Hund som slikker i ansiktet

Å slikke er en viktig del av språket til noen hunder. Jeg synes hunden skal få hilse, men ikke vaske ansiktet. Viktig at hundene hører når man sier nei, og spesielt at man holder de unna de små som ikke klarer å si ifra selv.

Synes katter er mye ekklere en hund. En hund har i motsetning til det mange tror en ganske ren munn bakteriemessig får vi mennesker i oss flere farlige bakterier en en hund som vasker seg selv i rumpa. Synes det er ekklere når de stapper penger mobil nøkkler O.l inn i munnen en om en hund gir en kjærlig kyss i det den går forbi.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Rumpeslikk= ecoli.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Det er det også når noen klør seg i ræva etter å ha tørket seg dårlig og tatt på nøkler eller mobil.

Det er naivt og tro at mennesker er renere en en hund. Hvor mange sykdommer smittes fra hund til mennesker? Og hvor mange sykdommer smittes fra hånd til munn eller luft fra menneske til menneske?

Nei, æsj det er det ekleste jeg vet! Uansett hvor på kroppen. Hunden vår slikker heldigvis veldig lite, men det hender. Blir ikke glad da. Vet han kommer til å bli veldig nyskjerrig når babyen kommer og vil hels sikkert slikke, men skal prøve å unngå det som best jeg kan.
Det har ingenting å si for meg at det er hunden språk, det er ekkelt! Dårlig ånde har han også. Jeg ser jo at han går og slikker på steder der tisper har tissa når vi går ute. I tillegg til sin egen tiss og rumpe så klart. Huff!

Har senv to små bissevovver, så kan være vanskelig å stoppe det til enhver tid. Men prøver virkelig å unngå det. Hehe:-)

Jeg var ikke så glad i at hunden vår slikket i ansiktet, ikke pga bakterier, men pga at det var så vått :-P
Han fikk stikke ørene mine ;-)

Men altså, jeg er ikke hysterisk på sånt jeg. Hunder har en mye bedre antiseptisk flora i munnen, og bakteriene blir drept mye fortere i hundens munn enn i menneskets.

Det er vel en grunn til at et menneskebitt er på toppen av lista over farlige bitt, men katt på andre plass og hunden på 3;)
Så sånn sett så er vår munn mer uhygenisk ;-)

En artikkel ;-)
http://www.kk.no/helse/helt-trygt-å-kysse-kjæledyret-ditt-19530

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg kan overleve at en hund slikker meg litt i ansiktet, men ikke på barnet mitt. Jeg syns at mennesker er eklere enn hunder :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Her får ikke hunden slikke oss i ansiktet, men hun prøver innimellom ja, hvis vi bøyer oss ned for skoknyting eller noe når hun skal være med på tur eller noe sånt :p

Men hun får ikke, for det synes jeg er kjempe ekkelt :O

Ungene har blitt utsatt for svigers og mine foreldre sine hunder innimellom, men prøver så godt å unngå det!

Jeg liker ikke å bli slikket i ansiktet. Har ikke så mye med bakterier å gjøre, jeg bare er sånn. Liker ikke våte menneskekyss heller, eller regn i ansiktet :)

Tenker av og til på det når jeg ser hundene til storesøster "smake" på diverse etterlatenskaper når vi er ute og går, men det er aldri da de slikker heller. De slikker ofte når jeg kommer på besøk og har satt meg ned. Setter pris på det som signal på at de setter pris på meg og ser på meg med respekt, men dytter dem fort unna.

Vil nok ikke at de skal vaske babyen vår, men vil også at han skal lære å omgås hunder, så jeg kommer ikke til å bli hysterisk og rive han unna dem, for jeg tror han blir mer skremt av det enn av slikking.

Har aldri hørt om sykdommer som kommer fra hunder. Katter, fugler, rotter, insekter og mye annet har startet epidemier gjennom historien, men ikke hunder.

Får ikke vaske oss i ansiktet! Men føtter og hender er greit:)
Har akkurat fått en baby og de har veldig lyst til å vaske han i ansiktet, men det er uaktuelt. De kan gi han en nuss oppå hodet eller litt på hender og føtter, men ser helst at de bare snuser :p men er jo og viktig å la de få snuse på babyen så de ikke blir sjalu og redde.. Har litt pinglehunder :p

Jeg er ikke redd for sykdommer, men synes fortsatt det er ekkelt! Hender også. Æsj æsj æsj!

Nei det er ekkelt! Liker ikke å bli slikket på hender eller klær eller noe sted.

Det er det også når noen klør seg i ræva etter å ha tørket seg dårlig og tatt på nøkler eller mobil.

Hvilket oppegående menneske sitter og klør seg i ræva? Hvis du sikter til bakterier i form av ecoli så vil det si at en person tar hånden ned i buksen og trusen og klør seg i rumpa? Voksne mennesker driver da vel ikke på sånn? I så fall er det noe som ikke fungerer som det skal der oppe. Og selv om man kommer i kontakt med baterier via nøkler, håndtak osv betyr ikke det at det ikke er ekkelt at en hund slikker barn i fjeset. Er da vel ingen som lar barna sine slikke hundeleker eller hundebæsj for å ta det litt på spissen og sier "jaja, de spiser jo sand i bhg". Det er ikke alt man kan beskytte barn mot, men når mitt barn spiser sand eller prøver å spise en brødskive som har falt på gulvet sier jeg nei, den brødskiven er slitten så da kaster vi den og smører en ny.

Back
Topp