Hull i ørene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Beklager..Jeg må bare spørre om hvorfor? Hun spør jo ikke akkurat om det selv? Og jeg vet selv hvor vondt det er..

Søstera min ville ha når hu ble 3 år men måtte vente til hun var 5! Da hun tok var det veldig vondt og hun klarte ikke å la være å røre de! Endte med masse sår og bakterier! Er redd etter det!

Søstera min ville ha når hu ble 3 år men måtte vente til hun var 5! Da hun tok var det veldig vondt og hun klarte ikke å la være å røre de! Endte med masse sår og bakterier! Er redd etter det!
Jeg fikk når jeg var 1 1/2 år, mamma sier jeg ville ha samme som henne. Var opptatt av øredobbene hennes. Var ikke noe traumatisk for meg, og var glad ble gjordt når jeg hørte venninner når vi var eldre grudde seg, men hadde så lyst på øredobber. Gjør det du føler for du :-D

Det er vell like vondt om man er 6 mnd eller 5 år? Men det er jo noe som er opp til hver enkelt..heldigvis..

Jeg fikk når jeg var 1 1/2 år, mamma sier jeg ville ha samme som henne. Var opptatt av øredobbene hennes. Var ikke noe traumatisk for meg, og var glad ble gjordt når jeg hørte venninner når vi var eldre grudde seg, men hadde så lyst på øredobber. Gjør det du føler for du :-D
Tusen takk! Jeg selv fikk som en liten baby på noen mnd, og tror ærlig det var best for meg! Jeg tørr ikke å ta hull i ørene i en alder av 21 år.

Nei, syns ikke noe om guttebabyer med øredobber, haha.
Jenta vår på 3 år har og jeg ser det var lurt av oss å ta de da vi tok de. Hu mi har ikke pilla, bare vist de stolt frem og de grodde superlett. Jo større de er jo lettere er det for at de fikler med de.
Når de tar hull nå får man beskjed om å ikke snurre og rense, så de som skylder på at barna må kunne være store nok til å rense selv mister argumentet sitt der. Er først hvis det oppstår problemer man skal rense og da ville jeg som forelder tatt styringa uansett.

Kunne ikke falle meg inn å gjøre den slags inngrep på andres kropp uten bevisst samtykke. Aller helst kan hun vente til hun er godt opp i skolealder.

Jeg er frisør, og tar selv hull i ørene. Jeg tar ALDRI hull i ørene, uten at barna er så store at de sier selv de har lyst. Er forberedt på at det gjør litt vondt, og fortsatt har lyst på...
I tilegg er forberedt på å ikke ta på øredobbene med skitne hender, holde det rent, og rense.

Nei, vet du hva! Det skal være på barnas primisser, ikke de voksnes! Jeg blir kvalm når jeg ser babyer med hull i ørene. Synes ikke det er fint en gang...
Har også opplevd å tatt det første hullet, så vil ikke barnet neste. Foreldrene spør om de ikke bare kan holde hodet fast mens de ramskriker, og "få det gjort".
Nei, beklager... Da blir det ett hull da, til barnet er klar for neste...

Har hatt diskusjoner opp og ned om dette. samboeren min er spansk og i Spania er der vanlig at de tar hull i ørene før de drar hjem fra sykehuset. Hvis det skulle være noen grunn til at det ikke kan bli gjort der så kan man komme tilbake til barselavd innen barnet er 3 måneder og ta dem da. Det er visst da brusken i øret er helt ferdig, før det har de ikke ordentlig følelse i øret såvidt jeg skjønte.
Da vi bodde i Spania gikk jeg rundt med jenta mi med rosa klær, sko, dyne osv, men ALLE som var borte og hilset på trodde det var gutt nettopp fordi hun ikke hadde hull i ørene.
Har møtt mye motgang på dette temaet men jeg syns ikke at det er en naturlig ting og gjøre og står på mitt:-) her blir det hull i ørene når jentene ønsker det selv!o_O

Nei. Ikke før hun er stor nok til å bestemme selv :)

På ingen måte.. her får de bestemme selv! Jenta mi på dnart 9 har heller ikke, hun ønsker rett og slett ikke enda.

Synes virkelig ikke om det! Barn er skjønne som dem er blir helt feil å pynte dem :s
Satt grense vi viss det blir aktuelt, skolestart.. Og synes egentlig det er tidelig....

Back
Topp