x1x*mammantilprinsene*
Forumet er livet
ORIGINAL: Trebarnsguttemamma
ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*
ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*
Men har han fått påvist kikhoste?? Ser du skiver i 1. innlegg at han har kikhoste...
nei, eller han har hatt det før(legen påviste det) og det høres slikt ut n[&o]
Altså hvis han har kikhoste så trenger han jo behandling... Har han ikke blitt vaksinert mot kikhoste?? Har dere bedt om at han ikke skulle det??
Synes det høres ekstremt ut at han har hatt det tidligere også.. Blander du kikhoste med noe annet kanskje??
Åh gud, ja jeg blander det med falsk krupp[8|][:o] Det har han hatt før... Hvordan er kikhoste da?
Puh, nå ble jeg litt lettet... Kikhoste har en veldig spesiell hoste, som navnet tilsier, en slags kikende hoste... Men i Norge vaksineres barn mot kikhoste i alderen 3, 6 og 9 mndr (mener jeg det er). Det er en veldig alvorlig og farlig sykdom for små barn. Det forekommer i Norge også, men da er det gjerne de som kommer til Norge som ikke har fulgt vaksinasjonsprogrammet som har det.
Men selv om man er vaksinert er man jo aldri 100 % sikre da så det forekommer absolutt, men det viser seg at det er gjerne større barn fordi de revaksineres et år for seint her i Norge...
det er skikkelig kikende hoste og[&:]