Huff :(

t0mmelise

Forumet er livet
Snuppa var glo varm i natt og ville ikke sove.. sjekket tempen på henne og den var 39,5.. gidde henne en stikk pille og hun sov noen timer..

Men i dag var feberen enda høyere, gidde henne en stikk pille til og hun sovnet til slutt i armene mine :)

Når hun stod opp var hun en kokt hummer.. knall rød over hele kroppen og kokte rett og slett.. hadde 40,5 i feber.. 

Ringte legen(ja, litt føre var men) og fikk komme inn med engang :) stakk i fingeren hennes og hun reagerte ikke engang.. men begynte å hyle når hun så blodet renne som bare det.. de fikk ikke stoppet det før etter 5 bomullsdotter og 2 plaster.. 

Det var ikke betennelse i kroppen men virus hun hadde, så jeg fikk med ibux flytende.. :) paracet som jeg brukte funket vist ikke like bra :( 

Så nå har jeg ei lita her som ikke vil eller vil ha noe.. jeg gikk bananas på butikken.. kjøpte appelsiner, druer, jordbær, 4 smoothier a la ellas kitchen, sjokomelk, vann med smak & steinbittkaker.. hehe.. men hun har ikke rørt noe av det :(

Baaaaah.. dagens klagings fra meg.. er så redd for dehydrering jeg :( 

Huffe, stakkar lille :( Håper hun blir fort frisk igjen. Stor smask til dere begge! :D

Uff, god bedring til jenta di!

Prøv å gi litt drikke fra sprøye hvert 10 min, da får hun iallefall i seg litt væske. Kanskje hun drikker hvis du gir henne på flaske når hun sover? det funker her. kanskje hun vil ha is, eller lunka kakao. bare kommer med noen tips, håper hun vil ha noe snart!

Huff ka trasi.
Masse go bedring t lillejenta di.
Og en go klem til den snille mammaen :)

Er ikke kjekt når de små er syke, håper hun snart får i seg noe næring og at hun blir fort frisk igjen :) Masse god bedring! *STOR OG GOOOOD KLEM*

Det er ikke så festlig å være liten og syk og heller ikke bekymret mamma. :/

Crazybaby drakk omtrent ikke på en ukes tid for litt siden. Da måtte vi på barneklinikken. De rådet oss til å gi 5 ml hvert 5 minutt. Ellers kan du følge med tissebleier og om hun griner med tårer (siden det er et godt tegn).

Håper hun kommer seg fort. :)

off! Dette er ikkje gøy! verken for ho eller mamman!

håper ho kommer seg snart, og at ho begynner å drikke litt.. er også så redd for at mi skal ble dehydrert.. er så lett på de små.
men ser du har fått en del tips.
ellers går det jo kanskje an å prøve med mme igjen??

Tusen takk for gode tips og klemmer :)
Etter hun fikk ibuxflytende nå så har hun vært i litt bedre form.. fikk ikke lagt henne før 21 pluss at hun nettopp har vært oppe i 20 min..

Så det venter en lang natt.. men så lenge jeg får i henne noe så er jeg fornøyd :) 
ca 90 ml med mme er slukt og en del eplejuice blanda ut med vann er slukt.. så jeg er fornøyd :) men jeg kommer til å følge med som ei ugle i natt.. 

håååper ibuxen holder lenge for den kan kun taes hver 6 time.. og jeg vil ikke gi unødvendig :)

Tusen takk igjen, dere er gode :) 

Crazy : Huff, det hørtes skummelt ut.. var det no spesifikt du fikk beskjed om at var bedre enn annet??

Klypa : Åssen er snuppa di nå? har hun blitt bedre? Det er jo så fort gjort med dehydrering at det er ikke rart man blir gal.. bare rundt her så er det 4 jeg kjenner som har fått ungene sine lagt inn grunnet dette.. :( 

Å nei, det er så trist når de er syke! Da gjør det så vondt i mammahjertet.

Håper hun spiser og drikker av hjertens lyst veldig snart, og at hun kommer seg så fort som bare sånne søte små kan. God bedring!

Tusen takk :)
Hun hadde feber sist i desember og da fikk vi en del info om diverse.. men er det bare jeg eller synes dere også det er verre når de er syke nå? 
Synes det er så leit å se på henne at hun er slapp og rød rundt øynene.. at hun bare skal kose(når hun egentlig sjeldent har tid til det.. utenom rett før leggetid) det er jo koselig men blir jo ikke det samme..

Skulle ønske de kunne snakke jeg.. si fra om hva de vil og hvor de har vondt :) hun sier nei til alt jeg tilbyr henne da.. men som sagt.. ett par ting har hun sagt ja og takk til :D hoho

Farris og eplejuice, siden det er salter i det, men det er jo et kjent råd. Ikke gi bare vann, ihvertfall, for det er ikke næring i det. De trenger å få i seg et eller annet.

Crazybaby kastet opp i tillegg, så jeg spurte om det var OK å gi MME eller ei. Det gikk helt fint. Han skrek og var så sinna når han ble undersøkt. Det var et godt tegn også, for barn som er dehydrert blir ofte slapp og bryr seg ikke om det.

Det høres lovende ut at snuppa di har tatt til seg litt væske, men jeg skjønner at du er på vakt. Du må susse litt på henne fra meg. :)

Er enig i at det føles verre når de er syke nå. Her er gullet blitt veldig flink til å peke på hvor han har vondt, så kommunikasjonen kommer seg..

Btw, det skal være lurt å gi barnet saft i stedet for vann, fordi hun da får i seg sukker (som igjen er næring). Når hun orker å tygge noe kan det være lurt å gi salte kjeks, fordi saltet binder væske.

Vi har gitt henne eplejuice med litt vann i.. bare for å blande ut litt.. :) men hvilken saft er "bra" for de? stod i butikken med samboer tidligere og vi tenkte vi skulle kjøpe men aner jo ikke hvordan man skal ta.. for det er vel ikke bra den som er uten sukker? Men kan vi kjøpe den som er uten tilsatt sukker? da er det vel naturlig sukker som fruktsukker? 
Bare sånn til å ha til nøds i sånne situasjoner hadde vært greit jah :)) 

Kjeks har jeg kjøpt inn.. hehe.. Fikk også tips om farris og eplemost.. selv om dette egentlig funker best ved omgangsyke så får man jo i seg litt søtt og salt :) 

Takk for tipsene :) de taes godt imot :) 

Og forresten, crazy : Jeg skal susse litt ekstra på henne i morgen fra deg :) da blir hun nok glad :)) 

Goood bedring til søteste lille gullet. Håper hun blir bra igjen snarest. Stor klem til lite og stor :)

Jaaaaa, noe må jeg ha gjort rett :D hihiih...

For snuppa sov fra 22.15 til 09.30 i dag uten en eneste lyd og hun har svettet seg av feberen og er i bra form :) 36,2 lå tempen på nå :D 

Wiiiii, nå slurper hun i seg smoothie til den store gullmedalje :) 

Back
Topp