Huff!

babyedwards

Andre møte med forumet
Mulig jeg både er dum og fæl når jeg skriver dette, men jeg er rimelig lei av å lese om alle bekymringene deres. Alle er bekymret i svangerskapet, til en viss grad, men det hjelper ikke om man leter etter grunner til å bli bekymret.
Ja,symptomer kommer og går, det betyr verken at baby er død eller skal død, det betyr at du er gravid.
Ja, man kan blø etter samleie, etter toalettbesøk osv, det betyr heller ikke at baby er død.
Ja Spontanaborter er føle greier og jeg håper alle holder på babyen sin fram til desember.
Men slutt å bekymre dere, begynn å NYT dagene uten kvalme, begynn å sett pris på at det ikke føles som at puppene skal sprenges bare du rører på seg, bekymringer skaper stress, stress skaper urolighet og tusen tanker.

Jeg har så ømme pupper en dag at det føles som om de skal eksplodere bare jeg går, men dagen etterpå er det bare litt ømt. Magen min bobler, kramper, blåser seg opp, er flat, er hard og myk, men jeg er ikke bekymret. Sånn er mitt svangerskap, det er naturlig for meg.
Ingen er lik.

Slutt å ta alt i verste mening, begynn å se lyst på livet og svangerskapet så skal dere se det går bra.

Det er rett og slett det dummeste jeg har lest... Jeg mener ett slikt forum også bør være for oss som har fått en LANG VEI for å komme hit vi er idag! Og da følger endel bekymringer med...
Jeg skulle gitt ALT for å være like naiv og bekymringsløs som jeg var med nr 1... Virkelig...!!

Men jeg lager da virkelig ikke en tråd for å drite ut dere som faktisk er overbevist om at dette går fint i uke 4 og kjøper inn babyutstyr og forteller om graviditeten til alle og enhver??? I mine øyne (etter mine erfaringer) er dette utrolig naivt da det faktisk er mye som kan skje - men det klarer jeg faktisk å ikke blande meg inn i!!!!

Hvis jeg ikke får dele bekymringer på dette forumet, hva i all verden er vitsen med forumet her da???

Første trimester er slik, og er du lei av å lese om det så la være å klikke på de trådene, eller vent en stund til flere føler seg trygge da? Innlegget ditt provoserer veldig.

Klart ett forum er for både negative og positive tråder, men jeg er faktisk lei av å lese om alle bekymringene. Jeg skjønner folk er bekymret, og jeg skjønner folk har gått igjennom mye tidligere. Men jeg har faktisk lov å uttrykke meg jeg også, og jeg syns folk generelt kan være litt mer positiv☺
Det er mye som kan skje, men man kan ikke gå rundt å tenke på det. Og man kan ikke bekymre seg for alt her i verden, da får man ikke ett bra liv.

Har ikke lagd en tråd for å drite ut noen, har lagd en tråd for å si ifra at jeg syns det er tull å bekymre seg for ALT. For ALT er normalt, og mye kan skje. Man får heller nyte det mens man har det bra og nyte dagene uten kvalme og ubehag

Livet er fullt av bekymringer, man må bare velge sine kamper

Klart ett forum er for både negative og positive tråder, men jeg er faktisk lei av å lese om alle bekymringene. Jeg skjønner folk er bekymret, og jeg skjønner folk har gått igjennom mye tidligere. Men jeg har faktisk lov å uttrykke meg jeg også, og jeg syns folk generelt kan være litt mer positiv☺
Det er mye som kan skje, men man kan ikke gå rundt å tenke på det. Og man kan ikke bekymre seg for alt her i verden, da får man ikke ett bra liv.

Har ikke lagd en tråd for å drite ut noen, har lagd en tråd for å si ifra at jeg syns det er tull å bekymre seg for ALT. For ALT er normalt, og mye kan skje. Man får heller nyte det mens man har det bra og nyte dagene uten kvalme og ubehag

Livet er fullt av bekymringer, man må bare velge sine kamper

ALT er ikke normalt - jeg har hatt blødning i svangerskapet 5 ganger jeg.. Legene sa gang på gang at det var normalt - men veit du - det var ALDRI normalt for meg det!!

