Hull i ørene!

Når der er 12, fatter ikke foreldre som tar hull i ørene på babyer/små barn fordi det er fint. La barna være gamle nok til å forstå og bestemme selv.

Jeg har valgt å si at hun kan få det når hun begynner på skolen, så blir det en ekstra markering på at hun er blitt skolebarn nå;) Hadde diskusjon med henne for et år siden da hun var 4, fordi kusinen hennes som var like gammel fikk hull i ørene. Vi snakket da om det, hvor jeg forklarte at jeg var redd for at hun skulle få betennelse og få problemer med å kunne ta nye hull når hun blir voksen og vil pynte seg. Hun godtok også at ikke alle barn får lov til de samme tingene samtidig, neste gang er det kanskje hun som får lov til noe som ikke kusinen får:) Men som plaster på såret bestilte jeg en del klipsøredobber ifra usa, lykkelig ble hun for det og siden har det ikke vært noe mas, bare en enighet om at det nå er et år igjen til skolestart;)
Tror alle må gjøre det som føles riktig for de:)

Har alltid hatt den innstillingen at foreldre som tar hull i ørene på babyene sine gjør det for sin egen del og ikke for babyen. Kan de liksom ikke bare ta å stikke noen ekstra hull på seg selv :p.

Men argumentet om at babyer ikke bryr seg om hullene og at de derfor for være i fred høres jo egentlig logisk ut.

Jeg mener 12+ er en fin alder. Der går aldersgrensen hos piercingstudio, hvor jeg hadde villet mine barn skulle tatt..

Back
Topp