Huff, disse kiloene :(

Mamma`nTilKaia

Forumet er livet
Ble skikkelig lei meg da jeg gikk på vekta i dag, + 3 kg!! :( Jeg må være veldig forsiktig denne gangen siden jeg la på meg så mye sist!! Men virker som om kroppen min tar til seg ALT det jeg spiser. Synes jeg er flink til å spise lite og ofte og spiser godteri kun i helgene :(

Kjenner jeg blir deprimert av denne raske vektøkninga!!
Dagens syt fra meg!!

er jo forsåvidt bra å gå opp i vekt da...gikk opp 20 kg med førstemann, nå har jeg gått opp ca 5 kg. Og vekten vil bare øke og øke :-)

Sist la jeg på meg 4 Kilo.
Babyen som kom ut var 3 kilo, så det var nok bare vann og baby.
Denne gangen har jeg en følelse av at jeg kommer til å legge på meg masse...

3 kg på 12 uker er helt normalt da. Tro det eller ei, vi skal jo opp i vekt nå!

*Twixie* skrev:
Sist la jeg på meg 4 Kilo.
Babyen som kom ut var 3 kilo, så det var nok bare vann og baby.
Denne gangen har jeg en følelse av at jeg kommer til å legge på meg masse...

Da gikk du mest sannsynlig ned i egenvekt.. Baby, morkake, vann, navlestreng og alt ble nok mer enn 4 kilo til sammen.

Sist gikk jeg opp 6 kg totalt, og ned 25 på 3 mnd med amming og fødsel.

Nå er jeg opp 5 kg allerede i uke 12 :(

Uff i know... vekten sier ikke så mye som klærne mine gjør akkurat nå:(. Synes ingenting passer lenger. Alt strammer, ikke bare bukselinningen dessverre. Akkurat dette synes jeg ikke er særlig moro:(.

Skjønner jo at man skal gå opp i vekt, men forsetter jeg sånn med 1 kg i uka så vil jeg legge på meg over 30kg.. Er vel bare jeg som er redd for å legge på meg for masse, slet skikkelig med depresjon etter forrige fødsel pga vekta!!

Nettopp bestilt en ladning med mammaklær fra H&M, buksene begynner å bli trange og jakkene strammer.. Hehe :)

Har gått opp 2 kg, og er 13 uker. Sist hadde jeg lagt på meg 6 kg i uke 13, så jeg er fornøyd. La på meg 25 kg forrige svangerskap, så prøver å passe på denne gangen. Erstatter godteri med frukt og bær.

Jeg har ikke gått på vekta :p

Veide meg på sykehuset og da hadde jeg gått ned 6kg, vet ikke hva jeg har gått opp igjen.

Sist gikk jeg opp 28!!!KG, var så full av vann at jeg passet ikke inn i sko eller noe.. 16kg forsvant de 4 dagene jeg var på sykehuset, de siste 12 gikk jeg ikke ned før jeg begynte å jobbe..

Håper jeg slipper å få så mye vann denne gangen og slipper å få 3 tall på vekta  - DET var nedtur det! Husker jeg begynte å grine haha

Jeg gikk opp 6kg de første 9 ukene bare pga økt matlyst...nå har jeg heldigvis vært stabil de siste 4 ukene, og håper det holder seg slik i noen uker til før jeg fortsetter å øke. Skal jo opp i vekt, men vil ikke ha alt på rumpa og lårene ;-)

Jeg har gått ned noen kilo nå, pga kvalme.. Forrige gang gikk jeg opp kun fem kilo de første syv mnd, og var glad og fornøyd med det.. Endte med at jeg la på meg tjue kilo de siste åtte ukene!! Helt sykt, for det var ikke bare vann heller.. Gikk heldigvis fort ned igjen også :)

Hadde gått opp 1kg av de 3,5kg jeg mistet, sist jeg var hos jm.
Orker ikke veie meg hjemme.. Får heller gjøre veiing hos jm og legen. :)

I 2 sv.skap la jeg ikke på meg noe før i uke 24.. Da var det 10kg totalt.

Men det er normalt å gå opp 2-3 kg i første trimester. :)

Pluss litt her også.. :/

Jeg vet at man skal gå opp i vekt, men det trenger ikke å bety at jeg liker det!

Pluss her også :/ 

Men er lettere å holde inntaket litt i sjakk nå enn i begynnelsen synes jeg. Da ble jeg jo skikkelig uvel om jeg ikke spiste hele tida!

Sånn var jeg å en periode, måtte spise for å ikke å bli kvalm, kanskje det som er mye av årsaken.. Føler jeg har litt mer kontroll nå, så får håpe vekta holder seg her en liten stund til :)

Tror alt det der er ca 8 kg tilsammen ja......

Back
Topp