Hund og markering

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ikke direkte tilhørende forum, men vet det er mange her som har hund så tillater meg å spørre allikevel:)

Min hund markerer seg gjerne på kjøkkenet om natten, spesielt oppvaskmaskinen.
Noen som har noen gode tips til rengjøring av dette, for å fjerne lukten? :)
Har prøvd med disse sprayene man får kjøpt som liksom skal hjelpe, men til ingen nytte...

Ikke vask med salmiakk, da vil han bare fortsette. Eddik er nøytraliserende og fjerner lukten slik at det ikke blir attraktivt å tisse der igjen.

Ikke vask med salmiakk, da vil han bare fortsette. Eddik er nøytraliserende og fjerner lukten slik at det ikke blir attraktivt å tisse der igjen.

Mener jeg hadde hørt det om salmiakk så det har jeg styrt unna:)
Eddik har jeg ikke prøvd. Takk for tips:)

Eg kjøpte en spray hos dyrlegen. Den skal fjerne alt lukt og flekker. Men kanskje den type du har prøvt?
Eddik skal og hjelpe ja :)
Går hunden laus i hele huset på natta? Vis du ikkje har den i bur anbefaler eg og ha den på et lite rom. Mindre sjangs for markering da.
Og alder har litt og si.
Kan hjelpe og kastrere den :)
Og ikkje ha vann tilgjengelig på natten.

Hadde hindret den i tilgang til kjøkkenet på natta som er start.

(vår ligger løs med tilgang på nesten hele huset på natta, men det er fordi hun ligger stille da. På dagen når vi ikke er hjemme må hennes bevegelsesfrihet begrenses, ellers finner hun garantert noe godt på kjøkkenbenken. Hun tenker bare åpenbart ikke på det på natta. Merkelige dyret)

Vi har også slitt med markering akkurat ved oppvaskmaskina, og ellers på ting som ligger/står på gulvet. Eks pose med tomflasker, pappesker eller leker som ligger. Vi prøvde kjemisk kastrering på vår, og hos oss ble det myyye bedre! Vi sleit også med at han ridde en del på kattene, dette ble det også slutt på. Nå er den kjemiske kasteringen på vei ut, så har merket at markeringen har økt igjen nå.

Huff dette er et stort problem som må løses ikke bare med vasking, men også trening. Har (dessverre?) god erfaring med problemet.

Først må du sørge for å vaske skikkelig. Vask med såpe først ( en litt sterk ajaxblanding feks) og deretter eddikvann (eddig hvit 7% halvparten vann halvparten eddik).

Så må ikke hunden ha tilgang til der den markerer. Enten må området stenges av, eller så må man bruke bur i en priode (jeg er ikke fan av burbruk men noen ganger kan det være nødvendig i en treningsperiode).
Så må man sørge for at når den er på kjøkkenet mens man er våken er den overvåket og får ikke gjort det. Snuser den på oppvaskmaskinen får den beskjed om å gå bort derfra.

Mens dere trener kan dere også bruke bellyband :)

Eg kjøpte en spray hos dyrlegen. Den skal fjerne alt lukt og flekker. Men kanskje den type du har prøvt?
Eddik skal og hjelpe ja :)
Går hunden laus i hele huset på natta? Vis du ikkje har den i bur anbefaler eg og ha den på et lite rom. Mindre sjangs for markering da.
Og alder har litt og si.
Kan hjelpe og kastrere den :)
Og ikkje ha vann tilgjengelig på natten.
De jeg har prøvd ja.

Han har senga si i gangen utenfor soverommet vårt, og ellers er det kun kjøkken han har tilgang til siden det ikke er noen dør mellom de to rommene. Han er veldig rolig generelt, så ønsker ikke å kastrere heller.
Kan jo forsåvidt prøve å ha ham i buret en periode for å se hvordan det går:)

Huff dette er et stort problem som må løses ikke bare med vasking, men også trening. Har (dessverre?) god erfaring med problemet.

Først må du sørge for å vaske skikkelig. Vask med såpe først ( en litt sterk ajaxblanding feks) og deretter eddikvann (eddig hvit 7% halvparten vann halvparten eddik).

Så må ikke hunden ha tilgang til der den markerer. Enten må området stenges av, eller så må man bruke bur i en priode (jeg er ikke fan av burbruk men noen ganger kan det være nødvendig i en treningsperiode).
Så må man sørge for at når den er på kjøkkenet mens man er våken er den overvåket og får ikke gjort det. Snuser den på oppvaskmaskinen får den beskjed om å gå bort derfra.

Mens dere trener kan dere også bruke bellyband :)

Tusen takk for gode tips. Skal komme igang i dag:) vi driver og legger gulv der nå, så gulvet er foreløpig rent ihvertfall.
Skal sjekke ut bellyband også. man får tak i det i dyrebutikken vil jeg tro? :)

Back
Topp