Huff å huff

Synne75

Betatt av forumet
Var hos legen i sta....(3 uker siden jeg var der sist). Er snart 10 uker på vei, å jammen har jeg lagt på meg en hel kg siden sist...Blir nesten redd jeg for den matlysten min har vært helt enorm i det siste. Tenk om det fortsetter sånn a, åssen vil jeg se ut til slutt???? [:'(]

HAHA!! Se på meg da.. TI kilo!!! Jeg trodde jeg sku gråte meg ihjel der inne.. var på kontroll for ei uke siden.. SEKSTIEN kilo.. Ikke rart jeg har følt meg svær..

Sekstien kilo.. stakkars deg.. det hadde vert en DRØM for meg å være sekstien kilo..
Ikke noe å ta på vei for.. [:)]
Bekymre deg for vekta kan du gjøre når du er nermere 100[;)]

[:D]Slapp av.....Da jeg ble gravid første gang var jeg 49kg.-Da jeg ble lagt inn på føden var jeg 89,7kg.Så ut som en desperat flodhest,som hadde spist en badeball!!!
Var tilbake på normalvekt(49) når jr. var 3 mnt. Er veldig spent på hvor stor jeg blir denne gangen. Har ikke lagt på meg et gram ennå.... Det kommer nok.
Klem fra meg.

Ikke sånn ment såklart.. Men når man har veid 50-51 hele sitt liv så er det et kjempe sjokk å veie 61 plutselig.. Samme visst du ligger på 100 å pluselig veier 110.. Det merkes godt med 10 kilo på 19 uker..

Jeg legger på meg et halvt kg i uken, visst.... Og det uten å spise noe spesielt mer enn før, og heller ikke noe annet! Det er litt surt, men som legen sa; nå har jeg en god grunn til å legge på meg! [8D]
Men det skal jo av igjen, og er enig med Fiorelina - grue deg kan du gjøre når vekta nærmer seg styggfort 100...... [:'(][:@]

Jeg tar det ikke personlig, slapp av.. men om du er så liten (ikke vondt ment) så trenger du nok å legge på deg noen kilo for babyen sin del..

jeg var ikke passert 100 på forrige kontroll, og håper så hardt jeg kan på å slippe å bruke 3 siffer for å skrive hvor tung jeg er.. men er ikke mange gram om å gjøre, tenker jeg [;)]

Det kommer nok, EmmaT
Jeg gikk ned 5 kilo de første to ukene etter at jeg fant ut at jeg var gravid, jeg.. men mistenker at det har begynt å komme noen kilo nå, siden forrige kontroll i begynnelsen av august..[8|]

Jo, på en måte så.. Men jeg er bare 161 høy så jeg er egentlig ikke så liten.. Bestemoren min har alltid sagt at jeg er ganske lubben, selv om andre sier at jeg er tynn.. Har kraftig beinbygning å breie hofter! Skikkelig kvinneformer[;)]

Det er vel ikke så uvanlig å legge på seg mer hvis man er tynn i utgangspunktet. Men det er klart 10kg merkes! Jeg la på meg 22 kg i første svangerskap og da hadde jeg lagt på meg 10kg i løpet av første trimester. Hadde ikke fått av alt igjen da jeg ble gravid andre gang, men da la jeg på meg bare 10 kg totalt. Så da hadde jeg vel litt opplagsnæring å gå på! Da nr.2 var 2 uker, var de 10kg borte. Så det er store forskjeller! Denne gangen blir det nok noe midt i mellom, ligger dårlig an til at det skal bli bare 10 kg i allefall ![&:]

Er ikke redd for å legge på meg, men synes det er forferdelig at jeg har beg å legge på meg så tidlig i svangerskapet. Det er jo KUN fordi jeg har spist, ikke noe annet [:@] Forrige gang la jeg på meg 9 kg under hele svangerskapet men da spøy jeg konstant i 5-6 mdr da så det var ikke noe stas det heller [:'(] Er bare det at jeg føler meg skikkelig halvfeit og kvaspete. Puppa har blitt digre også, så nå må jeg vel ut å shoppe nye bh`er å det er et slit i seg selv uten å være gravid også. Bare gruer meg til etter fødselen jeg, hvis jeg ikke klarer å få det av meg igjen....

