hund og stamtavle

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

ORIGINAL: Nullenusken

ORIGINAL: nyskjerrigmeg

GRUNNEN til at det ikke var stamtavle var at hundene ikke var brukt i utstilling.. Er snakk om en yorkshire terrier hanne valp. Det er en dyr rase somvel koster rundt 13-16 tusen med stamtavle.. og er sjelden,og ikke lett å få tak i i norge..

prisen var 10. ooo kr.. Men etter litt frem og tilbake så skulle jeg få den vaksinert og chippet inni prisen.. Men likevel...

Jeg vet om en seriøs yorkieoppdretter..... Send meg pm, så kan jeg sette deg i kontakt med henne heller!
For all del ikke kjøp av noen useriøse.... Noe den oppdretteren der hørtes ut som.
Og stamtavle er uavhengig av utstilling!

RETTER DEG[8D]

IKKE OPPDRETTER! Det der er en selger!![8D][:D]

Hehe... Hadde tenkt å sette det i hermetegn eller noe sånt, men det er så tungvint når jeg skriver på mobilen.... Hehe... Men er enig i at det ikke er en ordentlig oppdretter ja, de bare tror det selv, hehe...

NEI jeg har hund (er) og jeg hadde aldri kjøpt hund uten stamtavle.

Hunden skal til den prisen være grunnvaksinert, oppføgings vaksinert, hd rønget og øyelyst MED stamtavle.

For en blandinghund max 5 - 6000, ikke mer.

Rapport | Innlegg nr.: 21

SV: hund og stamtavle - 09.11.2010 11:30:42

Coreal
Nytt medlem

Medlem siden: 30.11.2009
Status: pålogget quote:

quote:

Coreal

GRUNNEN til at det ikke var stamtavle var at hundene ikke var brukt i utstilling.. Er snakk om en yorkshire terrier hanne valp. Det er en dyr rase somvel koster rundt 13-16 tusen med stamtavle.. og er sjelden,og ikke lett å få tak i i norge..

prisen var 10. ooo kr.. Men etter litt frem og tilbake så skulle jeg få den vaksinert og chippet inni prisen.. Men likevel...

For noe tull, man får da stamtavle til hundene selv om de ikke er brukt i utstilling.

Min hunds foreldre har ikke blitt brukt til utstilling i det hele tatt, ei heller dems foreldre igjen. Men har stamtavle for ørten generasjoner siden.

kjenner jeg blir en smule flau.. Lettlurt jeg. da sier jeg at det ikke er aktuelt når det ikke er stamtavle. Eller hvor mye ville du betalt for en uten stamtavle??

OG eller en blandingshund??

Ikke mer enn max 5-6000.

Hva hvis det følger valpepakke med 3 kg for, hundeseng, godbit, leke, fulgt opp med ormekur, vaksinert, chippet og et valpekurs(verdi 1500.) ?? blanding av kanin dach og tzu.

Du MÅ se bort fra alt som følger med.

Er du seriøs kjøper du ikkje den hunden.

Hunden bør ha stamtavle, for viser det seg at den har skjult HD, øyesykdommer osv, vil hunden få et smertefullt liv.

Ikke gjør det.

Hilsen en som har hatt hund i over 30 år.

Hva hvis det følger valpepakke med 3 kg for, hundeseng, godbit, leke, fulgt opp med ormekur, vaksinert, chippet og et valpekurs(verdi 1500.) ?? blanding av kanin dach og tzu.

5000,- + valpekursets verdi.
Vaksine, Chip og ormekur er jo standard. OG 3 kg hundefòr og ei hundeseng koster nesten ingenting. Godbit og leke har heller ikke store verdien.

Du MÅ se bort fra alt som følger med.

Er du seriøs kjøper du ikkje den hunden.

Hunden bør ha stamtavle, for viser det seg at den har sjult HD, øyesykdommer osv, vil hunden få et smertefullt liv.

Ikke gjør det.

Hilsen en som har hatt hund i over 30 år.

nei etter gode og opplysende råd fra jentene her inne-så kjøper jeg ikke den hunden.
Men trodde ofte blandingshunder var mindre syke enn rasehunder??
mener du at jeg skal se vekk fra alt som føler med blandingshunden??

Uansett om jeg kjøper rasehund eller blandingshund-så vil jeg at hunden skal ha helsesjekk, vakisnasjoner, bli chippet osv.. og om jeg betaler det til den som selger hunden eller betaler det selv etter jeg får hunden går vel ut på det samme??? JEg bare spør-har ikke så mye peiling. Og er jo lurt med et valpekurs tenker jeg når en skaffer seg hund første gang??

quote:

Vaksine, Chip og ormekur er jo standard. OG 3 kg hundefòr og ei hundeseng koster nesten ingenting. Godbit og leke har heller ikke store verdien.

ok. så prisen jeg skal betale er 6500 kr. altså 1500 kr under? og evt strekke meg til 7000 kr??

quote:

ok. så prisen jeg skal betale er 6500 kr. altså 1500 kr under? og evt strekke meg til 7000 kr??