Hvis du er rimelig lei av å lese bekymringene til de som uttrykker dem foreslår jeg at du rett og slett tar en pause fra forumet. Her skal det være rom for alle, med høy grad av toleranse. Å ta andres perspektiv kan i mange tilfeller være klokt. Noe å øve på?

Jeg sier som tidligere, er DU lei så la vær å lese det :) Mange her inne har behov for noen å dele bekymringer med, og det er godt å snakke om det. Hvis du ikke forstår eller klarer å sette deg inn i at andre fungerer annerledes enn deg, så er det greit det, men du trenger ikke få oss som bekymrer oss til å føle at vi ikke kan delta i forumet.

Leser ikke alt som skrives, og hopper over de fleste bekyrmingspostene :-)

Ja og se andres perspektiv kan faktisk være noe å øve på Fruktplukker, du kan feks se mitt perspektiv på saken :-)

Alle har ytringsfrihet om det er bekymring, positivt, negativt, med strømmen eller mot strømmen og det er flott vi har ett forum vi kan dele det i. Men mange ganger syns jeg det blir for mye negativt, for det er tross alt lettere å fokusere på det negative enn det positive :-)
Å jeg vil bare ikke være med på den negative strømmen med hodet fullt av bekymringer :-\

Har fortsatt full forståelse for at mange har slitt tidligere med å bli gravid, holde på babyen, osv, og jeg skjønner det skaper bekymringer.
Men jeg går ikke rundt å bekymrer meg for ting som har skjedd tidligere, for jeg tenker at det er en ny sjanse og en ny mulighet :-)
Og med en positiv innstilling til det kommer man langt :-)

Det er hovedpoenget mitt, tenk positivt :-D
Livet skjer :-)

Hemmeligfrøken, da vet du jo va som er normalt for deg. Det er ikke normalt for deg å blø, å da vet du det. Da kjenner du dine symptomer å din graviditet kjempegodt å må stole på det:-)

Ja, jeg tar ditt perspektiv, ingen problemer med det. Men nå er det altså du som kritiserer alle som deler sine bekymringer og jeg som forsøker å forsvare det. Kanskje du kan begynne å dele dine gleder i ulike tråder og få opp spiriten her da? Du ser tydeligvis veldig lyst på livet, så del dine erfaringer. Kanskje det smitter over på enkelte brukere som får lyst til å dele sine gleder.

Leser ikke alt som skrives, og hopper over de fleste bekyrmingspostene :-)

Ja og se andres perspektiv kan faktisk være noe å øve på Fruktplukker, du kan feks se mitt perspektiv på saken :-)

Alle har ytringsfrihet om det er bekymring, positivt, negativt, med strømmen eller mot strømmen og det er flott vi har ett forum vi kan dele det i. Men mange ganger syns jeg det blir for mye negativt, for det er tross alt lettere å fokusere på det negative enn det positive :-)
Å jeg vil bare ikke være med på den negative strømmen med hodet fullt av bekymringer :-\

Har fortsatt full forståelse for at mange har slitt tidligere med å bli gravid, holde på babyen, osv, og jeg skjønner det skaper bekymringer.
Men jeg går ikke rundt å bekymrer meg for ting som har skjedd tidligere, for jeg tenker at det er en ny sjanse og en ny mulighet :-)
Og med en positiv innstilling til det kommer man langt :-)

Det er hovedpoenget mitt, tenk positivt :-D
Livet skjer :-)

Hemmeligfrøken, da vet du jo va som er normalt for deg. Det er ikke normalt for deg å blø, å da vet du det. Da kjenner du dine symptomer å din graviditet kjempegodt å må stole på det:-)

Men da må jeg vel også få være bekymret når kvalmen plutselig gir sæ mye tidligere enn den gjorde med gutten og når jeg vet at kvalmen er den største forskjellen hos meg når det kommer til utfallet baby eller ikke baby.. I de graviditetene hvor det ikke har gått bra har jeg ikke vært kvalm.. Men gutten var jeg veldig kvalm..er det da rart jeg blir bekymret når kvalmen plutselig gir seg?

