordlegge seg feil. Lille87, jeg håper du ikke er lei deg og vil dele andre øyeblikk med oss siden!
Enig! Syntes vi skal legge denne diskusjonen død nå!

Har lest alle kommentarene som er kommet på tråden, og har vurdert hvorvidt jeg skulle svare eller ikke. Jeg ba også Moderator Stine om hun kunne slette tråden, da jeg syntes den skapte forferdelig dårlig stemning, av visse personer.

Janteloven lever i aller høyeste grad i på de fleste steder. Man skal ikke bare være pedagogisk og politisk korrekt, man skal også være ha uendelig tålmodighet med mennesker som ikke oppdrar barna sine. Man skal ikke kunne reagere på pøbelstreker med mindre man er utdannet barnevernspedagog. Det forundrer meg over hvor mange barn som må vokse opp i denne verden med grusomme forferdelige foreldre som ikke stryker dem kjærlig over kinnet når de har gjort noe galt. Samfunnet skal elske deres rampestreker og se på dem med ømt blikk når de gjør noe de vet de ikke har lov til.

Barnet skal pakkes inn i bomull og verden skal falle i hode på dem når de vokser opp og ikke lenger har foreldrene til å "sugercoat" tingene for dem. Det jeg gjorde var ikke av alvorlig grad, ingen ble skadet men noen ble skremt.
Jeg ser ikke på meg selv som noe ondskapsfullt eller rasistisk menneske av den grunn.

Mange har poengtert at det ikke var viktig at barna var av utenlands opprinnelse. Men det ble ikke gjort om til noe stort poeng, det er stormen i vannglasset. Det var en del av historien, de var av utenlandsk opprinnelse. At noen valgte å gjøre det om til noe grusomt og forferdelig fortår jeg ikke. Burde de skjemmes av at de var det?

og for å stille spørsmålet litt anderledes.. er en kattunge som er født i en stall, fremdeles en katt eller er det en hest? Forstår ikke hvorfor det skulle blåses opp til at det var noe negativt eller diskriminerende. Skal jeg for all fremtid da si mine ikke etnisk norske venn og min etnisk norske venn? Jeg forstår ikke meningen med å hisse opp å ødelegge stemningen på denne måten. Føler egentlig selv at det gås inn for å få meg til å føle meg dårlig.

Moderator Stine slettet ikke innlegget.Det blir kun slettet innlegg som anses for å være brudd på reglene.

Jeg har ikke noe mer å si om saken, og kjenner meg ferdig med babyverden. Ikke fordi andre har en annen mening en meg, men fordi det ropes rasisme og diskriminering over en lav sko, og det interesserer meg i svært liten grad i bli dømt av mennesker som ikke kjenner meg og som ikke ser lenger en sin egen nesetipp.

Jeg syns IKKE du skal slutte å være på forumet, ikke pga dette i hvert fall... Det har jo ikke så mye å si hva jeg mener da, men ville nå bare si det :) hyggelig å ha deg her! Tenk på det litt i hvert fall :D

Jeg syns IKKE du skal slutte å være på forumet, ikke pga dette i hvert fall... Det har jo ikke så mye å si hva jeg mener da, men ville nå bare si det :) hyggelig å ha deg her! Tenk på det litt i hvert fall :D
Enig :)

Hehe! Tror det er vanlig på slike forum der det er masse hormonelle damer, at det blir slike diskusjoner. Er jo bare å droppe saken. Personlig liker jeg verken frekke store unger, eller løpende bikjer. Sådeså ;)

Herregud! NEI! Du skal si: " mine venner" det er ikke relevant om de er innvandrere eller norske, i historien din. I tillegg blir det drøyt å sammenligne innvandrare og norske med katter og hester?! Vi er da av samme art bare forskjellig farge. Hvis du ikke vil ha dårlig stemning får du vel vurdere innholdet i det du legger ut isteden for å klage på reaksjonene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes ikke du skal slutte inne her pga noen inne vrir og vender på alt. Jeg har fått slengt så masse d**** etter meg inne her fordi noen tolker alt feil. Jeg har valgt å overse de, for jeg tror de bruker altfor mye tid her inne og har for lite som skjer i livet sitt. Dessuten tviler jeg på at du hadde lagt ut et bilde av deg selv om du hadde vært rasist. Tullete folk ;) Ha en fin dag :)

Dra det selvhøytidlige hodet ditt opp av sanden. Det var en metafor, jeg går utifra at du er såpass oppegående at du klarr å plukke opp det. Jeg svarte på et innlegg fra naira. Å det er du som har klart å lage sur stemning med å være den som gråt rasisme. Det et sånne mennesker som deg som bare skyter fra hofta uten mål å mening som bgynner å kverulere over en sånn filleting som utenlandsk opprinnelse. Alle tenker ikke likt som deg selv om de er heeeeeeelt hvite som deg. Du er ett sånnt menneske som kan lage kvalm av selv den aller minste ting. "Hvite barn er jo engler som aldri gjør noe galt". Noen ganger går an å klappe igjen sin selvrettferdige munn.