5000,- for hunden, valpekurset kan du faktisk få til under 1000 lappen flere steder. Det er stor forskjell på 5000 og 10000 for en uregistrert valp.

Nei, ville ikke det! [:@] Synes det er forferdelig at folk kan forvente å få den prisen for en hund uten stamtavle.

Jeg har sett hunder til salgs uten stamtavle, til oppi 25 000. Ofte dersom det er chihuahua eller pomeranian inne i bildet, uansett om de visstnok er renraset, eller om det er blanding.....

Har i utgangspunktet ikke noe imot hunder uten stamtavle. Min familie har i alle år hatt hunder uten stamtavle, som har vært verdens snilleste og beste. Men at selgerne skal tjene såpass store summer på å avle på hunder der alt skal være i orden, mens de likevel ikke har bevis på det (stamtavlen), synes jeg er feil!

Helt ærlig (off topic) så ser jeg ikke hva som er så fint og flott med stamtavle uansett. Ja fint at foreldrene har vært champion hundreogørti ganger, men når de blir "avlet ihjel" så blir ungene tilsvarene. HD, nervøsitet, hjerneskade. Fiiint..

ORIGINAL: Labambie

Helt ærlig (off topic) så ser jeg ikke hva som er så fint og flott med stamtavle uansett. Ja fint at foreldrene har vært champion hundreogørti ganger, men når de blir "avlet ihjel" så blir ungene tilsvarene. HD, nervøsitet, hjerneskade. Fiiint..

Med stamtavle kan man undersøke foreldredyrene. Og da finner man ut om bikkjene er avlet ihjel.

ORIGINAL: Labambie

Stamtavle går på mye mer en utstilling, man kan undersøke helse og gemytt bakver i linjene om man har stamtavle [:)]

hmm.. skulle egentlig reise å se på valpen-den blandingsvalpen idag.. Men kanskje si at jeg ikke vil betale kr 8000 for den. Og hvis prisen ikke kan reduseres så er det like lurt å bare la være å dra.. sånn at jeg ikke kommer hjem med valpen.

Nei, ville ikke det! Synes det er forferdelig at folk kan forvente å få den prisen for en hund uten stamtavle.

Jeg har sett hunder til salgs uten stamtavle, til oppi 25 000. Ofte dersom det er chihuahua eller pomeranian inne i bildet, uansett om de visstnok er renraset, eller om det er blanding.....

Har i utgangspunktet ikke noe imot hunder uten stamtavle. Min familie har i alle år hatt hunder uten stamtavle, som har vært verdens snilleste og beste. Men at selgerne skal tjene såpass store summer på å avle på hunder der alt skal være i orden, mens de likevel ikke har bevis på det (stamtavlen), synes jeg er feil!

< Melding endret av LillianneLie -- 09.11.2010 11:57:55 >

sant det, men mange blir nok lurt.

Kjøp en med stamtavle selv om du ikke har planer om å stille ut. Jeg kjøpte min første chihuahua for 6 år siden.. og hadde IKKE planer om å gå på noe teit utstilling, så stamtavle og alt sånnt var i grunnen ikke så viktig. Av rein tilfeldighet endte jeg alikevel opp med en med stamtavle, ble etterhvert lokket med på utstilling, og ble HELT frelst, nå lever jeg og ånder for utstilling og avl [8D] Så ting endrer seg fort gitt. :).

Tror jeg vet hvilken oppdretter nullenusken snakker om [:)] Hun jeg tror det er er SUPER både som person og oppdretter :)

Som nevnt tidligere i tråden, jeg ville latt kjøpet være.

Man kan faktisk få kjøpt blandingshunder med stamtavle, uten å måtte betale skjorta.

Coreal
Nytt medlem

Medlem siden: 30.11.2009
Status: pålogget Som nevnt tidligere i tråden, jeg ville latt kjøpet være.

Man kan faktisk få kjøpt blandingshunder med stamtavle, uten å måtte betale skjorta.

JEg har ikke spurt om det er stamtavle på den blandingshunden. visste ikke at det var det.

Lillezilje
Super medlem

Medlem siden: 01.07.2008
Jeg er fra: Askøy
Status: pålogget Kjøp en med stamtavle selv om du ikke har planer om å stille ut. Jeg kjøpte min første chihuahua for 6 år siden.. og hadde IKKE planer om å gå på noe teit utstilling, så stamtavle og alt sånnt var i grunnen ikke så viktig. Av rein tilfeldighet endte jeg alikevel opp med en med stamtavle, ble etterhvert lokket med på utstilling, og ble HELT frelst, nå lever jeg og ånder for utstilling og avl Så ting endrer seg fort gitt. :).

Tror jeg vet hvilken oppdretter nullenusken snakker om Hun jeg tror det er er SUPER både som person og oppdretter :)

:) notert meg

Back
Topp