Det hjelper iallefall ikke at 20 hormonelle gravide diskuterer ;-)
Kan faktisk ikke annet enn å le, fordi det tar jo helt av å jeg har blitt den "store stygge ulven" fordi jeg ikke er enig med dere :-) :-D

Nyt tida jenter, bekymret eller ikke, er ikke hver dag man gror baby <3

Det hjelper iallefall ikke at 20 hormonelle gravide diskuterer ;-)
Kan faktisk ikke annet enn å le, fordi det tar jo helt av å jeg har blitt den "store stygge ulven" fordi jeg ikke er enig med dere :-) :-D

Nyt tida jenter, bekymret eller ikke, er ikke hver dag man gror baby <3

Det handler jo ikke om å være enig eller ikke..det handler i bunn og grunn om evne til empati! Og det virker det nok som du mangler en dose av

Enig eller uenig.. Poenget er å ha respekt og toleranse og ha en hyggelig tone i innleggene sine. Skal dette bli et forum for alle, må tonen her være hyggelig. Jeg håper og tror at de fleste her inne vil hverandre vel, og dette skal gjenspeiles i måten vi skriver til hverandre på.

Unnskyld meg , men man velger jo ikke om man skal bekjymre seg. Hadde det Vært så lett så hadde det jo ikke Vært noe problem.

At du sier du har blitt den store stygge ulven pga at du sier din mening, føler jeg er helt feil! Du har selv satt deg i posisjon til å få kritikk, og vi har som deg like stor yttringsfrihet, den gjelder også i kommentarfeltet etter et sånt innlegg!! Jeg synes det er veldig stygt av deg å komme med dette i et forum så tidlig! Forumet er for å dele bekymring, gleder og spørsmål, og det er lett for deg å ikke lese de postene du ikke vil lese!

De fleste har ikke fortalt dette til noen, og da er dette en arena hvor man kan snakke og diskutere bekymringer, så vell som gleder! Jeg har iallefall hatt stor nytte av andre sine perspektiv på ting, og det håper jeg og tror at det er flere som har hatt!!

Livet er en berg-og-dal bane av bekymringer og gleder. Jeg er enig med begge sider i denne saken. Det er skummelt for ei som aldri har prøvd dette før å lese om andres bekymringer, men da kan jeg jo bare hoppe over dem. Det valget har jeg faktisk. Samtidig har jeg mange av bekymringene selv. Jeg synes forumet skal ha god takhøyde for både bekymringer og bekymringer over bekymringer. Dette vil helst gå bra for de fleste av oss! Og husk vi skaper liv<3

ALT er ikke normalt - jeg har hatt blødning i svangerskapet 5 ganger jeg.. Legene sa gang på gang at det var normalt - men veit du - det var ALDRI normalt for meg det!!
Jeg syns ikke noen i dette forumet bekymrer seg for alt jeg! Men alle bekymrer seg for noe og det må det jaggu være rom for!

Et svangerskap, og ikke minst første trimester, er en meget sårbar og turbulent tid for de fleste, med mye hormoner, redsel, ekstrem glede og dype bekymringer. På et forum deler en gjerne hovedsakelig topp og bunn av skalaen, og de fleste liker å få støttende ord og høre om andres erfaring på egne bekymringer, vi støtter og lærer av hverandre. For meg er det selve verdien av et forum.

Som andre har sagt, så får du heller hoppe over bekymringstrådene eller prøve å finne glede i å backe opp dine medgravide. Trust me, det vil alltid være bekymringstråder og de fleste her vil nok prøve å hjelpe så godt de kan med både nyttige erfaringer og gode ord..

Back
Topp