Hun sover hele tiden!

Sol*

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Septemberhjertene 2018
Hvor mye sover deres små?

Jeg er litt bekymret for min lille fordi hun sover så mye! Hun er fire uker nå og våkner ikke alltid om natten for å få mat. Hun sover også stort sett hele dagen, er kun våken i korte perioder... Jeg vet det er store variasjoner, men er redd hun er slapp fordi hun ikke får nok mat... Noen flere med babyer som sover mye?

Hva legger du i korte perioder da?

Har du mulighet til å veie henne da evt? Noen sover helt sikkert mer enn andre uten at det trenger å være noe, men kjenn litt etter på magefølelsen din også for er du litt urolig så er det nok lurt å sjekke litt; )

Mi sover mesteparten av dagen, er våken noen timer om kvelden også sover hun som oftest fra midnatt til 07-08 så mat også sover hun mer :) hun er snart 3 uker og legger veldig godt på seg :)

Samme her. Har en våkenperiode fra 10-12.30 kanskje og så rundt midnatt igjen. Innimellom resten av døgnet er det kun korte perioder.

Mi har også sovet mye de siste dagene. Mamman min sier at det er sånn de små gjør. Lillemor har krevd mat ca hver 3. - 4. Time også.

Hadde dratt på helsestasjonen i morgen og veid henne. Men har hun fulle bleier da?
Jeg fødte på mandag og hadde verdens snilleste baby!! Bare spiste litt og sov masse :-) Men så viste det seg at hun ikke fikk nok mat, og når hun fikk tillegg så ble hun er helt annen baby...!

Hadde dratt på helsestasjonen i morgen og veid henne. Men har hun fulle bleier da?
Jeg fødte på mandag og hadde verdens snilleste baby!! Bare spiste litt og sov masse :-) Men så viste det seg at hun ikke fikk nok mat, og når hun fikk tillegg så ble hun er helt annen baby...!

Men kjære vene? Det er da ikke normalt å få melk så fort uansett??? Hvis ikke du mente mandag sist uke?!

Men kjære vene? Det er da ikke normalt å få melk så fort uansett??? Hvis ikke du mente mandag sist uke?!
Hehe... Nei, for to dager siden ;-) Var ikke bare at jeg ikke hadde melk, men hun nekter å jobbe for å få ut melken!! Så to sug på brystet og så gir hun opp og sovner...

Hehe... Nei, for to dager siden ;-) Var ikke bare at jeg ikke hadde melk, men hun nekter å jobbe for å få ut melken!! Så to sug på brystet og så gir hun opp og sovner...
Men det må de få tid på å lære tenker jeg?!

Men det må de få tid på å lære tenker jeg?!
Enig. Men fordi Sara var hele 4600 da hun ble født så må hun spise en del for å holde vekten oppe...! Og det var viktig å starte med tiltak for å prøve å øke produksjonen min. Nå er det litt av et prosjekt med mating her ;-) Jeg ammer (med nesespray først), så gir jeg henne tillegg, så pumper jeg meg selv og gir henne det jeg da får ut. Målet er at hun skal spise nok, og at jeg skal få mer melk!! :-)

Min gjorde samme. Sov utrolig mye. Men veide han på helsestasjonen og så lenge han fulgte vekten greit sa de at det var ingen grunn til å vekke han om natten. Han sov gjerne 8-10 timer sammenhengende. Pluss en del om dagen.

Veide på mandag, og fikk ulike anbefalinger av to ulike helsesøstre der. Hun hadde gått opp rett i underkant av det de ønsker at hun skal på en uke. Høres ut som om det er flere som sover mye her, så kanskje vi bare har fått en trøtt baby :p Skal veie igjen på mandag.

Sånn hadde jeg det for 4 uker siden.. Kunne jeg skrudd tida tilbake hadde jeg lagt ungen til oftere og gitt mindre tillegg. Prøv så godt du kan å få babyen din til å jobbe for maten:) her er det fortsatt litt slapt, men ho blir sterkere (får mme også )

Sovebaby her også, straks tre uker gammel og sover både natt og dag. Våkner for mat da også om natta.Men sover for det meste mellom amming

Sover 95% av tiden her. De siste 5% er våkentid ved spising og stell. Men han er ikke mer enn 14 dager. Sovet veldig mye siden fødsel. Enda det påstås at overtidige barn er mer våkne etter fødsel :p

Sovebaby her også, straks tre uker gammel og sover både natt og dag. Våkner for mat da også om natta.Men sover for det meste mellom amming
Sover 95% av tiden her. De siste 5% er våkentid ved spising og stell. Men han er ikke mer enn 14 dager. Sovet veldig mye siden fødsel. Enda det påstås at overtidige barn er mer våkne etter fødsel :p
Godt å høre at vi er fler. De blir vel mer våkne etter hvert :) I natt har hun faktisk spist to ganger da. Som regel våkner hun ikke for mat før tidlig på morgenen..

Min også sover mye og føles at hun ikke spiser nok. Hun blir snart 2 måneder og jeg har vært veldig bekymret også. Jeg regnet ut en dag og hun sove ca 20 timer! Vi har vært å veiet henne flere ganger og hun går opp som hun skal. Da tenker jeg at hun trenger det. Legen mente om hun går opp som hun skal og tisser nok, da bør jeg bare slapper av.

Min også sover mye og føles at hun ikke spiser nok. Hun blir snart 2 måneder og jeg har vært veldig bekymret også. Jeg regnet ut en dag og hun sove ca 20 timer! Vi har vært å veiet henne flere ganger og hun går opp som hun skal. Da tenker jeg at hun trenger det. Legen mente om hun går opp som hun skal og tisser nok, da bør jeg bare slapper av.
Min er også snart 2mnd og sover fortsatt ca 18-20 timer, i starten sov han enda mer.. Men han spiser godt og har vokst fra 2300gr (født i uke 35) til 5100gr på 8 uker ;) Jeg tenker at de vokser best når de sover og nyter det så lenge det varer! Storebror sov bare ca 12 timer i døgnet fra han ble født, det var veeeeldig slitsomt!

Sniker, nyt det:-) jeg bekymrer meg også for det for noen uker siden. Nå angrer jeg meg for at jeg ikke sov mer da;-) så det forandrer seg:-)

Back
Topp