Hund og HD

**Moonlight**

Forumet er livet
noen som har hatt hund med det?er det noen OK behandling mot det og er det veldig dyrt?
Har en haltende hund her nå.Er jo ikke sikkert det er det,men han er en rase som lett får det.Og han fikk påvist lett AD når han var 2 år,men vært uten plager der.Han er nå 7 år.Haltet innimellom før også,men da har det gått seg til når han har gått ei lita stund,men ikke i dag....
Får se det ann over helga så blir det vel vet`n om det ikke gir seg...

Hadde nok tatt en røntken om det ikke ga seg :) Kjekt å vite hva man kan gjøre for at han skal ha det best mulig :) Er ikke helt sikker på behandlingsmåter, men jeg vet at det er noen som svømmer med hunden sin når de har det. Men vet ikke om det er riktig å gjøre etter hunden har fått plager da. Uansett så ønsker jeg hunden din god bedring og lykke til :) Er jo mulig at han bare har strekt en muskel eller noe da?

Hunden min ble 10 år uten behandling. Sterk grad. Viktig at hunden ligger godt. Min lå i hundesacco. God og varm!

Naturmedisin og kjærringråd ble brukt noen ganger med hell ved halting! Vil ikke skrive her hva vi gav henne for husker ikke hva som var for hva:-p

Viktig å passe på at hunden ikke ble for tung. Hunden min gikk løs på gården så kunne være i den aktiviteten den øsnket. Kortere turer i skogsterreng samt svømte!

Dette var en Labrador!!

Lykke til

Jeg vet om hunder som har blitt haltfrie med J/D foret til Hills.

Ellers er det å gi metacam og trene skånsomt.. .masse svømming f.eks.

Vet om hunder som også har klart å trene seg opp fra ikke kunne gå med svømmetrening. 
Men det blir igjen vanskeligere med behandling jo eldre de blir. Ofte kan det ha kommet forkalkninger o.l. i tillegg. 

Det finnes vel ingen kurativ medikamentell behandling, kun smertestillende.

Du har fått mange bra tips allerede, ser jeg. Som svømming og det å passe på vekten f.eks. Håper det ikke utvikler seg så veldig på hunden din. Det er vondt og trist å se sterkt hd-rammede hunder. Bra at du er oppmerksom så tidlig:)

Skulle si mye av det som er over:)

Driver med schæferhunder, å der ser man mye HD, dessverre.
Hatt en tispe med C på hoftene, altså svak grad.
Når han alt er 7 år kan det som nevn være forkalkninger eller sekundærforandringer.
La han ligge lunt og mykt, gå en rolig tur med han hver dag så han ikke stivner helt,svømming...
Begrense "hopp og sprett":)

Håper han blir bedre:)

Skulle si mye av det som er over:)

Driver med schæferhunder, å der ser man mye HD, dessverre.
Hatt en tispe med C på hoftene, altså svak grad.
Når han alt er 7 år kan det som nevn være forkalkninger eller sekundærforandringer.
La han ligge lunt og mykt, gå en rolig tur med han hver dag så han ikke stivner helt,svømming...
Begrense "hopp og sprett":)

Håper han blir bedre:)

Back
Topp