Hull i ørene?

Minimum 5. Må skjønne at det gjør vondt, la være å ta på og må vite hva hun (han) vil.

Jeg tenkte skolestart, men min svigerfar er fra Portugal og der får alle babyer hull i ørene. Jeg har ventet og kommer nok til å vente til skolestart, men tanken har streifet meg å gjøre det når hun var baby også.

I mange andre land får jo barna hull i ørene i veldig tidlig alder...

Tror hun skal få til jul, da er hun 4

Når de kommer på det selv. Min var 3 år.

Min er 4,5 og er lykkelig med klistrepå-øredobber. Men hvis hun spør etter skolestart vil jeg nok si ja. Men det har ikke vært etterspurt :-)

Vi er enige om at hun kan få det når hun begynner på skolen tidligst, da er hun 6,5. Det har vi sagt noen ganger til hun også, testet vannet litt, men hun virker nervøs med tanken på det og sier hun ikke har lyst. Så da ser det ut som hun blir noe større, og at hun kan gjøre et veloverveid valg når hun gjør det. Helt greit for meg. Jeg var 6 da jeg tok først, og husker det som noe ganske traumatisk, selv om jeg ville det. Hullene grodde igjen fordi mamma tok ut øredobbene en gang for å få renset ordentlig, og da nektet jeg henne å sette dem inn igjen. Tok nye da jeg var 11, syns det var bedre.

Usikker, men det skal hvertfall gjøres på piercingstudio, og de skal vite hva de går til og ønske det selv. Minimum skolestart.

Jeg fikk når jeg var 1 mnd gammel :p kommer fra Sør-Amerika. Selv ville jeg nok ha ventet til barnet ønsker selv :)

Har ikke selv hull i ørene så tror ikke det kommer til å bli et tema her i huset på mange år.

Synes ikke småjenter behøver hull i ørene, så tenårene +/- kanskje.

Når de selv vil ta det, og er gamle nok til å stelle det (med hjelp, naturligvis, men de må skjønne at det må tas vare på).

Back
Topp