Hunden - den gravides bestevenn <3

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Dette skjedde nå nettopp når jeg satt i sofaen med halsbrannen og rømmegrøten min.
Jeg ser det er en gjeng med 12-13 årige barn av utenlandsk opprinnelse utenfor på lekeplassen.
Så er de så frekke at de går opp på verandaen og banker hardt på terrassedørå så jeg skvetter himmehøyt.
Lucas min lille Dansk svensk gårdshund på 10 kg er blitt utrolig opptatt av å beskytte meg og passe på mens samboer er på jobb eller borte. Når samboer kommer hjem punkterer han fullstendig og sover flere timer i strekk i senga si hehe.. uansett så blir Lucas helt gal og bjeffer og bjeffer, så jeg slipper ham ut og han jager de frekke barna rundt bygget. De ble jo såklart livredde hehe, men jeg vet at lucas ville aldri gjort noe, han bjeffer helt til han kommer bort til vedkommende så logrer han som verdens lykkeligste over å ha truffet en ny venn.
Men han fungerte utmerket for å bli kvitt plageåndene hehehe... lillegutten min <3 ( kan legge til at han også elsker barn uansett alder og hvor hardt de river ham i ørene og halen hehe)

Den livsfarlige lillegutten:

424662_10152189245065704_1693875786_n.jpg

Last edited:
Hvorfor er det viktig for historien at barnen er av "utenlandsk opprinnelse"? Mine barn kommer ikke være helt hvitnordiske men om noen skal gi dem merkelappen "av utenlandsk opprinnelse" av den grunn klikker det for meg. Hva har det med historien å gjøre? Barn leker og tuller, uansett hudfarge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var en beskrivelse av hvem det var som herjet\ tullet. Om du velger å tolke det negativt er det i såfall opp til deg. Ingen grunn til å klikke over noe som er fakta.

btw. kommenterte INGENTING om hudfarge..

Jaha, så det er ikke nok å skrive barn uten de må være av utenlandsk opprinnelse for å gi mening til historien. Hvite barn er jo engler og gjør jo aldri noe. Jeg er heeeelt hvit og gjorde masse rampete ting som barn. Hater den norske rasismen. Alt som ikke er hvitt er ikke "oss" det er dem. Stygt!

Tenk at det var det du klarte å plukke ut av historen. For noe sprøyt!Kaller du meg rasist fordi jeg beskrev scenariet? Det som er typisk Norsk er at alt skal tas på med silkehansker, en spade kan ikke kalles en spade uten at noen får et hysterisk anfall av den grunn, enten det eller så er du rasist. Rasisme er diskriminering av rase, etnisitet o.l. Kan ikke se at jeg har diskriminert en eneste her i denne historien, den som diskriminerer her er deg.

Det står ikke nevnt noe som helst om hudfarge eller etnisitet så det der har du dratt rett ut fra løse luften. Så fint for deg at du er heeeelt hvit..

Jeg tok ikke ens opp at du presterte å sende hunden etter barnen. Det er jo ikke normalt det heller. De er barn. Man kan snakke til dem. Håper noen gjør det samme mot barna dine når de er på den alderen.

Det står ikke nevnt noe som helst om hudfarge eller etnisitet...? Ehhh, hva mener du med "av utenlandsk opprinnelse", da? Søt historie, jeg har også en hund som har blitt min store beskytter i det siste, men enig med lindat at du fint kunne ha droppet den beskrivelsen av barna.

Forresten også veldig enig i at du ikke burde ha sendt hunden etter barna. Små hunder biter også, og barna kunne ikke vite at det ikke ville skje. Selv om jeg forstår at du var helt trygg på at det ikke ville skje.

Var det da bedre om jeg skrev tyskerbarna som ikke snakket norsk. Må man være mørk i huden for å være av "utenlandsk opprinnelse". Skal vi også da anta at jeg satt her som en gammel kjærring med pacemaker og at de hamret løs på terrassedør vinduet mitt ga meg hjerteinfarkt og jeg døde.

Jeg hadde aldri sendt ut Lucas i hagen MIN på min private EIENDOM hvis jeg trodde han kom til å skade dem. Hele poenget var jo at de skulle få seg en lærepenge.

Nei! Selve poenget er at det ikke er relevant for historien! Og lærepenge gjennom skremsel er ikke særlig pedagogisk! Spes når det ikke er dine barn. Snakk med foreldrene så kan de avgjøre om de skal snakkes til eller bli jaget av en bjeffende ukjent hund for å lære!

Man skiller gjerne mellom etnisk norsk og ikke etnisk norsk, hudfarge er da ikke relevant. Så ja, du skrev om etnisitet. Men dette er ikke så nøye. Poenget var at beskrivelsen var irrelevant. Enig i at frekke barn gjerne kan få en lærepenge. Men hadde aldri sendt hunden min etter dem, selv om jeg er 100 % sikker på at han aldri ville ha skadet noen. 100 % sikker kan man vel heller ikke være med hunder, kanskje spesielt ikke når de (pga graviditet) skal passe ekstra godt på eieren sin?

Jeg bet meg også merke i "utenlansk opprinnelse".. Så isåfall har jeg også tolket ting litt feil her.. Kanskje formulert deg på en annen måte?beklager å si det men syns ikke det var så voksent gjort å sende hunden etter barna!..

Jeg er livredd hunder nettopp fordi jeg ble overfalt av naboens hund når jeg var liten... :(

Sent from my iPad using BV Forum

Ser ikke problemet med å sende hunden etter unger når det er på ens egen eiendom. Ungene har da virkelig ikke noe der å gjøre.

Ser ikke problemet med å sende hunden etter unger når det er på ens egen eiendom. Ungene har da virkelig ikke noe der å gjøre.
Barn er nok ikke like opptatt av hvems eiendom, bare de leker og har det gøy. Jeg skulle likt å se dere som synes det er greit, når noen gjør det mot barna deres. Det er ikke greit.

Jeg er livredd hunder nettopp fordi jeg ble overfalt av naboens hund når jeg var liten... :(

Ja jeg og min søster ble skadet av farmor sin hund. Ikke noe som fører til elsk for løse hunder nei!

Hadde dette vært barn på 5-6 år, så kunne en ha pratet til dem, og sagt at en banker ikke på folks terassedør, enn bruker ringeklokka på framdøra. Men HI skriver jo at dette er barn på 12-13, og de burde vite bedre. Skjønner at HI sendte hunden ut, om det var relevant for historien at barna ikka var av utenlandsk opprinnelse? Tvilsomt..

Back
Topp