Hundefor anbefaler dere?

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
va anbefaler dere? Prøvd labb og eukanuba, men hunden vår røyter, flasser i pelsen, ingen glans, og bæsjer myye...[8|] Og da får han den mengden han skal ha etter str og vekt. Og han er så tynn uannset hvor mye han spiser.. Begynt og gi han litt mer enn det han skal ha nå[>:] Men ribbeina hans syns så godt jo[8|] Er en standar dachs..

Det er vanskelig det der med hundefòr altså...er så forskjellig fra hund til hund..
Har du spurt dyrlegen??

Han skal til dyrlegen i april for vaksine så får spørre da... må vel ha seg en ormekur og..[&:]

ORIGINAL: Beta

Pro Plan vet jeg at mange er veldig fornøyde meg og jeg mener å ha hørt at det skal være det beste også[:D]

Hvor selges det da? dyrlegen?

Royal Canins breed foret anbefaler jeg, det er tilpasset hver enkelt rase! Og dr.baddakys fiskeolje![:)]

Eukanuba fòret likte han ikke[8|] Gikk greit en stund så ville han ikke ha det lengre.. Kunne stå lenge uten at han gadd og spise det...

pro plan er veldig bra!

de har både slankefor og "feit opp" for som er bra! [:D]

veldig fornøyd med det!

ORIGINAL: Line Lavendel

Royal Canins breed foret anbefaler jeg, det er tilpasset hver enkelt rase! Og dr.baddakys fiskeolje![:)]

Det har vi og prøvd ja.. Egentlig glemt det litt ut jeg pga vi ble anbefalt eukanuba, men som sagt likte han ikke det.. Kanskje kjøpe en liten sekk av det og prøve...

Har ingen ide til noe for,men for røyting så går
det an å gå til dyrlegen å få B-vitamin sprøyte som kan hjelpe
mot det..

Vi har best erfaring med Royal Canin og Pro Plan. Du bør nok velge en høyenergi variant hvis han er for tynn.

vår dachs (strihår) funker fin på bento kronen. mannen vil bruke det sden vi får det gratis.
er det korthårs-dachs dere har røyter jo de dekkhår støtt.

hvetekim-olje i foret er veldig fint for flass ol. det inneh mye E-vit som er en god antioksydant[;)]

vi hadde bc tidligere, den funka best på royal canin.
en type m høyt fettinnhold.
han ble lett tynn. og hadde ikke spes god matlyst.

vær obs på det er mange som blir løse i magen av de "fetene" fortypene siden de ofte inneholder mye protein og. da virker det mot sin hensikt.

Vi har gått over på ferskfor på bikkja vår, blanding av vom og innmat fra Vom & Hundemat (tror jeg det heter). Foret er billig (kr 200 for 20 kg), pelsen skinner og det blir lite avføring. Tennene er også veldig fine [:)] 

Vi har prøvd både Eukanuba, Pro Plan, Labb og Flatazor tidligere..
+ Royal Canin... (Er fordelt over 10 år og 2 hunder dette...)

Det som til slutt funket helt supert her hos oss er noe som heter Doggy og selges på Norgesfôr.

Hun er egentlig en røyter, men nå er det ingenting utenom røytesesongen. Pelsen er blank, avføringen perfekt. Og i tillegg ELSKER hun smaken. Er så glad for at vi kom over dette. Rimelig er det også.

Funker sikkert ikke sånn for alle, men sånn er det hos oss.

Må legge til at Pro Plan og Flatazor også var veldig gode.

Eukanuba og Labb var vi minst fornøyd med.

[:)]Boffen min fungerer best på "Kongelig kanin"[:D].. Altså Royal canin. MEN - jeg må bytte på hvilke smaker han får[8|] ,ellers blir han "anorektisk"! Så jeg kjøper 3 kg sekker - og når den er tom ,så får han en ny smak. (Bortsett fra nå ,nå får han et spesialfor som vi kjøper hos dyrlege. En Royal Canin for hunder med urinproblemer. Sånn er det å ha gammel hund[8D][:)]. Heldigvis elsker han det foret - og så får han "vanlig"bikkjemat på hytta - for variasjonens del[:)].)

ORIGINAL: Line Lavendel

Jeg og! Har en hund som kun spiser det foret. Det andre sliter hun med å få tak i pga "konstruksjonen" på nesen.

anbefaler proplan jeg! :) bruker det på våres hund, og har brukt det på hunder jeg har hatt før ..

ORIGINAL: Enaj

Anbefaler ikke tørrför i det hele tatt!!

Men anbefaler deg å råföre hunden din, gi den f.eks pølsene fra vom&hundemat eller rått kjøtt, alt fra høner til innmat, har du en slakter i nærheten har du sikkert mulighet til å få mye billig kjøttrester og slakteavfall derefra.

Mer skal det ikke til før du er en sånn uoppnåelig perfekt hundeeier i mine øyne[;)]

Back
Topp