hull iøra

Jeg er enig med de andre her inne som synes du bør vente.

Selv synes jeg 10-12 år ville være passe... [8|] Men det har kanskje noe med at jeg ble 23 år før jeg fikk hull i ørene mine, hehe. [:)] Moren min hadde veldig nikkelallergi, og nektet meg hull i mange år. Jeg bestemte meg endelig for å prøve, og det har gått bra. Ingen problemer med å bruke juggel eller noe. [:)]

Vi tar ikke hull i øra lenger i salongen...ikke på noen..pga alt av nerver som ligger i ørene.. tett i tett..  skulle en skyte "feil" kan en få mageproblemer f.eks. så en plansje på et piercingstudio i byen her..
Etter en kjapp titt på dobbene mine lurte han på om jeg slet med magen.. ehh..ja!! det er pga av denne sa han å peka på den 3.eller 4.dobben min..(husker ikke)...[8D]  men dette er snakk om i voksen alder da.. Har ikke turt å skyte etter det jeg..

Ja,det er søtt men ville ikke ha gjort det på egne barn før de kan og vil bestemme sjøl..
Jeg var sjøl 7 eller 8 år før jeg fikk..

Nå skal det legges til at jeg har hatt og har fortsatt hull både her og der men akkurat i øra sitter en del nerver som påvirker det meste av kroppen..

*biffen ønsker å bommelomme litt oftere*  [;)]

Leah kommer ikke til å få hull i ørene før hun har mast ei lita stund. Jeg fikk da jeg var ca 5 år.
Og tok andre paret med hull da jeg var 15.
Men jeg har fått nikkelallergi... Kan kun bruke rent gull i ørene og merker det fort om det er juggel som er i. Samme kjenner jeg fort om jeg har  juggel smykker eller ringer på.

Synes ikke det er så veldig fint med øredobber på små barn.

ORIGINAL: theskj

Ja da må jeg nok bare gå ned på kne å si at jeg synes det er helt nydelig med små jenter med hull i ørene.
Å ja jeg har tenkt at tuppa skal få før vi skal ta 1 1/2 års bilde.
Så skyt meg forde[;)]
Jeg var selv 9 mnd når jeg fikk.
Tradisjon i nederland å ta når de er 3 mnd , men der nekta mamma.

opp med henda snuppa...[:D]  neida...her skytes ingen..[;)]

ORIGINAL: VicciogNikki!

ORIGINAL: roastbeef`n

Vi tar ikke hull i øra lenger i salongen...ikke på noen..pga alt av nerver som ligger i ørene.. tett i tett..  skulle en skyte "feil" kan en få mageproblemer f.eks. så en plansje på et piercingstudio i byen her..
Etter en kjapp titt på dobbene mine lurte han på om jeg slet med magen.. ehh..ja!! det er pga av denne sa han å peka på den 3.eller 4.dobben min..(husker ikke)...[8D]  men dette er snakk om i voksen alder da.. Har ikke turt å skyte etter det jeg..

Ja,det er søtt men ville ikke ha gjort det på egne barn før de kan og vil bestemme sjøl..
Jeg var sjøl 7 eller 8 år før jeg fikk..

Nå skal det legges til at jeg har hatt og har fortsatt hull både her og der men akkurat i øra sitter en del nerver som påvirker det meste av kroppen..

*biffen ønsker å bommelomme litt oftere*  [;)]

hull både her og der......fortell;)hehe

hadde i tunga jeg da..

veeeeeeeeeeeel...... se jeg kan pisse i kryss...[;)]  neida...tar det ved en annen anledning vi tror jeg..

ORIGINAL: lillefixen

ORIGINAL: chiquitita

vil ikke de fleste jenter ha hull i øra..??? jeg fikk da jeg var 1år, bærer ikke noe nag for det...hehe

Kan godt hende jeg er litt rar, men jeg har aldri hatt hull i ørene og har ikke lyst på heller [8D]

Da er jeg like rar som deg da fixen!!
Men til saken; må si meg enig i at jeg synes også det er tidlig med hull i ørene på babyer.
OG tror ikke jeg kommer til å ta bølgen av fryd om guttene mine kommer og ber om å få bling i øra før de er myndige, og ikke engang da [8|][:)]

Men man gjør som man selv ønsker og vi har alle forskjellige erfaringer og smak så...[;)]

Snuppa mi fikk ta hull i ørene rett før hun skulle begynne på skolen. Liksom for å markere at nå var hun stor jente. Hun syns det var veldig stas og ble en stolt Skolejente med nye øredobber. Kommer til å gjøre det på samme måte med Frøkna.

Jeg fikk hull i ørene da jeg bare var noen mnd gammel og jeg bærer ikke nag til mamma for det.
Mamma var sånn at hun lagde musefletter og masse rosa klær også! hehe [:D]

Nå bruker jeg sjeldent øredobber for jeg liker ikke å gå med det.

Jeg ville nok venta litt med å ta hull i ørene på min baby, men jeg syns det er opp til hver enkelt.

Det er jo kjempe søtt da [:)]

Jeg er verken for eller i mot, det er noe en må bestemme seg for selv. Min venninde fikk da hun var 6 mnd- å ho var jo den skjønneste prinsesse-babyen i byn [:D]Jeg selv var vell 2 år...Har tenkt litt på om Thea skulle få mens hun var liten, men jeg har kommet frem til at jeg venter noen år :) Jeg gruer meg til vaksinene, så da takler jeg ikke en ørepistol..heheh..

Ja, det er søtt, men personlig ville jeg nok ha ventet litt...

Men, nå er det jo forskjellige tradisjoner ute og går, og i noen grupper er det helt vanlig at små jentebabyer får hull i ørene. Og det respekterer jeg.

Hvis det hadde vært aktuelt så ville jeg fått gjort det i et piercingstudio...

Back
Topp