Hull i ørene, hvor?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Min lille jente har begynt å mase om hull i ørene.
Vi har sagt hun ikke får før hun skal begynne på skolen, greit nok, så begynte jeg å tenke...
Når vi kommer så langt, hvor skal hun ta disse hullene?
Jeg vet det kan gjøres hos frisøren, men for å være helt ærlig så er jeg fryktelig usikker på om de har en riktige opplæringen i henhold til hygiene for å unngå verk.
Tror faktisk vi kommer til å gå til et piercing studio..

Hvor gjøre dere det på dere selv og barna?

Alle mine 7 hull i ørene er tatt av frisør :) aldri hatt problemer heller. Men vet ikke hvor jeg kommer til å ta når jentene skal ha. De er 5 nå, og vi kommer nok til å vente noen år til før det blir aktuelt.

Piercingstudio anbefales både mtp hygiene men mest fordi de bruker nål slik at huden "skyves til side" rundt hullet og ikke blir skutt hull. Piercingstudio har som regel 12/13års aldersgrense. Går du til frisør kan du jo spørre hvilke rutiner de har for hygiene.

Piercing studio. Vil anbefale noen som driver kun med piercing og ikke tatovering også da de ofte er flinkere og har smykker I mye høyere kvalitet. Kirurgisk står er lav kvalitet, så ville ikke hatt det I ørene til barnet. Om du bor I oslo området, så vil jeg anbefale deg pinpoint. Mange reiser I flere timer for å ta der, da de er super flinke og har stort fokus på kvalitet.

Datteren her skal ta det på piercingstudio når hun er 6 år, hvis hun fortsatt vil og er klar for det.

Jeg er frisør og vi tar hull i ørene, de som tar hull har vært på kurs eller får opplæring, og vi er veldig nøye på hygiene rundt det å ta hull!

Vi var hos frisør, og jeg var selv hos frisør da jeg var barn. Aldri hatt noe problemer med det. Syns frisør er mye hyggeligere enn piercingstudio for barn også.

Jeg er frisør og vi tar hull i ørene, de som tar hull har vært på kurs eller får opplæring, og vi er veldig nøye på hygiene rundt det å ta hull!
Dette praktiseres ikke overalt. Men flott at dere har gode rutiner på det :)

Første gang jenta mi fikk hull i ørene tok vi det hos frisøren. De spritet av først, og var flinke med barn synes jeg, har absolutt ingenting å klage på. Veldig enkelt og greit når de bare skyter inn på begge sider samtidig også, da er hele greien gjort på et halvt sekund. Til meg selv har jeg stukket selv, og det har jeg gjort senere til jenta mi et par ganger også, når øredobbene fallt ut og hullet grodde igjen. Å ta hull i ørene er ikke akkurat astrofysikk, tror ikke det spiller så stor rolle hvor man gjør det.:rolleyes:

Når den tid kommer blir det nok piercingstudio. Foreløpig er hun knappe to måneder, så det er heldigvis en stund til!

Tok mine første på kjøkkenbenken hos bestemor og bestefar :P var bestefar som gjorde det ;)
Og så tok jeg resten (5 i det ene og 6 i det andre øret) på badet til ei venninne da jeg var 15 og på fylla for første gang...

Jeg googlet meg grønn i høst da femåringen skulle få hull i ørene. Piercingstudio har mye høyere aldersgrense. Syns det var alt for tidlig, men vi hadde en tøff periode og øredobber var det eneste som fristet :-)

Endte med å ta det hos frisør, var nøye på hygienen og plassering av hullene. Har ikke hatt noen problemer med det etterpå, alt ser fint ut fortsatt :-)

Jenta mi fikk hos frisør. De spritet av øret først. Jeg synes de virket seriøse. Og de tok ikke hull i øret på barn under skolealder!

Jeg har tatt alle mine hos frisør, har aldri hatt problemer med hullene mine. Jeg blir å ta hos frisør for mine barm også, i 5 årsalderen synes jeg er passe :)

Jeg har alltid tatt hos frisør. 14 hull har jeg tatt. Har 11 nå. Aldri infeksjon eller noe :)

Tatt to hos frisør og 5 selv. Det ene grodde igjen xD

Jeg har tatt hos frisør 6 ganger, to ganger I øreflippen og reagert skikkelig. Men tålte ikke smykkene de brukte. Samt att med pistol så presser de igjennom, da vil kroppen prøve å kvitte seg med det, fordi det er noe annet som har Vært der tidligere. Når man tar med nål så fjernes en liten del av øret, da vil ikke kroppen jobbe på samme måte for å fjerne smykket, siden det som var der er fjernet og ikke presset til side.

Jeg er frisør og tar hull, datteren min kommer til å gjøre det der hvor jeg jobber når vi kommer sålangt :)

Edit- jeg er godt opplært! vi er ekstremt strenge på hygiene og tar ikke hull på barn under 5 år.

Jeg har samme dilemma. Men har bestemt oss for å vente noen år. Hun er bare 5år enda..

Jeg tok hos frisøren som voksen, det ble ikke 100% bent.

Jeg har ikke tenkt på hva vi gjør med jentene, yngste er baby og eldste fem år så det et ikke aktuelt enda

Back
Topp