Hull i ørene?

Når de spør selv, samt er store nok til å takle at det gjør vond og la vær å pirke tenker jeg

Tidligst ved skolestart synes jeg. Selv drøyde jeg lenger og det er jeg glad for ettersom jeg har hatt utrolig mye problemer med hullene hele veien og har utviklet allergi. Skummelt med øredobber som lett kan bli dratt ut ved et uhell under lek, noe som trolig er mer sannsynlig så lenge barna er små (under skolealder).

Mamma tok på meg når jeg var 3 måneder!! Personlig ville jeg ventet til barnet mitt var 5 år :)

Tenker og skolestart, eller når hun spørr. Altså, om hun ikke ønsker det til skolestart så skal hun slippe :p Jenta her er straks 4,5 og lykkelig med klistrelapper! :)

Når hun spør selv nærmere skolestart. Hun har ikke spurt ennå og er 4,5 år.

Tenker når hun ber om det selv og samtidig forstår hva det innebærer. Ca ved skolestart tenker jeg.

Når ungen er så stor at hun skjønner at det er vondt, at man ikke skal pille på det, at de må vris på, infeksjonsfare osv.

Jeg maste meg til det da jeg var 7-8, og angret som en hund! Besvimte hos frisøren og de måtte tvinge gjennom å ta hull i neste øre og!
Lå og gråt i tre timer før mamma endelig tok dem ut igjen!
Var dritvondt jo!!

Jeg har aldri tatt hull i ørene igjen, husker smerten altfor godt til at jeg vil utsette meg for det igjen, allerminst en baby eller et barn!

Så tenk med hodet folkens og ikke forfengeligheten ;-)

Nå er det jo gjerne sånn at ikke alle vil ha hull i ørene og syns at jenta mi må være gammel nok til å ha forståelse for det før hun faktisk får hull i ørene.
ser for meg at hun kanskje får hvis hun virkelig vil ha i 8-9 års alderen kanskje eldre men ihvertfall ikke yngre pga akupunktur punkter i ørene! så helst venter vi til hun er 12 år ;)

mange i Egypt syns det nærmest var forferdelig at hun ikke fikk rett etter fødsel men det brydde jeg meg lite om!

Når hun har mast en stund.. og forstår at det er vondt.
Tok selv da jeg var 5-6 år. Husker det godt, men ikke som noe vondt. Hadde ønsket meg det leeeenge.
Ikke sikkert datteren min vil ha en gang.
Har selv 12 hull i ørene...

Her blir vi å utsette det lengst mulig. I familien sliter vi med allergi. Jeg tok det sent og brukte rent gull lenge. Og slapp unna. Nå kan jeg bruke hva som helst.

I min verden trenger ikke et barn hull i ørene.

Min jente fikk til skolestart, tok på Embla krem og hun kjente ingenting. Minste har ikke enda, men hun får når hun spør om det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så gammel at hun/han klarer å la være å pelle ;) eldste min fikk når hun var ca 5, og pelte ikke i det hele tatt. Søsteren er helt annerledes og kommer nok ikke til å få når hun er 5;)

10-13 et sted.
Jeg fikk da jeg begynte på ungdomsskolen, da var jeg vel 12. Da var jeg stor nok til å forstå risikoen, ta hånd om dem selv, og visste at jeg ville.
Fikk fremdeles problemer med verk og slikt, hullene har aldri blitt 100% bra og jeg kan ikke bruke øredobber til vanlig - men jeg taklet det i hvert fall mye bedre enn om det samme hadde skjedd da jeg var 2, 5 eller 8. :)

Mi fikk når hun var 6mnd :) jeg fikk når jeg var 3mnd. Synes det er opp til hvert enkelt!

Skjønner virkelig ikke poenget med at babyer skal ha hull i ørene. Hva om barnet ikke vil ha? Akkurat det syns jeg skal være et valg som er opp til barnet selv, og ikke noe som foreldrene ønsker.

Men om førsteklassingen hadde kommet hjem og spurt om hull i ørene i dag, hadde hun nok fått.

Back
Topp