Huff hva gjør jeg for noe??? ( Oppdatert )

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Huff jeg er litt bekymret for Enya jeg, hun kaster fortsatt opp og har de diare bleiene..Bare vann som kommer ut..[:(][:(]
Hun vil ikke ha mat, fikk litt potetmos igår kveld for det var det eneste hun ville ha,men det kom opp igjen..[:(]

Hun vil ikke ha saft,farris/eplejuice,doven cola..Det er sikkert fordi hun aldri har smakt det før,men har prøvd flere ganger nå..
Eneste hun vil ha er melk,men det kommer jo oxo opp igjen[:(][:(]

Nå har hun holdt på siden torsdag med disse bleiene sine og oppkasten siden igår..[:'(][:'(]

Hun er jo ikke akkurat så stor heller, så jeg er bekymret for at hun bare skal rase ned i vekt her..[:(][:(]

Hun veier ikke mere enn 8360gr

______________________________________________________________________________________

Ja da har jeg snakket med legevakta for hun har ennå bare diare her..
Hun har blitt så sår pga dette her at nå er det åpnesår,enda vi skifter med engang hun har gjort fra seg..

Jeg har prøvd alt her nå, så da ville de ha oss inn en tur så de kan se på henne.. Så vi skal inn kl 1630

_____________________________________________________________________________________

Da er vi tilbake igjen, eller har vært hjemme en stund da..
Det gikk greit på legevakta, vi fikk resept på ei salve vi skal bruke 2 ganger om dagen på henne..

Ang oppkasten og diare så var hun ikke dehydrert, hun har klart å holde på 1 hel skive som hun har spist i hele dag..
Hun tok en crp og den var fin, så da får vi bare håpe at hun er på bedringens vei og at stumpen hennes blir bra nå[:)]
Men vi skulle bare ta kontakt igjen om det ikke ble noe bedre..

Det første du bør gjøre er å kutte ut melk, for den gjør det bare verre. Det beste hun kan få å drikke er vann og blanding av farris/eplemost (rist ut kullsyren først) og av mat så prøv å få i henne gulerot eller eple, for begge disse hjelper å binde magen. Eplene kan du skjære opp eller du kan raspe de til en mos. Gulerøttene kan hun jo spise rå, men det beste er å koke de og mose de så de blir som babymat fikk jeg beskjed av legen vår. Men du må passe på (gjelder både mat og drikke) at hun ikke bør lempe innpå med mye, men bare bittelitt om gangen og heller ofte. Da er det større sjans for at hun holder på det

ORIGINAL: Angelos

Hvor lenge har hun hatt oppkast og er hun sløv/omtåket eller...? 

Hun har hatt diare siden torsdag, ikke så veldig sløv,men hun er jo litt redusert da. 

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Det første du bør gjøre er å kutte ut melk, for den gjør det bare verre. Det beste hun kan få å drikke er vann og blanding av farris/eplemost (rist ut kullsyren først) og av mat så prøv å få i henne gulerot eller eple, for begge disse hjelper å binde magen. Eplene kan du skjære opp eller du kan raspe de til en mos. Gulerøttene kan hun jo spise rå, men det beste er å koke de og mose de så de blir som babymat fikk jeg beskjed av legen vår. Men du må passe på (gjelder både mat og drikke) at hun ikke bør lempe innpå med mye, men bare bittelitt om gangen og heller ofte. Da er det større sjans for at hun holder på det

Har prøvd å riste ut kullsyren,men hun nekter å drikke det..
Eple liker hun ikke,har prøvd mange ganger men det kommer ut igjen..
Får kjøpe litt gulerøtter idag da..

Hun er jo litt sulten, men har bare brød her nå.. Men litt tørt brød er vel kansje greit??

oiio[:(] mange gode råd over her da! elrs ville jeg nok ha hørt med legevakt og kanskje fått veid henne[&o]

Tusen takk..
Da tar får jeg ta en tlf til legevakta å høre hva de sier for noe..

Da Gustav holdt på sånn og bare var 5 mnd fikk jeg beskjed om at det var helt greit å gi melk. Men ikke greit med cola.

