Huff, belastningstest i morgen!

Lehcar

Elsker forumet
Ja i morgen skal jeg til den obligatoriske belastningstesten som screener for svangerskapsdiabetes...
Gruer meg noe helt vanvittig! Må faste fra i 8-9-tiden i kveld, og kan ikke spise og drikke før etter jeg er ferdig i halv elevetiden i morgen formiddag.
Synes det er så mye stress med alle de testene jeg hele tiden må igjennom her nede...
Ikke noe kjekt! Gjorde dette under mitt forrige svangerskap her nede forrige gang også, og vet hvordan dette foregår... og at det ikke er noe kjekt. Vet også at stress kan påvirke resultatet, noe det gjorde forrige gang, som gjorde at jeg måtte ta testen på nytt. Ble mye ekstra styr! Vet at jeg ikke skal stresse med dette, men klarer ikke å slappe helt av.
Blir stoooor krise, om det skulle vise seg at testen er positiv, da jeg må kutte ut alt som er godt.
Hvordan skal jeg overleve en hel sommer uten IS??? Når temperaturene er så høye allerede, er lysten på is ekstra stor. I tillegg blir det da bare vanndrikking på meg framover... Meget begrenset inntak av frukt, melkeprodukter etc... Vet jeg klager nå... men jeg er bekymret og ser for meg en forferdelig sommer uten noe godt jeg kan kose meg med. Utrolig slitsomt å måtte tenke på absolutt alt man skal putte i munnen!
Hadde dette vært i Norge, ville jeg aldri måttet ta denne testen. Problemet er at dersom jeg "velger" å ikke ta den, vil ikke legene her ned følge meg opp videre i svangerskapet. Så jeg føler at jeg ikke har noe valg...[&o] Kanskje kjipt!!!
Får bare krysse fingrene for at det går bra!!!

Håper dere overlevde å lese litt klaging og frustrasjon fra meg! Godt å få det ut!

ORIGINAL: Actrine

Nei så kjipt da!!! Merkelig land! hehe.. jeg hadde også bekymret meg for det ja! vet heller ikke hvordan jeg skulle klart meg uten IS!!!

Hva går denne testen ut på?[8|]

Må som sagt faste fra i 8-9-tiden i kveld. Ingen mat og drikke, ikke engang vann....
Så må jeg ta en blodprøve på labben, når jeg kommer. Så drikke en meget sterk blanding av vann og glukose (sukker). Deretter vå jeg vente en time, før ny blodprøve tas. Så er testen ferdig.
Labben måler verdien av sukker i blodet før og etter testen... at ikke stigningen er for høy.
Er den for høy, blir jeg satt på en 3-timers-test, da denne testen KAN gi falskt positivt resultat.
Da gjennomføres testen på samme måte, bare at det nå er over 3 timer, med enda større dose av sukker-gugge. Blir da tatt fire blodprøver... Ble bare så kvalm og uvell sist gang jeg tok testen...
Rent sukker på tom mage er ikke det helt store...[:'(]

Tusen takk for det! Kan trenge alle lykkeønskninger som er å oppdrive!!!!

Takker takker takker sååååå mye!!!!!

Vet åssen du har det [:(]
Fikke beskjed av legen jeg også må ta sånn test neste svangerskapskontroll hos han den 19.07 ,så jeg har sikkelig god  tid til å grue meg.
Åssen smaker det du må drikke??
Er ikke så mye jeg får i meg om morningen fra før a, redd for at det kommer til å gå sikkelig dårlig.

Sender deg masse varme tanker. Lykke til

ORIGINAL: Silje a

Vet åssen du har det [:(]
Fikke beskjed av legen jeg også må ta sånn test neste svangerskapskontroll hos han den 19.07 ,så jeg har sikkelig god  tid til å grue meg.
Åssen smaker det du må drikke??
Er ikke så mye jeg får i meg om morningen fra før a, redd for at det kommer til å gå sikkelig dårlig.

Sender deg masse varme tanker. Lykke til

Takk for lykkeønskningene, de kommer godt med!
Smaker...[:'(] Har du smakt laktulose, som skal regulere magen?
Minner litt om den, men er ganske så mye søtere.
Ikke akkurat den aller beste smaken da, men det er ikke det verste.
Det verste er at jeg vet jeg blir kvalm og uggen hele resten av dagen, og at jeg ikke kan
spise på leeeeeenge. Er avhengig av mine regelmessige brødskiver ellers blir jeg potte-sur og grinete
når jeg er sulten.

Vil bare ønske deg også lykke til med testen!

Faste??? Hjelp - det hadde ikke jeg overlevd!! Får håpe testen viser at du er frisk som en fisk da - for is må man ha!!

Lykke til!!!

Lykke til i morgen da. Får håpe det blir bare en porsjon med sukker-gugge på deg.

hei!

Lykke masse til. Jeg skal akkurat det samme imorgen, har diabetes fra før av men klarer meg fint uten medisiner når jeg ikke er gravid. Så gruer meg enormt til imorra! Kaster fortsatt opp hver morgen ennå så dette blir en herlig opplevelse.[:'(] Smaken på det man skal drikke minner meg om melis og jeg pleier å bli spykvalm av den ellers, så spennende med svangerskap kvalme og melis.. nam nam.. lykke til imorra. fælt å si det men litt godt å tenke på at det er fler som skal gjennom det samme. off.. lykke MASSE til!!!

ORIGINAL: Lillemor82

uff da... .jeg krysser alt jeg har for deg snuppa!!!! hold oss oppdatert!!

Skal holde dere oppdatert... men får nok ikke resultatene av prøven før neste uke engang...
Så fram til da skal jeg leve som normalt (iallefall prøve), etter at morgendagens test er tatt.

Tusen takk alle sammen for god støtte! Føler jeg trenger det nå! 

Back
Topp