hun e så sår....

V.Tjøsvoll

Blir kjent med forumet
har en liten her som har hatt avføring 8 gander i dag, å nå e hun så sår bare  gråter og gråter. noen som har noe råd for å linre smerten?... eg smører med sink....

Brukte inotyol-salve på mini då ho var på sitt verste. Får kjøpt det på apoteket, og det hjelper. Lufta samtidig stumpen så ofte som mulig. Huff, fælt det der, jula vart berre kjip pga sår stump her[8D]

Vask, la det tørke ordentlig og smør masse sink på evt. olje.

Inotyol, beste som finnes!!! [:)] God bedring til lille stumpen! Håper det går over FORT!

Sink sperrer ute både fuktighet og luft slik at sårene ikke får gro. Jeg hadde prøvd potetmel, jeg.
Eller en salve som ikke inneholder så mye sink. F.eks Silulen, eller et tynt lag rent fett som Purelan.

ORIGINAL: Prinsesse Blå

Inotyol, beste som finnes!!! [:)] God bedring til lille stumpen! Håper det går over FORT!

JA!! Den e tjukk å god, så vil lindra godt[:)] Dakar lille jenta di...[:(]

ORIGINAL: Ametyhst

JA!! Den e tjukk å god, så vil lindra godt[:)] Dakar lille jenta di...[:(]

Helt enig! Beste salva jeg noen gang har fått anbefalt!

huff stakkars lille jenta di, det hørtes ut som en hard dag.
Her bruker vi potetmel, inotyol eller bempanten, sistnevnte synes jeg fungerer best på jenta mi!

Her var minsten skikkkkelig sår her for en ukes tid siden, prøvde med sink og det meste, men det som funka var rett og slett purilansalven, den som "alle" brukte til brystvortene når vi startet å amme.
Det er jo ren ullfett...

vi har slitt skikkelig med det, fikk tilogmed en salve på resept av legen. Det beste er nok luft!
Legg et underlag under henne og hvis hun bæsjer på det så er det bare å vaske henne og skifte underlag.

Vi måtte også begynne å vaske med unik sine våtservietter. Eneste som hjalp. Jeg vet at det ikke egentlig blir anbefalt pga det kan tørke ut, men virker som det tok liv av flere bakterier. I tillegg tok vi innimellom på litt babyolje og smurte med sink før vi tok på ny bleie.

Når det ikke er åpne sår så er babypudder istedenfor sing veldig fint. Noen sier potetmel funker like bra så det kan du jo prøve, hos oss funka ikke det[8|]

Denne metoden har vi selv funnet fram med prøving og feiling og av alle tips var det dette som funket for oss. Vi prøvde andre salver osv, men det gjorde ingen forskjell.

Men som sakt, luft er det aller beste og det gjelder alle[;)]

ORIGINAL: Sicily

Sink sperrer ute både fuktighet og luft slik at sårene ikke får gro. Jeg hadde prøvd potetmel, jeg.
Eller en salve som ikke inneholder så mye sink. F.eks Silulen, eller et tynt lag rent fett som Purelan.

potetmel er ikke bra i åpne sår da. Og sink holder bakteriene og fuktigheten borte fra huden mens man har på bleie[8|] Men er enig i at det bør tas av ved bleieskift og at det ikke skal brukes til daglig[:)]

Her har også Inotyol gjort underverker, og som Carinasverden sier : LUFT, LUFT og LUFT.
Huff, høres så vondt ut -håper det går fort over!

har du tisselaken?
i såfall kan du prøve å sette henne på et eller la henne ligge på et uten bleie, jo mer rumpen får tørke jo bedre[;)]
potetmel er gull, det trekker til seg fuktighet og er veldig effektivt mot såre stumper..jeg har sett mange såre rumper i bhg og potetmel har alltid fungert best.
Inytiol er også veldig bra![:)]

Vi prøvde ALT på jenta vårres, men det eneste som funka skikkelig og fort var aselli sårsalve. Sverger til den, vi :) fås på apotek.

Samme med Jesper igår, diaré på 8.dagen og illrød i rumpa. Ga han først et bad, vasket og "trykktørket" - ikke gni men bare trykker et tynt håndkle rundt på rumpa. Smurte inn med Dr Greve Sinksalve før kvelden, og morgenen etter var alt borte:)

Back
Topp