Hull i ørene, barn?

TwinBaBe

Glad i forumet
Fins det noen aldersgrense på å ta hull i ørene?
Jenta mi på 4 år har sååå lyst på, og maser daglig om det.
Det er ok for begge foreldrene.
Men er redd for at frisørene sier nei om vi kommer? At hun er for lita?

Det finnes jo babyer med hull i ørene, sprøtt nok, så jeg tviler på at det blir noe problem. :)

Ville heller gått til piercingsted, og gjort det med nål og ikke pistol :) men husk at det gjør vondt og må renses hver dag!

Vet at de fleste seriøse har 6 års grense. Men finnes jo de som tar på alle også..

Nå ville ikke jeg tatt hull i ørene på et så lite barn uansett, men ville ihvertfall tatt hun til et ordentlig piercing studio, ikke en frisør.

Jeg tenker at det er bedre å vente til barnet er mye eldre. Med tanke på allergier. Gå da til piercing-studio. Da blir det hull og ikke hud som blir skutt gjennom på baksiden.

At barnet vil er ikke så rart, men da bør jo foreldrene som jo faktisk vet best, si at det ikke er aktuelt.. Det kan bli allergier, barnet kan angre når det blir større, det kan komme en infeksjon rett etterpå, altså.. Et barn på fire år (har et selv) ville gjort alt mulig rart det ser andre gjør eller ikke gjør, de kommer med mange ideer hver eneste dag. Derfor har de foreldre som bør guide dem til de beste valgene... Og ja, jeg ser at begge foreldrene er enige i at det er greit. Men det er ikke greit, og de bør tenke seg om en gang til! 4 år, seriøst... Ja, det er mange små og også babyer (spesielt i andre land) som har hull i ørene, men altså.. nei..

Ville absolutt venta.

Hun her på 7 fikk i vår, hos piercer. Det var litt vondt.
Veninna hennes, som først hadde tatt hos frisør måtte stikke opp igjen, og gjorde det hos piercer, og hun sa det var mye mindre vondt enn frisør.
Så ta for all del hos piercer når den tid kommer.

Men jeg anbefaler deg å vente. Det er mye rensing, de må være tolmodige når det gjøres, ikke pille og pirke, og ikke røre. Det har vært vanskelig å ikke ta på. Men fort gjort å få infeksjoner med møkkete barnehender..

Fikk selv når jeg var 4, aldri angret, allergier har jeg tror nok ikke det er pga hullet men heller det at jeg har mye allergier og astma i hele familien. Klarer meg fint likevel, de ble skutt inn, fine hull aldri hatt betennelse og hadde ikke godtatt at mamma sa nei. Når jeg var 6 sa hun nei til ett hull til, da tok jeg en nål fra mamma å stakk selv.
Mitt barn maser selv, klips er noe dritt faller av hele tiden, klistremerker faller av så jeg har sagt at vi tar det på nyåret. Vi tar da hos frisør fordi piercing studio har høy aldersgrense.

Jeg vett ikke aldersgrense men det er jo å ta kontakt og høre. Ser dere har mange råd med å vente, men tenker dere som foreldre må ta det valget selv...

Jeg ville ventet. Tok det rundt 6årsalderen selv kanskje? Eller litt senere. Det var grusomt vondt. Sett andre ta som ikke synes det er vondt, men hvis det er det, er det veldig greit med eldre barn. Det gjorde også endel vondt etterpå, siden øredobben gror litt fast over natten osv når det er lenge siden man snurrer på den. Mye rensning osv. Det er mye ansvar for en som er liten

Hun spurte ikke om de skulle vente :)
Tror ingen nekter dere det. Går nok helt fint :)
Aldri hørt om at ørene har blitt «sprengt» i filler av pistoler. Har selv 7 hull inhvert øre og fikk detførste da jeg var 5 år mener jeg. Datteren min var også 5 år og har det ennå etter over 2 år. Null stress med rensing :)

Min maste også. Jeg sa greit men at det gjorde veldig vondt og dette måtte rensen og vosye Hu hvordan osv. Nå er Hu 6.5 år og enda ikke hull i ørene da Hu vil være større siden det gjør vondt.

Mine har fått ved 5-6 års alder, jeg ser ingen problem med det, så hadde bare tatt kontakt med frisør og fått det gjort. Det er rent og ordentlig hos frisørene og de er proffe på det de også.

Mine har fått ved 5-6 års alder, jeg ser ingen problem med det, så hadde bare tatt kontakt med frisør og fått det gjort. Det er rent og ordentlig hos frisørene og de er proffe på det de også.
En pistol får ikke gjort det rent og ordentlig uansett hvordan man vrir og vender på det

Du kan jo ringe til de aktuelle og høre med dem hva de praktiserer. Tviler på du blir nektet.

At barnet vil er ikke så rart, men da bør jo foreldrene som jo faktisk vet best, si at det ikke er aktuelt.. Det kan bli allergier, barnet kan angre når det blir større, det kan komme en infeksjon rett etterpå, altså.. Et barn på fire år (har et selv) ville gjort alt mulig rart det ser andre gjør eller ikke gjør, de kommer med mange ideer hver eneste dag. Derfor har de foreldre som bør guide dem til de beste valgene... Og ja, jeg ser at begge foreldrene er enige i at det er greit. Men det er ikke greit, og de bør tenke seg om en gang til! 4 år, seriøst... Ja, det er mange små og også babyer (spesielt i andre land) som har hull i ørene, men altså.. nei..

Så enig!

Jeg fikk selv når jeg var 7 år hos en frisør og jeg angrer sånn den dag i dag for resultatet Ble så dårlig! Har små øreflipper og hullene er plassert alt for langt ned på øreflippen, slik at det nesten ikke finnes øredobber jeg kan bruke, og det er ikke plass til nye hull.

Skulle faktisk ønske at mamma og pappa hadde sagt nei og at jeg hadde ventet til jeg ble mer voksen:-/

Back
Topp