Hundemat

kathrine80

Glad i forumet
Hvilken type hundemat bruker dere, jeg tenker tørrmat?
Hunden våres røyter veldig mye, så vil gjerne prøve en annen type,
for og se om det blir noe bedre.
Bruker labb nå
 
Vi forer med Pro Plan som tørrfor, og er super fornøyde med det.
 
Eukanuba og Royal Canin[:D] Hadde glatt byttet ut labb ja, selv om dette er billigere, så har det likevel sin pris[8D]

Og Vom og hundemat!
 
Har alltid brukt pro plan.

Vom og hundemat pølser(rent kjøtt) er vidunderkur mot det meste!

Nå har jeg brukt IAMS for senior hunder i ca 6mnd og hunden er finere enn noensinne! Lite røyting, blank i pelsen og passe vekt!

Alltid slitt med vekta hennes samt at hun røytet masse etter steriliseringen for 3 år siden men endelig har ALT stabilisert seg!

399kr for 15 kg på Buddy!!

Rottweiler!
 
Hills[:D] Kjøpes hos dyrlegen. 460kr for 10 kg.
 
[:)]Et spesialfor fra Royal Cainin ,som dyrlegen bestiller til voffen min.(Får kun kjøpt det gjennom dyrlege) Det er spesialfor for eldre herrehunder med prostata og blære besvær[:D]. (Han hadde betennelse i prostata for ett år siden,og derfor bruker vi bare dette foret nå.)
Det som er "tragisk" er at han ELSKER Pedegree Pal sitt senior for - men nå får han det som godbit når han gjør noe utrolig bra. Han vil heller ha det enn levergodter.(Han har aldri blitt foret på det,men før så gikk det ann å kjøpe en pose når man gikk tom for mat på hytta f.eks.)
 
Labb er noe av det værste du kan gi hunden din! Du kunne likegodt matet den med loff.....

Grunnen til at Labb vinner denne TV2 hjelper deg greien er at det er inkompetente folk som utfører testen, de ser kun på % fett, % protein % ditt og % datt, og de ser ikke på innholdsfortegnelsen, den som sier hva fòret faktisk er laget av... proteiner og fett kanjo komme fra så mangt......

I tillegg så tar de ikke hensyn til fòringsmengde pr. dag, de tar kun hensyn til hva en 15 kilos sekk koster.
15 kilo med f.eks Eukanuba varer jo myyye lenger enn 15 kilo Labb.

Et bra hundefòr skal inneholde mye kjøtt og helst kyllingkjøtt. Biprodukter fra kylling, kyllingmel osv er ikke godt nok.
Når hunden din spiser mat som ikke kan gi han den næringen han trenger, så spiser hunden mye, den bæsjer mye, avføringen lukter mer og siden kroppen ikke får nok næring til å holde alt i gang, så kvitter den seg mednoe av det den har minst bruk for, nemlig pels, så derfor røyter hunden din i bøtter og spann.

Jeg ville skiftet til Eukanuba eller Royal Canin, litt dyrere i innkjøp, men varer mye lenger + at du får en sunnere hund.

Husk at dersom du skifter fòr, så kan hunden din øke røytingen i en liten periode, det er helt vanlig, du er nødt til å prøve et merke i minst 2-3 mnd før du kan si om det fungerer på hunden din. med mindre hunden din ikke tåler fòret, at han får diarè, kaster opp, klør seg osv....da ksla du ikke holde på så lenge.

Hvilke hund har du? Og hvor gammel?
 
Bruker Hills nå men skal gå over på vom og hundemat pga pels osv. Det skal vist være veldig bra på røyting osv..... billigere er det også[:)]

Lykke til[:)]
 
Royal Canin Derma Comfort el. sensible og vom og hundemat bruker vi på våres 4-beinte [:D]
 
Vi bruker Pro Plan, samt Vom&Hundemat pølser.

609,- pr sekk med PP og 14,-pr halvkilos pølse ved kjøp av 10 om gangen.
 
Bruker Hills - advanced fitness eller noe sånn (kjøpt på dyrebutikk, 270 kr for 3 kg) [:)] Og litt våt mat blanda inni av og til. Vår røyter også veldig mye så burde kanskje bytta til en med mer omega 3 og vitaminer, men han er så kresen. Liker bare den...

Vom og hundepølser? Trodde det var bedre for hunden med skikkelig tørrfor jeg? Hvilken type hundepølser er dette da?[:)] Og Vom?
 
Vi har brukt mye rart, men nå får alle hundene royal canin. Og de er så blanke og fine i pelsen at jeg tror vi fortsetter med det [:D]
 
ORIGINAL: LillianneLie

Bruker Hills - advanced fitness eller noe sånn (kjøpt på dyrebutikk, 270 kr for 3 kg) [:)] Og litt våt mat blanda inni av og til. Vår røyter også veldig mye så burde kanskje bytta til en med mer omega 3 og vitaminer, men han er så kresen. Liker bare den...

Vom og hundepølser? Trodde det var bedre for hunden med skikkelig tørrfor jeg? Hvilken type hundepølser er dette da?[:)] Og Vom?


http://vomoghundemat.no/

De fleste hunder har det bedre med råforing enn skarva tørrfor. Men det er veldig individuelt.
 
Bruker Belcando lamb and rice junior, bestiller hos handlers.no.
Han tålte ikke vanlig Royal canin og Eukanuba. Kunne jo selvfølgelig brukt spesialfor, men han fungerer fint på Belcando så ja..
Får litt råfor og, glemte å skrive det..
 
Vi bruker spesial for. Hills z/d. Supert for pels og hudproblemer[;)]
 
royal canin men vi skal gå over til eukanuba siden vi har en sånn gratis greie der hvis vi kjøper 7,5 kg da får vi med en sekk på 3 kg ved siden av [:D]
 
Har brukt Pro Plan på vår siden han var valp. Altså i over 1,5 år. Oppdretter bruker det.
 
men han røyter så sinnsykt av det pluss avføring opptil 5-6 ganger pr dag, og det er IKKE normalt.
Så bare får å prøve noe anna fikk han Pedigree av meg.
Og avføringa ble krfdig redusert, ikke røyter han så mye heller[8|]
 
Og dette ble bare krise fòr, men det funker jo.
Hadee tenkt til å prøve royal, men de hadde ikke igjen det jeg skulle ha når jeg skulle kjøpe..
Så nå er jeg veldig i tvil hva jeg skal gjøre så lenge det funker så bra som det gjør....
 
ORIGINAL: mocca09

Bruker Hills nå men skal gå over på vom og hundemat pga pels osv. Det skal vist være veldig bra på røyting osv..... billigere er det også[:)]

Lykke til[:)]

 
Vet du hvor mye tørrfòret fra Vom og hundemat koster?
 
Råfôr er jo det beste du kan gi til hunden :-) www.vomoghundemat.no
 
her brukes det Hills, og etter at vi byttet til det har det blitt MYE mindre røyting, og ho er blank og
fin i pelsen[:)]
 
Back
Topp