Hull i ørene...

de skal ha det der man tar hull i ørene. også får man kjøpt de på apoteket her i oslo også...

ORIGINAL: dahliasmamma

de skal ha det der man tar hull i ørene. også får man kjøpt de på apoteket her i oslo også...
Eline har sånne øredobber som hun fikk hos frisøren der vi tok hull. Dem skulle vi bytte ut etter 6-8 uker! Virker jo veldig greie å ha de som du har du jenta di da?? Har ikke sett sånne på apoteker rundt om her..

de plast øredobbene er geniale. men nå har vi bytta til gull øredobber som hun fikk i dåpen sin.

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Dette må du bestemme selv snuppa, det er ditt barn [:)]

Ja jeg vet.. bare lufter det litt.. Skal på BV treff på fredag så da får de noe å skrive om sikkert (dersom jeg gjør det) *fnis*

ORIGINAL: dahliasmamma

de plast øredobbene er geniale. men nå har vi bytta til gull øredobber som hun fikk i dåpen sin.
Å...Skal kjøpe gull-øredobber til Eline å putte inn når hullene har grodd..

Sandra hadde mast på meg i laaang tid før jeg lot henne få hull i ørene. Dette pga allergi. Noen tipsa meg om at det er større sjanse for nikkelallergi hvis man tar hull i for tidlig alder.. Vet ikke om det stemmer, men jeg tok ingen sjanser...

ORIGINAL: Theapuus

Jeg synes det er alt for tidlig. Du burde heller vente til Thea selv spør etter det. For da er det noe hun vil. 

Sign!

ORIGINAL: ~ savannah ~

Kommer alltid til å være delte meninger om dette!

Gjør det DU føler er best for DERE! Det er deres valg =)

takk!

ORIGINAL: Mamma_H

mer riktig å la de bestemme dette selv ot at de skjønner hva det innebærer da de tar det..
når de er så små så får de hull for foreldrene synes det er fint.. å det er i grunn ganske feil..

Sign.

Noen av deres små som har hull i ørene? Hvordan gikk det i så fall?

Othilie fikk hull i ørene når hun var 2 år.
Fortalte at de ville bli vondt. Men hun villa ha læll.
Hun gråt når hun fikk hullet. Men ville seff. ha i det andre å.
Og når hun var ferdig, og fikk gå ned fra stolen, så var det greit.
Faktisk.
Stolt er hun.
Ingen traumer.

lillegull skal få hull i ørene til ett årsdagen sin![:)]

ORIGINAL: stardust

lillegull skal få hull i ørene til ett årsdagen sin![:)]

Da blir hun , om mulig, enda søtere ;o)

ORIGINAL: selmaa

det er opp til hver enkelt egentlig, selv fikk jeg hull i ørene når jeg var ca.3mnd gammel, og husker ingenting fra det...
jeg ville sett an på situasjonen jeg, hadde ikke stoppa meg om noen skulle sagt at jeg ikke skulle gjøre det, hvis jeg hadde bestemt meg for det... men da må man være nøye med rensing og prøve å ikke ta pån for mye og sånt, kan jo dra å høre med de som lager hull hva de synes om det...

fikk selv hull i ørene når jeg var baby,begge søstrene mine å,det har ikke vært noe problemer med infeksjoner e.l,bare du er nøje med rensing å sånt![;)] jentene mine har å fått hull i ørene når de var små,for at ikke de skulle få vondt kjøpte jeg EMLA bedøvelsekrem(fås på recept)koster sånn ca.70kr! ungene kjenner ingen smerte i det hele tatt,så er verdt  prøve..[:)]

Naboene mine (fra Serbia) maser på meg, om jeg ikke skal ta hull i ørene på Awa Linnea snart...hun er 3,5 mnd. Men de hadde fått når de var så gamle de - og de hullene hadde mormora tatt på dem! De pleide å ha en tråd gjennom hullet til det hadde grodd, og så satte de ordentlige øredobber.
Vet ikke helt om jeg ville brukt den metoden da...[8D]
Men jeg syns ikke det gjør noe med hull i ørene på små barn. Det er klart det er fordi foreldrene vil, men so what? Så lenge man renser og steller det godt. Tror ikke akkurat barnet får traumer av sånt.

Når det gjelder min egen datter, så skal vi nok vente en stund til. Jeg var 7 år da jeg fikk hull i ørene, og klarte meg jo egentlig fint fram til da.

Men jeg har jo en gutt, åh, så dumt det var da!

Kanskje jeg burde gi ham ett hull i øra så slipper han å gjøre det når han blir 18 og rebbelsk eller 60 år og i overgangs alderen...???[:D][:D][:D]

jeg tok hull i det ene øre på gutten min..var akkurat fylt 3..det ble hylskriking..men jeg tror han ble mest redd..men jeg fikk ikke komme borti øret hans så fikk ikke renset det..men snakket med dem og di sa så lenge vi ikke tok på øret var det ikke så viktig å rense det..han fikk ingen problemer..
ang at man skal vente til dem kan bestemme selv,når di er store nok kan dem velge om dem vil ha det der eller vil ta det ut..det gror jo så du gir dem jo ikke varige skader..

Back
Topp