Jeg nyyyyter å være gravid, ikke tro noe annet altså. Får nesten dårlig samvittighet jeg...

På forrige kontroll sa legen at jeg legger akkurat pefekt meg... Har tilsammen gått opp 6 kilo og er snart 28 uker på vei.. Om jeg legger på meg 10 kilo eller 50 kilo til spiller det ingen rolle, for det mest perfekte i hele verden kommer ut ved ca. uke 40....

Tror ikke vi skal tenke så mye på dette med vekt,men livsstil...

dere skal være stolt av frodigheten deres under svangerskapet, bare sunt det[:D]

jeg selv har gått ned i vekt, men magen har blitt stor så ser ut som jeg er 6mnd på veg istede for 18uker. hender jeg møter på folk som ikke har sett meg på en stund som tror jeg slanker meg!
har alltid hvert slank fra før, så ganske kjedelig og høre at jeg er for tynn når jeg er gravid liksom....jeg ser absolutt ikke sykelig ut, men kunne godt tenkt og lagt på meg et pr. kilo.

vær stolt jenter over kroppene deres, uansett om det er et pr kilo for mye, ihvertfall ikke noe og gremmes over under et svangerskap[:D][:D][:D]

Veide like mye som deg 51 kilo og la på meg 10 kilo! Er litt rart og se det står 61 kilo på vekten ja! He he. Men går vel ned igjen oxo[:D]

Er jo selvfølgelig veldig glad for at jeg er gravid og skjønner jo at man må regne med å legge på seg. Det er bare det at det er så vanvittig TIDLIG...Ser bare for meg åssen jeg ser ut på slutten av svangerskapet. Å som en av dere sa til meg....Kanskje det er 2 der??? he he...hjeeelp. [:D] Jeg er absolutt ikke kroppsfiksert. Synes det er fint med kvinnelige former. Det er bare det at ting skjer så fort. Skjønner????

Åssen gikk det hos tannlegen idag da, Toveli???

Mitt første svangerskap la jeg på med 4,5 kg de 3 første mnd, nå har jeg gått ned 1 kg, uten å spy!!
Jeg er ingen sylfide fra før, så legen sier dette er helt greitt!!

Jeg hadde ingen problemer med å få kiloene av igjen etter mitt første svangerskap. Gikk opp ca 8 kilo. Etter å ha amma 6 måneder hadde jeg gått ned 17 kilo, uten å tenke på det. Jeg spiste slik som jeg hadde gjort før (verken spesielt sunt eller usunt), og trena heller ikke. All næringa gikk rett i puppa, og jeg fikk høre at jeg så ut som et spøkelse. Jeg var så heldig å ha mye og kraftig melk. Kunne sikkert ha fullamma et helt kull.. Da jeg slutta å amme gikk jeg opp igjen til å bli akkurat passe, og har holdt meg der siden.

I dette svangerskapet har jeg lagt på meg 3-4 kg til nå. Håper dette svangerskapet og tiden etterpå blir omtrent som forrige gang, og at flere er like heldige.

Hei alle sammen![:D]
Jeg la på meg 12 kg (fra 60-72) i mitt første svangerskap. Etter 4 mnd var alle kg. borte. I mitt andre svangerskap gikk jeg opp til 68 kg i forkant og endte opp med 83 kg til slutt.[:'(] Syntes det var helt vanvittig, og måtte jobbe litt med å ta av alt etterpå. Gikk ned 7 kg med en gang, etter ca 4 mnd var jeg 72 kg. Nå ligger jeg på 61-62 kg.
Jeg kommer til og være like stolt av hvert kg jeg legger på meg i neste svangerskap(forhåpentlivis) også![:)]

Back
Topp