Regner med at du har ringt legevakta nå. Greit å få sjekket om hun er dehydrert.

ORIGINAL: Olive76

Da Gustav holdt på sånn og bare var 5 mnd fikk jeg beskjed om at det var helt greit å gi melk. Men ikke greit med cola.

Regner med at du har ringt legevakta nå. Greit å få sjekket om hun er dehydrert.

Hvorfor ikke greit med doven cola??
Er det jeg er vandt med å få når jeg var liten å dårlig..

Nei har ikke ringt legevakta ennå, hun sover nå..
Så nå ser jeg henne litt ann.. Hun fikk i seg litt tørr skive isted,så jeg håper hun klarer å holde på dette nå..

Har desverre ikke noen gode råd..
Leah hadde det samme fra torsdag tom søndag. Ville hverken spise eller drikke.
Prøvde: Blåbær, blåbær saft, eplejuice, eplejuice m/farris, koktvann m/sukker, melk, yoghurt, grøt m.m..

Er du i tvil tar du kontakt med legevakten!
Men vet ikke om de egentlig får gjort så mye..[8|]
Venninnen min har ei på snart 2år og 9kg. (mamman er også super liten) Da hun ble syk fikk de bare beskjed fra legevakten å gi hennesukkervann.. Hun spiste ikke på 4 dager..

Masse god bedring!!

ORIGINAL: Tvilling74

Så nå ser jeg henne litt ann.. Hun fikk i seg litt tørr skive isted,så jeg håper hun klarer å holde på dette nå..

Fikk beskjed om at vi skulle gi doven cola av barnelegen på sykehuset vi.. Så jeg tror nå ikke det skal være noe problem å gi!! Stakar Enya[:(] Du kan jo prøve sukkervann, som Mamman til Leah foreslår?
God bedring[:)]

ORIGINAL: FrøkenLøken

ORIGINAL: Tvilling74

Fikk beskjed om at vi skulle gi doven cola av barnelegen på sykehuset vi.. Så jeg tror nå ikke det skal være noe problem å gi!! Stakar Enya[:(] Du kan jo prøve sukkervann, som Mamman til Leah foreslår?
God bedring[:)]

Jeg fikk beskjed av barnelegen her om å ikke gi det..! [8|] At for mye sukker gjorde vondt verre.. Så rart?

David spiste ingenting på fire dager, til og med vann kom opp. Var på sykehuset i en del timer på tredje dagen for da ble han sløv.. De går nok en del ned i vekt ja [&o] Helt forferdelig mens det står på, alt vi mødre kan gjøre er å fortsette å prøve å få i dem mat og passe på. Er det noen av virusene kommer som regel sløvheten rimelig kjapt.

Når man har diarre er det høye sukkerinnhold i cola ikke bra. Det gjør at det samler seg mer væske i tarmen og gir enda mer diarre. Men som med allt her i verden er det mange forskjellige råd og anbefalinger.
Så uansett håer jeg bare at Enya blir bra fort.

Men det allerbedste er vel sånt GEM-pulver oppløst i vann (fåes på apoteket). Det gir i allefall rette mineralbalanse.

Du, jenta mi hadde det sånn da hun var 1 år gammel.

RING LEGE, og forlang å ta prøver!!

Nora havnet på sykehuset, måtte få intravenøs.

ORIGINAL: *Gullungene*

Du, jenta mi hadde det sånn da hun var 1 år gammel.

RING LEGE, og forlang å ta prøver!!

Nora havnet på sykehuset, måtte få intravenøs.

Har ringt

Jeg kan virkelig sette meg inn i situasjonen din. Snuppa her hadde omgangssyken, fjerde barnesykdom og dobbelsidig ørebetennelse samtidig for en uke siden.

Hun bæsjet bare vann de siste dagene, og hadde åpne sår hun også. Var helt forferdelig rett og slett. Hun fikk blåbærsaft, og det var det eneste jeg fikk i henne. Gele fikk hun og i seg. Det gikk seg heldigvis til, men det er fælt med de rundene hvor de er så syke!

masse lykke til, håper det snur snart!

Har oppdatert nå [:)]

Back
Topp