Huff!

Dette var kanskje en av grunnene at sist svangerskap ikke var så aktiv her inne siden da var de ikke så mye jeg bekymret meg over og i tillegg var de ikke noe jeg trengte å dele her inne. Men i dette svangerskapet har jeg trengt et forum til både nedturen og oppturen som finnes nå. Så de blir jo opp til ver enkelt hva de trenger men regner med at når vi alle har passert 12 uke så blir de mye mer opptur. Så de er sikkert en del så tar en pause fra forum til de er 12 uker.

Dette må være det mest tankeløse innlegget jeg har lest på lenge.
Enten mangler du empati, eller så har du ikke forstått hva et forum er for noe. Her skal det være rom både for gleder og bekymringer!
Dersom du plages av å lese om andres bekymringer så har jeg et veldig enkelt forslag til deg: Slutt.
Slutt å lese de.
Å komme med sånne kommentarer gjør ikke annet enn å provosere og forsure stemningen.

Jeg for min del synes det er godt å dele mine bekymringer med andre i samme situasjon som meg.

Vi har ikke fortalt det til familien enda så det er litt vanskelig å få snakke om mine "problemer" til andre. Da er det godt å ha et forum der du er helt anonym og jeg synes det er godt å få noen oppmuntrende ord fra de andre her inne.

Jeg la ut et innlegg senest i går om at jeg har hatt blødninger, hadde ringt både fødeavdeling og legevakt, men ingen kunne hjelpe meg.
Da er det godt å skrive mine bekymringer her og andre kan dele sine erfaringer hvis de har lyst til det.

Synes at slike forum er til både syting, klaging og også selvfølgelig alle de gode og lykkelige stundene vi alle sammen skal få oppleve i tiden fremover :)

Jeg kommer iallefall til å ytre mine bekymringer her hvis det skulle oppstå noen flere :) her er vi alle i samme situasjon, alle våre svangerskap er ulike og alle tenker og reagerer vi på forskjellige måter hvis noe oppstår. La alle få skrive å si akkurat det de vil, i mine øyne er sånn et forum skal brukes :):)

Jeg er helt enig i at forumet skal være for alle mulige tanker, både positive og negative. Det er godt å ha et sted å få utløp for tanker, man ellers fort blir sittende alene med. Men jeg synes også det er flott å bli minnet på å være positiv Tankens kraft kan nok være ganske sterk, og kan hjelpe oss gjennom tunge stunder.

Jeg er sterkt uenig i det du skriver. Om du er lei av å lese om bekymringene til folk så kan du vel bare logge deg ut av forumet isteden for å skrive et sånt innlegg. Det som kan skje er jo at terskelen for og dele sine bekymringer med andre kan bli høy og dette er vel et lavterskel forum der ingen spørsmål er for dumme? Er bla mange førstegangsgravide her som kanskje ikke aner hva de går til (inkludert meg selv) og persnlig liker jeg at andre deler både sine gleder og bekymringer. Jeg har vært heldig og ikke hatt noen bekymringer til nå. Men dette kan fort endre seg, og om det skulle skje så ønsker jeg og ha muligheten til å dele dette uten at noen skal komme med en pekefinger om at det ikke er så interessant og lese om...

Jeg er helt enig i at forumet skal være for alle mulige tanker, både positive og negative. Det er godt å ha et sted å få utløp for tanker, man ellers fort blir sittende alene med. Men jeg synes også det er flott å bli minnet på å være positiv Tankens kraft kan nok være ganske sterk, og kan hjelpe oss gjennom tunge stunder.

Jeg er helt enig i det, men man må tenke over hvordan man formidler budskapet sitt. HI minnet ikke meg om å være positiv, men det minnet meg om hvor nedlatende enkelte kan være mot andre mennesker. Ditt innlegg minner meg derimot mer om positive holdninger og medmenneskelighet. Det er forskjellen.

Back
Topp