hund må dele bagasjerom med barnevogn, trenger litt hjelp!

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Siden det snart blir en barnevogn som skal ha plass i bagasjerommet på bilen, så er det ikke plass til både buret og vognen :(

Siden hunden er såpass stor (tett på 30kg) , så kan han ikke akkurat sitte i baksetet, mellom to bilstoler.. Jeg vil at hunden fortsatt skal være i bagasjerommet når vi kjører, og jeg vil gjerne få med både vogn og hund ;)

Er det noen som har gode løsninger til å lage en avgrenset plass til hunden ved siden av vognen? Vil gjerne lage et skille, ser for meg et kraftig gitter eller noe, for jeg syns ikke det er trygt at hunden skal være løs med løse gjenstander ved siden av seg.. Og så er det det med festingen, det kan ikke skrues fast i tak/gulv - hvordan i all verden skal jeg klare å ordne et trygt skille?

Tar imot alle gode råd :)

Hvilke løsninger har andre som har hund som må dele bagasjerom med vogn? :)

Enten ville jeg hatt han i baksete i hundesele festet til sikkerhetsbelte. Ellers så kan man jo få spesial bestilt hundebur :) hører de som hat gjort det at det ikke er så dyrt

Jeg ville helt klart ha brukt bur i tilfelle en eventuell krasj.

De selger sikkerhetseller til hunder, som du fester som et vanlig bilbelte. Kan jo kanskje være noe å vurdere :)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Har du sjekket ut trønderburet? De lager etter mål.
Er dere bare på korte turer trenger jo ikke buret være så fryktelig stort heller.

Og tenk dere om med valg av vogn :)

De selger sikkerhetseller til hunder, som du fester som et vanlig bilbelte. Kan jo kanskje være noe å vurdere :)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Brukte litt hundeseler på de to andre jeg hadde.. og de fungerte greit, spesielt på den lille hunden jeg hadde :) men nå er det en ganske stor hund jeg har, og med to bilstoler så blir det ikke noe særlig for å han å sitte skviset mellom der, uten mulighet til å legge seg eller noe.. ./

Har du sjekket ut trønderburet? De lager etter mål.
Er dere bare på korte turer trenger jo ikke buret være så fryktelig stort heller.

Og tenk dere om med valg av vogn :)

Trønderburet skal jeg sjekke opp :) Det er nok både korte og lange og veldig lange turer vi bruker, da vi har familie på andre siden av landet og det blir mye bilkjøring gjennom ett år!

vogn har vi bestemt oss for en brio happy duo, mest med tanke på vekten at den er lettere for meg med ryggproblemer å løfte :)

Hva med å ha vogna i en skiboks på taket?

Et alternativ er jo også å ha vognbagen mellom barnesetene i baksetet, og ha understellet i bagasjerommet.

Men sjekk ut trønderburet.

Et alternativ er jo også å ha vognbagen mellom barnesetene i baksetet, og ha understellet i bagasjerommet.

Men sjekk ut trønderburet.
Det gjorde vi når vi skulle på langtur, funka gull :)!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Back
Topp