Huff a meg:(..Oppdatering *3

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Bjørnar er så syk:( er jo ikke lenge siden han var slik som han er nå...
Bare denne gangen har han skikkelig kikhoste i tillegg til forskjølese og feber[&o] Stakkar gutten min:(
Virker som han har det vondt, så ikveld skal han få en febernedsettende før jeg legger ham..Men har dere noen gode tips til hva jeg kan gi for hosten? har ikke hostesaft i hus...

oppdatering:

Prøvde med litt yougert å grøt til kvelds, men han hoster sååå mye at han spydde alt opp igjen[&o] Hoster helt til han brekker seg...[&o][&o]
Bør jeg ringe legevakta? Har ikke bil, så må ringe til sambo på jobb om så var..

oppdatering2:

Drar nå på legevakta!

oppdatering 3:

Da er vi hjemme fra legevakta.Det var vist øre og halsbetennelse, så nå fikk vi pensilin kur på 10 dager..Håper det hjelper.Er lei nå, han har vært så mye syk[&o]
Er også skuffa over behandlingen vi fikk av legepersonelle.Vakta var frekk, og kunne tydeligvis ikke smile, bare komme med unødvendige kommentarer om at det er best å bruke fastlegen osv..Men våres fastlege er bortreist, så han får vi ikke fatt i osv..
Legen vi fikk, hilste på oss, for så å si at vi måtte vente ..Greit det, men han var ute å tok seg en røyk[:'(] når han kom inn var det bare inn, sjekke ørene og lungene, skrive respet, ferdig!!! Han så ikke på oss 1 eneste gang!!! GAAAD, hva skjer med folk og normal høflighet???[:@][:@][:@]
De tok blodprøve også, men den fikk vi ikke vite hvordan var[>:]

nei huff, nå er det nok leger!!! [:'(]

ingen?

dytt

Honning i varm melk, tror han er gammel nok for det naa. Det skal vaere bakteriedrepende og lindrende.

opp

Sliter med akkurat det samme her,tassen har spist nesten 1 joghurt i hele dag,prøvde med litt melk før idag men han hoster så fælt at det kom opp igjen med en gang.Her hjelper det ikke med hostesaft heller.Legen mener han har influensa,så vi må bare ta tia til hjelp[&:]

ORIGINAL: Daizy

Sliter med akkurat det samme her,tassen har spist nesten 1 joghurt i hele dag,prøvde med litt melk før idag men han hoster så fælt at det kom opp igjen med en gang.Her hjelper det ikke med hostesaft heller.Legen mener han har influensa,så vi må bare ta tia til hjelp[&:]

ja er redd det er flunsa her og, men han har astma i tillegg, så han sliter skikkelig med pusten[&o]

Men har han fått påvist kikhoste?? Ser du skiver i 1. innlegg at han har kikhoste...

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Men har han fått påvist kikhoste?? Ser du skiver i 1. innlegg at han har kikhoste...

nei, eller han har hatt det før(legen påviste det) og det høres slikt ut n[&o]

Gullet mitt har også astma,så vi sliter fælt nå...Ingenting som hjelper[&:]

ORIGINAL: Daizy

Gullet mitt har også astma,så vi sliter fælt nå...Ingenting som hjelper[&:]

[&:][&:]
samme her[&:][&:] sist han var hos legen, rundt 3 uker siden, så sa legen at han sleit med innpusten, og at det mest sannsynlig var en begynnende luftveis infeksjon...
Men det gav seg etter noen dager, så har ikke tenkt særlig på det..Men nå har han vært syk siden fredag, og hosten har blitt værre de siste dagene..Hmm..Tror jeg får ta kontakt med legen imorgen om det blir værre ikveld.

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

Altså hvis han har kikhoste så trenger han jo behandling... Har han ikke blitt vaksinert mot kikhoste?? Har dere bedt om at han ikke skulle det??

Synes det høres ekstremt ut at han har hatt det tidligere også.. Blander du kikhoste med noe annet kanskje??

