Hull i ørene?

Selv tok jeg da jeg var ca 3 år. Kan ikke huske det som noe vondt og traumatisk, og har aldri hatt problemer med hullene.
Ene jenta mi fikk da hun var 2 år. Har heller ikke hatt noen problemer. Aldri betennelse eller andre plager og har heller aldri fikla noe med dem. Ble tatt på frisørsalong hvor de tok i begge ørene samtidig, og selv om hun skvatt litt med det samme ble det ikke noe grining eller noe. Minstejenta er 3 nå og skal ta så fort jeg får somla meg til å ta henne med til frisørsalongen. Har sett en del jenter rundt her som har fått hull i ørene rundt 6-8 års alderen, og de har fikla myyyye mer med ørene enn mi gjorde da hun var 2....

Datteren min fikk det i 6 års gave :) Hun hadde da spurt flere ganger om hun kunne få. Vi snakket lenge om det med henne og forklarte henne at det gjør vondt og at hun ikke må ta på hullene og vi må rense hver dag. :)
Hun som tok hullene, tok begge to samtidig og det var bra, for lille karamella holdt nesten på å trekke seg :P hun var så nervøs, men hun er fornøyd nå. Hun fikk nye sølvøredobber i gave ved siden av. Men de skal ikke settes i før til mai (1 år etter hullene ble tatt)

Minimum 10, det kommer jeg aldri til å skifte mening på.

Den alderen tenker jeg også.

Hun skal ihvertfall få mase leeeenge før hun får det. Hun er bare to og et halvt, da, og viser nok ikke interesse på en stund. Hun skal skjønne hva hun går til, at det kan gjøre vondt og at det må stelles.

Sent from my iPhone using BV Forum

9/10 eller 11 tenker jeg, selv var jeg 11 tror jeg, og da hadde jeg ønsket meg det lenge, og de fleste av jentene i klassen min fikk det tidligere. Det var vondt husker jeg, når de var ferdige med det ene øret ville jeg egentlig ikke gjøre det andre øret fordi det var så vondt, men jeg turte ikke si noe fordi jeg hadde mast så lenge om hull i ørene, og jeg var litt sjenert overfor fremmede :P

Selv tok jeg da jeg var ca 3 år. Kan ikke huske det som noe vondt og traumatisk, og har aldri hatt problemer med hullene.
Ene jenta mi fikk da hun var 2 år. Har heller ikke hatt noen problemer. Aldri betennelse eller andre plager og har heller aldri fikla noe med dem. Ble tatt på frisørsalong hvor de tok i begge ørene samtidig, og selv om hun skvatt litt med det samme ble det ikke noe grining eller noe. Minstejenta er 3 nå og skal ta så fort jeg får somla meg til å ta henne med til frisørsalongen. Har sett en del jenter rundt her som har fått hull i ørene rundt 6-8 års alderen, og de har fikla myyyye mer med ørene enn mi gjorde da hun var 2....
Men er det fordi du ønsker det eller barnet?

Men er det fordi du ønsker det eller barnet?
Hun på 3 spør etter det selv ettersom både jeg og storesøster har. Storesøster spurte ikke etter det, men ønska det når det ble snakk om det. Og hun har vært veldig fornøyd etterpå. Ønsker seg stadig nye øredobber :-)

TIDLIGST skolealder. Helst ikke før hun er rundt 10. Hun skal mase i årevis før det blir aktuelt. Kommer ikke til å få når hun er tre fire år bare fordi hun spør. Har ikke helt troa på at de forstår konsekvensene av det så tidlig uansett hvor mye man tegner og forklarer. At babyer skal få hull i ørene syns jeg retting slett er grusomt! Med viten og vilje utsette barnet sitt for smerte på grunn av egen forfengelig provoserer meg kraftig.

Enda ikke noe tema her, hun er 3 år. Det vil bli lenge til også....
Men kommer jo litt an på hva "alle andre" har når de begynner på skolen..

Her har jeg selv ikke hull i ørene, så håper hun heller ikke vil :P

Eg selv var få mnd nær eg fikk hål i øronen . Eg længtar tills eg kan ta hål i min datter øron men eg tror de blir en stund till.

Når de er så gamle at de ber om det selv og skjønner at det gjør vondt!
Som frisør tar vi en del hull i ørene, og det værste jeg gjør er å ta på små barn/babyer! :(

Når de er så gamle at de ber om det selv og skjønner at det gjør vondt!
Som frisør tar vi en del hull i ørene, og det værste jeg gjør er å ta på små barn/babyer! :(
Har dere ikke aldersgrense? Eller kan du ikke nekte?:o

NM i diskusjon :P
Har hatt denne så mange ganger før.. Vesla tok hull i ørene i fjor.. da var hun nesten 3 år.
Hun gråt i 10 sekunder fordi hun skvatt av smellet så var det over..
Hun har aldri klaget over at det var vondt.. hun var i ekstase og viste det til ALLE hun møtte.

De som skyter hull har gått igjennom mange timer med kursing. Noen har aldersgrenser andre ikke.
Jeg drev en del research om dette før Vesla fikk hull og størsteparten av de jeg snakket med som "skyter hull"
mente at det var lurt å ta det tidlig. De små heles mye fortere enn oss voksne..
Vi renset hver dag morgen og kveld. Har ikke hatt noen problemer. Bruker kun gull eller plast i ørene :)

Jeg var ikke fylt 2, men maste så på mamma at hun ga etter :(

Her blir jentungen å få når hun spør. Hun er 6. :)

Back
Topp