Hun hyler ved legging

CatieS

Forelsket i forumet
Jenta mi på snart 10 mnd'er har begynt å skrike skikkelig når hun legges. Det er spesielt ille på kvelden.
Vi har prøvd å la henne skrike i maks 1-2 min før vi går inn, men det ender opp med at hun kaster opp fordi hun hyler så mye. Hva kan vi gjøre??

Det eneste som får henne til å slutte er at vi tar henne opp, men da begynner hun ofte å tulle. Spesielt når jeg tar henne opp. Jeg tilbyr pupp, så hun er ikke sulten, men jeg tror det er viljen det står på. Sånn her kan vi holde på 30-60 min hver kveld. Veldig slitsomt for 3-åringen vår som også prøver å sove.

Hun nekter også å sove mer enn én gang i løpet av dagen og da sover hun alt fra 45-120 minutter.

Vi legger henne rundt 18:30, for da klarer vi ikke holde henne våken lenger, men den hylingen er utrolig slitsom merker jeg..

Har ingen tips, bare masse sympati. Vi holdt på i tre timer igår. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke legg før hun er klar for det, samme leggerutine hver kveld, vær i rommet og nynn rolig på en sang så hun hører du er der. Om min hyler så får han hyle tenker jeg. Her varer det evt ikke mer enn 5-10 min . Ikke mye han griner lengre ved legging, tar det igjen på natta heller.. Jeg nynner på den fysste song, den er beroligende. Har egentlig ikke tips, bare forteller hvordan jeg gjør det. Føler med deg, ikke gøy når de griner.

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde hun ikke kastet opp hver gang fordi hun hyler hadde jeg tålt det mer. Men syns det er fælt når hun kaster opp fordi hun skriker så mye.

Lagt henne ut i vognen nå også og hun har hylt en stund (men kaster ikke opp på dagtid). Lur nr 2 på dagtid er også et mareritt... Blir sprø av mindre kjenner jeg ;)

Jeg satt inne på rommet hos min eldste til han sovna når han var på den alderen, da roet han seg. Bare en liten periode. Etterhvert gikk jeg ut etter en stund men før han sovna, til slutt la han seg uten noe tull

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har prøvd å aitte inne hos henne også, men da blir hun sint fordi jeg ikke tar henne opp. Og så kaster hun opp fordi hun skriker sånn... o_O

Har dessverre ikke så mye tips, men vet på helsestasjonen her så har de tilbud til de som har unger med søvnproblemer. Kan jo være de kan hjelpe deg?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Har dessverre ikke så mye tips, men vet på helsestasjonen her så har de tilbud til de som har unger med søvnproblemer. Kan jo være de kan hjelpe deg?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Føler ikke hun har søvnproblemer heller, for hun spver godt når hun først sovner. Er bare selve innsovningsfasen som er problemet, noe som har kommet de siste ukene egentlig.

Føler ikke hun har søvnproblemer heller, for hun spver godt når hun først sovner. Er bare selve innsovningsfasen som er problemet, noe som har kommet de siste ukene egentlig.
Fått sjekka ørene hennes? :-) Kan være væske i mellomøret om hun blir krakilsk når du legger henne, kan jo være greit å utelukke ihvertfall :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Få sjekket ørene ja :)
Og prøv opp ned metoden når du legger henne :) tok en stund her, men det gikk :) (legge henne i egen seng, si god natt og slikt, om hun begynner å gråte så er det og ta opp og trøste og når hun er rolig igjen så er det ned i sengen)

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Fått sjekka ørene hennes? :) Kan være væske i mellomøret om hun blir krakilsk når du legger henne, kan jo være greit å utelukke ihvertfall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hm, kan vi sjekke. Er noen uker siden hun ble sjekket av legen, så kan jo være..

Få sjekket ørene ja :)
Og prøv opp ned metoden når du legger henne :) tok en stund her, men det gikk :) (legge henne i egen seng, si god natt og slikt, om hun begynner å gråte så er det og ta opp og trøste og når hun er rolig igjen så er det ned i sengen)

Kan få sjekket ørene.

Men virker nesten mer som at hun bare vil bli tatt opp og det er viljen det står på, ikke at hun har vondt. Hun ligger jo på stellebordet, gulvet osv uten problemer (på ryggen)..

Kom nettopp på at det også er sinnsykt lyst på rommet hennes ved leggetid, i og med at vi ikke har rullgardin der enda..

Kan få sjekket ørene.

Men virker nesten mer som at hun bare vil bli tatt opp og det er viljen det står på, ikke at hun har vondt. Hun ligger jo på stellebordet, gulvet osv uten problemer (på ryggen)..
Hadde noen slike kvelder her og for en stund siden. Men hun ville bare ikke sove da. Men jeg bare bestemte meg at nå skal vi sove, gikk ikke ut av rommet med henne, tok henne opp, men hun måtte ligge, enten i armene mine eller i sengen vårs. Tok nesten 2 timer den ene dagen, så ble det gradvis og ganske fort kortere tid. Var mye gråt, men var jo der med henne hele tiden.

Har hun fått tenner? Tenker at det kan jo Være det og, var bare krøll og tull her når de 2 første kom.

Hadde noen slike kvelder her og for en stund siden. Men hun ville bare ikke sove da. Men jeg bare bestemte meg at nå skal vi sove, gikk ikke ut av rommet med henne, tok henne opp, men hun måtte ligge, enten i armene mine eller i sengen vårs. Tok nesten 2 timer den ene dagen, så ble det gradvis og ganske fort kortere tid. Var mye gråt, men var jo der med henne hele tiden.

Hadde hun ikke kastet opp pga skriking så hadde vi definitivt gjort det...

Har hun fått tenner? Tenker at det kan jo Være det og, var bare krøll og tull her når de 2 første kom.

Ikke en eneste tann foreløpig.. Men i dag så jeg en klump/forhøyning i tannkjøttet nede, så jeg tenkte at det kombinert med løs avføring lanskje kan tyde på tenner.. Men da ville hun vel grått og hylt mer på natten også? Da våkner hun stort sett pga smokk eller pupp og roer seg når hun får det..

Jeg hadde vært med henne til hun sovna ihvertfall. Aldri om jeg hadde latt en baby ligge alene å gråte. Kanskje hun er redd?

Back
Topp