Luft ut rommet skikkelig før han legger seg [:)]
Kald luft hjelper jo oss voksne når vi hoster [:)]
Iskaldt vann stiller også hosten bittelitt. Jeg pleier å ta vann og isbiter på tåteflaske [:)]

ORIGINAL: mitt lille frø

Jeg ville ikke ha gitt han melk, om han har mye slim, da dette fører til mere slim. Og da til brekkninger.
Pass på at han drikker nok, og ikke bry deg så mye om hvor mye han spies, da det ikke er så vikitg når man er syk. (Bare rikelig med drikke) Prøv og legg noe under senga ved hodesiden. Så han kommer høyere opp. Så han ikke blir og hoste så mye i natt.
Om du er nervøs eller lurer, ville jeg ha ringt legevakta. Der er det bare og ringe. Så kan de avgjøre videre hva du skal gjøre.

ja blir ikke mer melkeprodukter her nå mens han er syk! Heldigvis drikker han godt!
Har fått opp madrassen litt slik at han ligger litt høyt med hodet..

Kanskje ikke gi melkeprodukt, det er veldig slimdannende.
Varm saft eller te, bygg opp senga så han ikke ligger flatt.
bøker under senge beina, eller en ekstra pute.
Tror jeg ville ha tatt meg en tur til lege i mrg.
Vi bruker en hostesaft du får kjøpt på helsekost
den heter Respiclear, ikke noe farlig i den bare urter.

Stakkar liten skal sende varme og helbredende tanker til han.
God bedring.

Altså hvis han har kikhoste så trenger han jo behandling... Har han ikke blitt vaksinert mot kikhoste?? Har dere bedt om at han ikke skulle det??

Synes det høres ekstremt ut at han har hatt det tidligere også.. Blander du kikhoste med noe annet kanskje??

Grunnen til jeg spør er fordi kikhoste er faktisk farlig for små barn og en veldig alvorlig sykdom, jeg bare lurer på om du kanskje blander med falsk krupp???

Åh gud, ja jeg blander det med falsk krupp[8|][:o] Det har han hatt før... Hvordan er kikhoste da?

ORIGINAL: Sol74

Kanskje ikke gi melkeprodukt, det er veldig slimdannende.
Varm saft eller te, bygg opp senga så han ikke ligger flatt.
bøker under senge beina, eller en ekstra pute.
Tror jeg ville ha tatt meg en tur til lege i mrg.
Vi bruker en hostesaft du får kjøpt på helsekost
den heter Respiclear, ikke noe farlig i den bare urter.

Stakkar liten skal sende varme og helbredende tanker til han.
God bedring.

tusen  takk! sitter her med klumpen i halsen..Han hoster å hoster der inne i senga si:(( er skikkelig vondt å høre på...Skikkelig sjærende hoste[&o]

Åh gud, ja jeg blander det med falsk krupp[8|][:o] Det har han hatt før... Hvordan er kikhoste da?

Puh, nå ble jeg litt lettet... Kikhoste har en veldig spesiell hoste, som navnet tilsier, en slags kikende hoste... Men i Norge vaksineres barn mot kikhoste i alderen 3, 6 og 9 mndr (mener jeg det er). Det er en veldig alvorlig og farlig sykdom for små barn. Det forekommer i Norge også, men da er det gjerne de som kommer til Norge som ikke har fulgt vaksinasjonsprogrammet som har det.

Men selv om man er vaksinert er man jo aldri 100 % sikre da så det forekommer absolutt, men det viser seg at det er gjerne større barn fordi de revaksineres et år for seint her i Norge...

Jeg har selv hatt barn med falsk krupp, det som har hjulpet mine er effedrin og kaldt frisk luft. Jeg har flere ganger stått med dem pakket godt inn i dyna og gått ut døra med dem på vinteren. Det gir hvertfall en akutt forbedring..

Men ville kanskje tatt meg en tur til legen i og med han har vært såpass dårlig i såpass lang tid..

Håper det snur fort. God bedring:)

Back
Topp