Hund og baby:)

rosasommerfugl

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg har en hund som ikke er så vandt til barn, og er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram når den lille kommer. Noen som har noen tips?

Jeg har to hunder og venter førstemann. Hundene er ikke vant til små barn, men jeg har nevøer fra 7 års alderen og oppover, og det går greit. Har lest litt om hunder og spedbarn, men har ingen fasit. Vi kommer til å inkludere hundene mye. Far tar med seg noe tøy med babylukt fra sykehuset før babyen kommer hjem. De kommer til å få lov til å snuse/stikke babyen på føttene når vi kommer hjem fra sykehuset. Og de kommer fremdeles til å få "alenetid" med en av oss voksne selv om vi er blitt en mer i flokken :)

Jeg tror keyword blir å inkludere :) at vi en EN flokk.
Vi kommer også til å ha en del baby møbler stående i stuen ca en mnd før fødsel så de blir vant til de nye tingene.
Hundene er våre babyer nå på 2×40kg... Haha ha :-) :-) :-)

Lurer på det samme! Vi har to hunder og ingen barn fra før, så kan jo blir spennende :P blir ingen store endringer i forhold til hvor de får være i huset da sofa og soverom er forbudt område allerede. Nå holder vi på å trene dem på å være roligere inne, spesielt før vi skal ut på tur, da blir de GALE. Passer dårlig med små barn og spinnville bikkjer på 18 og 26 kg..

Jeg tenker sette på litt babygrining på høyttalerne, vet flere hunder reagerer veldig på de høye tonene en baby kan lage :p pluss som de sier over her, ta med klær med lukt hjem og sette fram møbler litt i god tid :)

han skal få masse kos å få hilse på den lille med en gang. gjorde desist å de to er jo bestevenner hunden passer på for å si det sånn

Jeg hår det går bra:) -hunden sover i sengen vår, men skal begynne nå å avvenne henne med det:)

Jeg hår det går bra:) -hunden sover i sengen vår, men skal begynne nå å avvenne henne med det:)

Ja, det kan være lurt :) går nok så bra så:) Bare vær obs på å gi hunden masse kos også, så den ikke føler seg utelatt :)

Enig med det som er sagt over. En annen ting som er svært viktig når baby blir mer mobil, er at hundene har en egen babyfri sone hvor de alltid får være i fred.

Pass også på at om hunden lurer på babyen når den gråter så ta dere tid til å bøye dere ned eller la den komme å lukte. Inkluder hunden og ikke skyv den bort da kan man skape dårlig stemning mellom hund og baby. Hilsen førstegangsgravid dyrepleier :)

Vi har også hund, en labrador. Tror det skal gå fint da hun finner seg i det meste..:p nabobarn og tantebarna mine leker mye med henne og det ser ut som at hun koser seg sammen med de.
Vi har tenkt å inkludere henne mye når babyen kommer, å ikke skyve henne bort på noen måte. Hun må få bli med på alt som hun er vandt til.
Men husk at det bør vere en balanse.. Noen hunder kan få en ekstremt overbeskyttende oppførsel ovenfor babyen. Da kan de bli aggressive om andre kommer på besøk og vil holde babyen osv. Hvet om noen som måtte gi bort hunden sin pga av dette. Akkurat som at hunden trodde babyen var hennes egen på en måte. Det kan være skummelt...:/

Back
Topp