Hull i ørene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har dere planer om å ta hull i ørene på babyen?

Nei! Det skal hun få velge selv når hun blir stor nok. Kommer alltid til å fortelle henne at hun er nydelig uansett. Hun trenger ikke pynte seg :)

Her i Spania er det tradisjon at jentebabyene får hull i ørene, de gjør det på sykehuset før man reiser derifra... Jeg kommer nok til å gjøre det. Min første datter fikk hull i ørene tidlig også, og har aldri hatt noen betennelse eller utslett.

Skjønner ikke poenget. Er jo litt vondt, ikke mer enn et sprøytestikk, men helt unødvendig og jeg vil også tro det er en infeksjonsrisiko selv om det som regel er greit

Nei, uaktuelt. Det er noe jeg syns de skal få velge selv når den tid kommer :)

Jeg venter en gutt da og har ingen planer om hull i ørene hans, men det hadde vært helt uaktuelt om jeg ventet jente og. Synes man skal vente til de er store nok til å ønske seg det selv, og gamle nok til å forstå at det gjør vondt og trenger stell. Synes det ser rart ut med babyer med øredobber, de er jo så nydelige helt uten noe som helst "ekstra". :)

Nei, absolutt ikke.

Ikke planer om å ta så tidlig, men dattra vår fikk hull i ørene til sin 3 års dag :-) blir nok å vente til da med jemta i magen også.

Nei! Men hun får lov når hun begynner å bli stor og ønsker seg det... Synes ikke noe om å ta hull i øret på små babyer som ikke kan velge selv...

Nei.
Fikk selv ds jeg var ca 6 måneder gamle. De er ikke helt like på begge sider, og jeg får kløe og svie av å ha i øredobber lenge.
Selv om mamma alltid hadde skikkelige øredobber i

Nei! Jeg synes det er så idiotisk at folk gjør det fordi de synes det er fint, det er så feil i mine øyne.jeg synes ho i magen skal få muligheten til å bestemme selv om ho vil ha det når ho blir gammel nok til å skjønne hva det er.

Kanskje jeg er helt på jorde! Men mulig når hun er 6-7 mnd?

Back
Topp