Hun raper jo aldri!!!!

Lille-My

Glad i forumet
Noen som har noen gode tips om hvordan få opp rapen på disse stakkars små... Det er så vanskelig og få vesla til og rape. Prøver liksom denne vanlige metoden, opp over skulderen, små dunk på rumpa og stryking på ryggen... Ikke taleom :P Og da ender det jo til slutt med at hun får sånne mageknip stakkars... Noen tips? Noen som kanskje har samme opplevelse med sine små skjønne! ?

Min lille slet av og til litt med rapingen, så jeg fant en ny måte å rape han på. "satt" han liksom på det ene låret mitt, med bena hans mellom lårene mine, holdt den ene hånden under armene hans, altså i armhulene på en måte, og vippet han fremover mens jeg strøk og klappet han på ryggen. Funket alltid!!! Jølster skjønner forklaringen, den er litt rotete:P

For å få ut luft i både mage og tarmer på vesla så la jeg henne på ryggen i fanget mitt og bøyde beina hennes opp mot haka hennes. Da både prompa og rapa hu :)

Hold babyen bakover og løft henne opp igjen. Det gjorde de på barsel da småen ikke villa rape.Han rapa iallefall hver gang når jeg gjorde det.

vi la barne på låret mens vi satt å ristet beine opp og ned da rapet gutten her

Hva slags flasker bruker du? De antikolikkflaskene er nemlig også litt antirapende. Jeg brukte avent sine flasker og han rapet bare en gang etter mat, ikke underveis eller noe. Og vi slet ikke med mageknip/luftsmerter. De raper ofte hvis de får press på magen, så her hjalp det å ha han i sittestilling mens han hang litt forover over armen min!

maej skrev:
Hvis absolutt ingenting av tipsene ovenfor fungerer, så kan du prøve minifom som fåes kjøpt på apoteket. etter at vi startet med det kom det svæære raper og vi måtte ikke holde på så lenge før de kom heller.. :)

Stemmer det! Vi brukte minifom ganske lenge egentlig, og det hjalp!

Her funka det best å gi litt på magen og trykke forsiktig. Brukte Dr.Brown flaskene og ble mindre raping av de.

Ta en tur til kiropraktor og se om det hjelper. Det løsnet rapen her hos oss, selv om vi hadde kolikk og refluks...

Tusen takk for svar :) skal jammen prøve dette...og hvis ikkje noehjelper skal jeg huske på minifom :D

Dramadama skrev:
For å få ut luft i både mage og tarmer på vesla så la jeg henne på ryggen i fanget mitt og bøyde beina hennes opp mot haka hennes. Da både prompa og rapa hu :)

jeg sliter ikke med å få opp rap, men sønnen min sliter allikevell med luft i magen, og jeg får den ikke ut... prøvde dette nå og han prompet 10 ganger!!! takk for tipset!!

Back
Topp