Humør + søvn på baby

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Hvordan er humøret på deres små?
Her varierer det veldig, og idag har vært en drittdag. Hun har vært sutrete fra hun sto opp til hun la seg. INGENTING annet enn å bære hjalp. Ikke leke på gulvet, ikke leke i grinda, ikke spise NOE mat, vil heller ikke ha pupp noe særlig. Trille tur var ikke gøy. Blitt litt "små"gæren idag, så overgang til jobb nå idag føltes plutselig ikke så tøft, selvom jeg gruer meg. Virker jo ikke som noe er galt heller, hu bare er sutrete. Men alle har vel kanskje en dårlig dag eller to?

Og er det flere som sliter litt med søvn? Eller, sliter og sliter, men hu kommer seg ikke inn i overgangen av remsøvnen selv, det slår ALDRI feil. Mellom 60-80 minutter etter hu har lagt seg, våkner hun og bare gråter og skriker, så må vi sitte der inne litt og så sovner hun igjen. Vet ikke om det er mulig å gjøre den overgangen lettere, eller om vi bare må sitte der for henne? Jeg NEKTER å la babyen min ligge alene å gråte.

Det var det jeg lurte på ikveld :)

Har ofte sånne dager her :P men så har jeg 3 barn da :) ganske vanlig at de har sånne dårlige dager av og til.. kan være at de bare har en dårlig dag, eller kan være tenner (da har mine to eldste blandt annet spist og sovet dårlig).. eller kansje de vil mer enn dem klarer? Voksesmerter? Aner ikke.. men er ikke unormalt at de har sine dager hvertfall;)

Men hvordan sover hun på dagtid? Har merket at stort sett så stemmer det med at søvn avler søvn!

Har ofte sånne dager her :p men så har jeg 3 barn da :) ganske vanlig at de har sånne dårlige dager av og til.. kan være at de bare har en dårlig dag, eller kan være tenner (da har mine to eldste blandt annet spist og sovet dårlig).. eller kansje de vil mer enn dem klarer? Voksesmerter? Aner ikke.. men er ikke unormalt at de har sine dager hvertfall;)

Men hvordan sover hun på dagtid? Har merket at stort sett så stemmer det med at søvn avler søvn!
Hu er våken egentlig maks 3-4 timer i strekk. Sover ca halv 11 til 12, og halv 3 til halv 4, så hun er våken i 3,5 time før hun legger seg.
Prøver henne oppi høyden, nedi høyden. Frustrerende å ikke skjønne hva hun vil egentlig :P

Ja vanskelig det der! Men det går nok over av seg selv ;)

Deilig :D idag har vi 3 sutrete unger:eek: 2 av dem sliter litt med hard mage idag..så er nok derfor!

Humøret er stortsett på topp her. Er han grinete så skyldes det enten en dårlig natt og/eller han har våknet for tidlig på morgenen. Det kan også være at han ikke har fått opptimalt med hvile på dagtid.

Ellers er det 2 tenner som er kommet gjennom oppe nå også. Så det har nok plaget han litt, men ikke mye...Så nå har han 4 tenner,dvs. de 2 øverste synes knapt enda:p

Aff, slitsomt. Jeg synes det holder med en liksom :P

Ja er mer enn nok med at én er i dårlig humør! Men da er stort sett dagen etter, en god dag har jeg erfart:D

Humøret er stortsett på topp her. Er han grinete så skyldes det enten en dårlig natt og/eller han har våknet for tidlig på morgenen. Det kan også være at han ikke har fått opptimalt med hvile på dagtid.

Ellers er det 2 tenner som er kommet gjennom oppe nå også. Så det har nok plaget han litt, men ikke mye...Så nå har han 4 tenner,dvs. de 2 øverste synes knapt enda:p

Haha Leoh har ikke fått noen ENDA:P men kjenner dem under tannkjøttet nede..bare synd det kan ta så lang tid :(

Erke så lett å få de til å sove mer heller når de har bestemt seg for at nok er nok, selvom de trenger litt til :O
De er så søte med tenner, her har vi to stooore nede, ser ut som kanskje 3 kommer nede og. :) De er så søte!

Vi er bortskjemt med så å si bare godt humør. Hun hadde faktisk sin første "dårlige dag" nå for et par dager siden. Tror det har blitt litt mye nye folk å forholde seg til de siste dagene. Masse nye folk hver eneste dag og fullt program hele dagen. Skjønner jo at det kan ta på. Jeg trodde jo hun var syk, at det kom tenner eller noe, men dagen etter var tipptopp igjen, så finner ingen annen rimelig forklaring enn at hun kanskje var en tanke overstimulert. Ellers har alle dårlige dager vært knyttet til tenner eller sykdom. Hun er utrolig enkel å ha med å gjøre, og jeg bare nyter det, for jeg regner ikke med å få en sånn til:p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi er bortskjemt med så å si bare godt humør. Hun hadde faktisk sin første "dårlige dag" nå for et par dager siden. Tror det har blitt litt mye nye folk å forholde seg til de siste dagene. Masse nye folk hver eneste dag og fullt program hele dagen. Skjønner jo at det kan ta på. Jeg trodde jo hun var syk, at det kom tenner eller noe, men dagen etter var tipptopp igjen, så finner ingen annen rimelig forklaring enn at hun kanskje var en tanke overstimulert. Ellers har alle dårlige dager vært knyttet til tenner eller sykdom. Hun er utrolig enkel å ha med å gjøre, og jeg bare nyter det, for jeg regner ikke med å få en sånn til:p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Ja det må nytes. Heldiggris. :P Hu er jo mye blid her og da. Men den søvnen kan du få billig av meg!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Erke så lett å få de til å sove mer heller når de har bestemt seg for at nok er nok, selvom de trenger litt til :O
De er så søte med tenner, her har vi to stooore nede, ser ut som kanskje 3 kommer nede og. :) De er så søte!

Sant det, men er nå godt de har vilje og vet hva de vil også:P

Tenner er cute ja, små riskorn som titter frem:D

Haha Leoh har ikke fått noen ENDA:p men kjenner dem under tannkjøttet nede..bare synd det kan ta så lang tid :(

Leoh den tannløse:P:D
Kanskje han får veldig mange samtidig da:) Hvordan var det med jentene?

Leoh den tannløse:P:D
Kanskje han får veldig mange samtidig da:) Hvordan var det med jentene?

Lille tannlaus:cool::p

De to andre var ikke så tidlig ute heller.. men Liana fikk de to første når hun var 7 mnd..og fikk da neste når hun var 11 mnd.. så kom dem tett på hverandre!

Samme med Emira egentlig.. bare at hun fikk én tann når hun var 8,5 mnd og nr 2 kom når hun var 1 år :P

Så er nok det samme med Leoh å.. tar helt av plutselig;)

Back
Topp