Hund hoppet opp på gravidmagen

C-40542282

Første møte med forumet
Heisann!

Håper ikke jeg blir sett på som helt hysterisk, men da jeg er førstegangsgravid og ingen vet det enda, så kjente jeg at jeg trenger solskinnshistorier/betryggelse.

Jeg er 5 uker på vei, og har akkurat funnet ut at jeg er gravid for første gang. Jeg er utrolig lykkelig, samtidig som jeg har prøvd å være forsiktig med magen da jeg er veldig redd for at noe skal skjære seg. I dag var jeg på besøk hos noen med stor hund (rundt 30-40kg) og ble møtt i døren av at hun hoppet opp og ga meg en skikkelig støkk midt i magen. Etter dette har jeg kjent at bekymringene vokser på seg, og jeg er helt på gråten. Andre som har vært utfor dette/lignende støt mot magen så tidlig i graviditeten som det har gått helt fint med?
 
Jeg tenker at det har nok gått helt fint. Du er såpass kort på vei at livmoren fremdeles er lang ned, bak skambeinet, så den er godt beskyttet :)
 
Jeg forstår bekymringen, men dette går nok helt fint :) livmoren er ikke oppe av bekkenet enda, så ingen støt mot livmoren.
Selv ble jeg kastet av hesten 5 uker på vei. Altså. Jeg landet på føttene, og det var nesten mer som om jeg hoppet av hesten, men da GIKK jeg hjem med hesten etterpå.. :p man blir jo redd, selv om det går bra.
Så du er ikke hysterisk likevel ❤️❤️
 
Ingen problem dette! Jeg ble «sparket» i magen av en sau da jeg var rundt 20 uker, helt perfekt baby. Livmoren er helt nedi bekkenet så tidlig som du er, så slagskader er ikke mulig. Blir du bokset i bekkenet av Mile Tyson hadde jeg kanskje reist til legen, men ellers går det fint.
 
Ååå, dette var så fint og ikke minst utrolig betryggende for meg å lese! ❤️ Tusen takk for at dere tok dere tid til å skrive, da prøver jeg å trekke pusten og håpe på at alt ser fint ut på TUL om noen uker
 
Det går helt fint! Det ligger så godt beskyttet så tidlig i svangerskapet. :Heartred Jeg havnet i en bilulykke når jeg var høygravid. Ble påkjørt bakfra i høy hastighet mens jeg stor i ro. Ble tatt med rett til legevakten, og der var alt i orden.Legen var ikke litt bekymret en gang
 
Back
Topp