Last edited:
Jeg synes ikke du skal slutte inne her pga noen inne vrir og vender på alt. Jeg har fått slengt så masse d**** etter meg inne her fordi noen tolker alt feil. Jeg har valgt å overse de, for jeg tror de bruker altfor mye tid her inne og har for lite som skjer i livet sitt. Dessuten tviler jeg på at du hadde lagt ut et bilde av deg selv om du hadde vært rasist. Tullete folk ;) Ha en fin dag :)

Takk :-) nei jeg er ikke noen rasist og synes det er tullete at en i dag ikke lenger skal kunne si utenlandsk opprinnelse uten at noen får en dyp personlig reaksjon.

Jeg synes heller ikke du skal forlate forumet.

Det er vel mest det at du måtte påpeke at ungene ikke var norske i historien din som provoserer noen. Hadde du skrevet barn av norsk opprinnelse hvis det var norske barn som lekte? Spør ikke for å være frekk altså, jeg er nysgjerrig bare :)

Og jeg så ingenting rasistisk i innlegget. Bare en unødvendig påpeking at ungene ikke var norske. Jeg så ikke at det hadde noen relevans for historien. Regner med du hadde blitt like skremt om det var en gjeng norske unger som banket på vinduet ditt. :)

Dette er ikke siste gang noen kommer til å være uenige og usaklige i en diskusjon. Det er sånn som skjer når mange damer samles for å dele mye.

Uenig må man få lov å være. Det er tross alt et diskusjonsforum. Men man kan i det minste prøve å holde seg saklig. Og å kalle deg rasist på grunn av en unødvendig opplysning er usaklig.

Håper du blir! :)

Jeg påpekte ikke at de ikke var norske, jeg forstår ikke hvorfor det skal være støtende at de var av utenlandsk opprinnelse hvis de var det! Hvis det var en gjeng med bråkebøtter kunne jeg likegodt ha beskrevet dem som russiske pøbelunger hvis jeg visste de var russiske, eller hvis de var av en form for sekt, eller av en type utseende eller stil. En gjeng med gangsta wannabes eller hva det nå en måtte være, det var en beskrivelse av hvordan de så ut ikke hvem de var. Det var ingen politisk, rasisitisk, eller diskriminerende poeng i historien.

Man skal ikke gjøre forskjell på folk sies det, men jeg hører overalt om "hvite barn, hvit person", skal jeg bli fornermet over hva jeg er? Jeg skrev ikke av utenlandsk opprinnelse i diskriminerende eller generende form, det var bare en konstantering av hva de var. Jeg ser virkelig ikke problemet. Av utenlandsk opprinnelse kan likegodt bety polsk som somalisk. Hvorfor er det negativt å være av utenlandsk opprinnelse? Hvorfor skal man gremmes, skjemmes eller bli fornermet over det?

Skal jeg da bli mannevondt sint og skrike til mine venner når jeg passer på mine tantebarn som er halvt filipinske, hvis de spør hvilken opprinnelse de har? Jeg er stolt over tantebarna mine uansett, men når jeg skal beskrive dem eller vise dem kan jeg godt bruke orde mulat. De er halvt filipinske og halvt norske, selv om moren er norsk!!! Men opprinnelsen er filipinsk.

Forstår ikke hvorfor det skal hauses opp slik, det betyr like lite som om jeg hadde skrevet Norske barn, men nei jeg hadde nok ikke skrevet det men jeg hadde beskrevet slik "gjengen så ut" som de oftes gjør i den alderen, de kler seg likt for å fremstå som en enhet.

Jeg blir utrolig lei meg når det ropes rasist og kommer med nedsettende kommentarer. Å kalle noen rasist er faktisk ganske alvorlig anklage.

Syns det var litt drøyt å jage bikkja på ungene, men mest fordi jeg hadde vært bekymret for at de skulle finne på å skade ham. Forøvrig syns jeg innleggene i denne tråden er meget drøye og over grensen for hva som burde være normal oppførsel på bv. At ungene var av "utenlandsk opprinnelse" er vel irrelevant, men virkelig ikke noe å ta på vei for.

Back
Topp