huff eg blir sliten og lei...

jannikesprofil

Glad i forumet

D e blidd så slitsomt me denna kvalmen, får ikkje i meg noe som helst mat bare litt drikke. Alt eg spiser kaster eg opp igjen, og d værste av alt e at eg e jo så sulten.
Har prøvd å spise ofte men lite men d funke ikkje. Ikkje får eg noe mot dette hos legen heller.
Eg bi helt sløv og har ingen krefter og orker ingenting. TRENGER SÅRT RÅD.[:(]

INGEN????

Huff, skulle ønske jeg hadde noen gode råd å komme med, men har dessverre bare sympatiklemmer å komme med. Jeg har gått gjennom to slike graviditeter med ekstrem kvalme og oppkast i begynnelsen av svangerskapet og hos meg hjalp ingenting heller. Håper det går fort over snart. Klem

Trodde det ble tatt ganske alvorlig jeg... at gravide ikke får i seg mat. Har hørt at folk blir innlagt på sykehuset i perioder o.l. Men det er kanskje ikke vanlig?

Uff, så fælt [&o] Du har vel prøvd alle vanlige "kvalmedempende" råd, som 1 lite glass cola, farris uten kullsyre med eplejuice osv?

Har hørt om flere som har vært på apoteket og kjøpt seg reisesykebånd til armen...

Håper kvalmen går over når du er ferdig med 1.tri. Lykke til!

Jeg var veldig kvalm i de fem første månedene og testet ut noe som heter Weifa Complete med ingefær og peppermynteolje (ved reisesyke og urolig mage). Jeg syns det funka bra iallefall, men man fikk litt sånne peppermynte-gulp innimellom, men det var en liten pris å betale. Frisk ånde i samme slengen [:D]

Det som har hjulpet litt for meg er at noen andre steller istand mat - om det er en brødskive, et knekkebrød, eller middag og jeg kunne holde på med noe som tok vekk fokuset fra spisingen feks se på tv, lese, være på PC'en - noe som kan kombineres hvertfall. Ellers har Lerum husholdningssaft orginal vært redningen her...

Takk for gode råd allesammen,her er det råd eg ikkje har prøvd så her skal alt prøves. For ja eg e veldig redd for at eg plutselig skal svime av.Har jo ei lita pia rundt meg hele dagen,stakkars tenk om eg sku svime av når eg og ho er alene hjemme. huff skremmende.[&:]

ORIGINAL: ~~HappyB~~

Har du prøvd Sea-Band og / eller akupunktur ?

hva er sea-band?

ORIGINAL: nathalies mamma

Har du prøvd Sea-Band og / eller akupunktur ?

hva er sea-band?

nei d har eg ikkje prøvd,hviste ikkje at det fantes heller. Tusen takk det skal eg prøve, skal bestille med en eneste gang. Desperat her så..[:D] 

http://www.buyhelse.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2229

Det er "armbånd" du skal ha på , vet om mange som det har fungert på.. Ikke så ille dyrt heller.

hm nei d har eg ikkje prøvd,hviste ikkje d fantes heller. Tusen takk eg skal bestille meg sånn no med eneneste gang. Desperat her så.[:D]

ORIGINAL: nathalies mamma

hm nei d har eg ikkje prøvd,hviste ikkje d fantes heller. Tusen takk eg skal bestille meg sånn no med eneneste gang. Desperat her så.[:D]

Har bestilt til to av mine venninner, og på begge hjalp det [:D] Så verdt ett forsøk iallefall [:)]
Håper du blir kvitt kvalmen, det er no herk[:'(]
ja takk for d, vi får leve i håpet. krysser fingra for d iallefall.[;)]

Postafen reisesyketabletter får du kjøpt på apoteket, di hjalp mæ veldig mye når kvalmen va som verst..Det eneste e at æ blei veldig trøtt av dem, men det e man jo gjerne i graviditeten uansett :-)..Brukte også sea-band som flere anbefaler her, nesten konstant di første tre månedene..Det får du også kjøpt på apoteket, kosta vel et par hundrelappa og det va det vel verdt :-)

Back
Topp