Hund og underbitt

smash

Forumet er livet
VIP
Prata litt med nabon min i går, og ho fortalte om en rottweiler ho var oppvokst med, som hadde underbitt. Den var mye plaget med migrene, og dyrlegen sier det er underbittet som gjør det...
Hunden var mye urolig pga dette...

Kan det stemme tro?
Laban har underbitt, og han er opp og ned og overalt.. (han er valp enda da.. ett år)
Han har roet seg mye, etter MYE trening og jeg må "hjelpe" han å roe seg ned..
Kan det ha en sammenheng, eller kan nabon min ta feil?

Det syns jeg høres veldig rart ut! Man vet egentlig veldig lite om hunder og migrene. Man vet at hunder kan få problemer med bittet og tennene (akkurat som folk) når de har under eller overbitt, og kan trenge oppfølging mtp tennene, men jeg har aldri hørt snakk om den typen adferdsproblemer som følge av underbitt.

Hilsen dyrepleier med etterutdanning innen tenner :)

Sunniva snopesyk skrev:
Det syns jeg høres veldig rart ut! Man vet egentlig veldig lite om hunder og migrene. Man vet at hunder kan få problemer med bittet og tennene (akkurat som folk) når de har under eller overbitt, og kan trenge oppfølging mtp tennene, men jeg har aldri hørt snakk om den typen adferdsproblemer som følge av underbitt.

Takk for svar!:D
V har sjekket tennene hans hos dyrlegen 2 ganger, og de sier at han kommer til å bli plaget med tannstein etterhvert, og at han må ha spesialfòr.
Men det er ikke før han blir voksen.
Så får håpe det er det eneste vi trenger å gjøre.
Gir han også dentastix en gang om dagen.

Hei!

Har aldri hørt om en hund med migrene.Synes det høres litt rart ut, men vi vet nok langt i fra alt om våre kjære 4beinte. Det kan jo være flere grunner da, men kan jo være en god ide å stikke innom en dyrlege og spørre hva han/hun synes.
Du kan vel kansje merke det på hvordan urolig han er. Er han glad og leken? rastløs? eller virker det som han har vondt?

Jeg har slitt med migrene i alle år, og har (hadde) underbitt. Er akkurat operert, og håper på at migrenen skal forsvinne, i det minste roe seg. Legene kunne ikke være sikkre på om det var underbittet som er årsaken til migrenen min men det er en god mulighet for det.

-Jeanette

smash skrev:

Sunniva snopesyk skrev:

Takk for svar!:D
V har sjekket tennene hans hos dyrlegen 2 ganger, og de sier at han kommer til å bli plaget med tannstein etterhvert, og at han må ha spesialfòr.
Men det er ikke før han blir voksen.
Så får håpe det er det eneste vi trenger å gjøre.
Gir han også dentastix en gang om dagen.

Da syns jeg det virker som dere har gjort alle de rette tingene, så tipper det går helt fint :)

Jmd skrev:
Hei!

Har aldri hørt om en hund med migrene.Synes det høres litt rart ut, men vi vet nok langt i fra alt om våre kjære 4beinte. Det kan jo være flere grunner da, men kan jo være en god ide å stikke innom en dyrlege og spørre hva han/hun synes.
Du kan vel kansje merke det på hvordan urolig han er. Er han glad og leken? rastløs? eller virker det som han har vondt?

Jeg har slitt med migrene i alle år, og har (hadde) underbitt. Er akkurat operert, og håper på at migrenen skal forsvinne, i det minste roe seg. Legene kunne ikke være sikkre på om det var underbittet som er årsaken til migrenen min men det er en god mulighet for det.

-Jeanette

Han er 300% overhormonell! SLITSOMT!!!!!
Så jeg tror ikke han har migrene.. Han virker ikke til å ha det vondt..
han er en typisk golden ;P

Back
Topp