Hun kaster opp

suprise juni2015

Forelsket i forumet
Nå har hun kastet opp 4 ganger siden kl 1900. Burde man ringe lege eller se det ann? Hva kan jeg gi henne?

Jeg ville ringt legevakten!!

Nei huff da [:(]
Jeg ville ringt legen. Enten sier de at du bør komme en tur, eller så sier de at du skal se det ann.

Hun sovnet nå,så vi skal se det ann. Kaster hun mere opp skal jeg ringe. Men er nok fint lite de kan gjøre,går visst omgangsyke nå så kan jo være det eller tenner,har hørt de kan kaste opp når tennerne kommer også.

Uff da..... [:(] Ikke godt for dissa små. Får satse på at hu sover nå og ikke kaster opp noe mer. Er som du sier lite de får gjort hos legen, men greit å ha snakka med dem uansett da hvis det fortsetter..... Lykke til [:)]

Så lenge almenntilstanden er god så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente.
Og prøv å få i ekstra væske, når de kaster opp er alt lov, sukkervann eller saft om det hjelper.

Hold et ekstra øye med bleiene, det er viktig at de har tisse-bleier. Hvis det ikke kommer tiss så er babyen dehydrert, og det kan fort bli kritisk. Da MÅ en ringe lege.

God bedring til lille!  Fælt når de er syke  [X(]

Ja vi følger godt med henne. Men dette med tissebleie er det nok at hun ikke har tissebleie når hun våkner i morgen?

http://www.klikk.no/helse/article344204.ece

Er det mindre urinvolum enn vanlig og er fargen på urinen mørk og konsentrert, kan det være et tegn på væskeunderskudd. Stadige tørre bleier tyder på dehydrering.
Mer enn fire-seks timer uten våt bleie hos barn under seks måneder eller manglende urin i seks-åtte timer hos barn over seks måneder, tyder på at barnet er i væskeunderskudd.

[:)]

Takk:) Det var jeg jo egentlig klar over men tengte ikke helt

Back
Topp