Hudtype

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hva slags hudtype har barna deres og hvor gamle var de da det «kom frem»? Eldstemann her blir knallbrun på kort tid i solen :) Skjønner ikke hvordan han blir det, må vel være noen gener lenger bak (evt annen far :p neida :p ). Vi foreldrene blir sånn passe brune om sommeren, men ikke dyp mørkebrun og kan bli solbrent ved for mye sol uten smøring. Eldste har aldri blitt solbrent, tross at han har vært ute uten smøring i sterk sol over tid (barnepasser glemte å smøre). Spent på hvordan yngste blir :p Husker ikke når vi ble oppmerksomme på det med eldste. De første årene smører man jo ganske mye med høy faktor og unngår mye lys :) Kanskje det var 2-3 års alderen..
Har barna deres føflekker forresten? Når fikk de det? Eldste har to små, men de ser heldigvis ikke skumle ut :)
Hva bruker dere av solkrem? Og øvrig solbeskyttelse?

Lys hudtype, men får fort brunfarge. Ingen føflekker( slik som meg:wacky:). Bf blir helt svart i ansiktet hver sommer, så sikkert der de har det ifra. Vi bruker solkrem beregnet på unger og prøver å få de til å bruke solbriller og caps. De brukte uv-drakt de to første åra, men ikke nå. Ser ikke ut som de blir lett solbrente så lenge vi smører jevnlig.

Mannen har mørkt hår og brune øyne, blir fort brun.
Jeg har lyst hår og blå øyne, blir hverken rød eller brun, forblir lilla. :p

Storebror har lyst hår og blå øyne, får ok farge.

Lillebror har mørkt hår og blå øyne, blir fort brun.

Vi bruker faktor 30 i Norge, 50 i utlandet (barna bruker også UV-klær i utlandet).

Jeg har lys hudtype og tåler ikke sol. Blir solbrent veldig fort. Må ha faktor 50 i solkrem.
Har noen små føflekker.. Ikke så synlige innimellom alle fregnene :hilarious:

Mannen er brun året rundt.

Barna er solbrune hele året. Litt mørkere om sommeren såklart.
Bruker faktor 30 på barna i tillegg til å beskytte hodet.

Jeg ser tydelig på 2åringen at han har arvet hud etter pappaen, han har naturlig mer "glød" i huden enn frøkna. Hun er lik som meg, mye lysere hudtone :)
Eldste har to føflekker, fikk vel første da hun var rundt 3-3,5år. Ikke oppdaget noe på minsten enda :)
Husker ikke merket på solkremen vi bruker akkurat for øyeblikket, men jeg bruker samme som ungene:p

Jeg får fort brunfarge og er generelt litt brunere enn andre i familien. Er blond egentlig og blåøyd.

Blir sjelden solbrent og tåler sola veldig godt. Smører meg sjelden med høy solfaktor. Tar heller noe rundt 15 eller noe slikt.

Ungene derimot ser ut til å fått pappaen sin da. De er lyse i huden, blonde og blåøyde og kan bli fort solbrent. I syden i oktober ble de smurt hyppig med 50, men likevel endte hu ene med å bli lett solbrent. Hu minste tok det bedre. Hu fikk også litt mer farge så jeg enn storesøstra.

Jeg og min bror er like pappa da. Og pappa er lik farmor igjen :)

Vi merket det egentlig med en gang.

Eldste har farens asiatiske trekk, men lyst hår, og yngste har mine nordiske trekk, men mørkt hår. De er helt forskjellige. Blir morsomt å se om folk ser det er søsken når de blir større. Noe likheter er det, men de har forskjellige øyne, øyefarge, hudfarge og hår (på minste kan det forsatt snu da, bare 7 uker).

Jeg er bleik med blå øyne og kommunegrått hår, pappaen er tilsynelatende halvt spanjol eller lignende, brune øyne, mørkt hår og blir brun bare værmeldinga melder sol. Han er mørkere enn meg hele tida.

Eldste blir også fort brun, hen var kjempefin i nakken etter en uke med utebarnehage nå. Nokså lys i håret, så jeg syns jo hen blir helt nydelig. Yngste er bare 1,5 så vet ikke enda.

Ungene mine er halvt arabiske, så de blir veeeeldig brune begge to. Er gylne hele håret. Mørkt hår/brune øyne begge to.
Jeg er blond og grønn øyne, og blir fort solbrent, men blir også brun :) Sønnen min blir nok brunest/blå nesten haha

Last edited:
Mannen blir veldig fort brun :)

Jeg er rødhåret og kronisk rosa :p

Eldste har arvet far heldigvis, så han blir brun :)

Yngste har vi ikke sett skikkelig på enda, men han er enda rødere enn meg i håret, så veldig spent på om han blir som meg eller far :)

Eldste har ihvertfall én føflekk, ikke sett noe på yngste :)

Han på 3 blir sånn passe brun. Ser det spesielt godt på hendene, som jeg ikke alltid er like flink til å smøre.. Har vel en vanlig nordisk lys hudtype som får farge på sommeren men er helt hvit på vinteren :p tipper minstemann er lik. Vi er ganske sånn både jeg og pappaen. Pappaen blir nok brunere/rødere enn meg, men det er fordi han ikke smører seg før jeg står med solkremen oppi ansiktet hans :rolleyes: Jeg er som ett levende lik på vinteren, men får ok farge på sommeren.
Vi smører stort sett ungene med faktor 30..

Jeg har virkelig ikke fin hud. Den er så lys og masse fregner. Har slitt med det i åresvis. Syntes det ser så møkkete ut. Fjernet med laser mange ganger uten hell. far til baby blir mørk om sommeren og ingen fregner.
håper så inderlig baby arver hans hud.
Selvom jeg dusjer på kvelden må jeg ha på fundation om jeg skal ut i stua igjen feks. Begrenser meg veldig og gir meg veldig dårlig selvtillit.

Jeg har virkelig ikke fin hud. Den er så lys og masse fregner. Har slitt med det i åresvis. Syntes det ser så møkkete ut. Fjernet med laser mange ganger uten hell. far til baby blir mørk om sommeren og ingen fregner.
Selvom jeg dusjer på kvelden må jeg ha på fundation om jeg skal ut i stua igjen feks. Begrenser meg veldig og gir meg veldig dårlig selvtillit.

Trist å lese at du misliker huden din så mye at du må sminke deg selv i ditt eget hjem. Inntrykket mitt er at folk flest syns fregner er pent eller søtt. Selv syns jeg lys hud med masse fregner kan være riktig så pent! :)

Uffda. Jeg syns fregner er ganske fint, skulle faktisk ønske jeg fikk flere... Hvis du har på fundation bare for at mann og barn ikke skal se fregnene, syns jeg du burde tenke mer på den positive siden! Min mening er at folk med mye fregner bare er spesielt:)

2 av dem er lyse som oss. Nr 3 aner jeg ikke enda. Har mørke gener i min familie. Nr 1 har også rødt hår så Hu har veldig sensitiv hvit hud. Ser nr 3 er mørkere enn nr 1 men ikke enn nr 2. Fikk 2 forskjellige barn så er spent på hvordan nr 3 på snart 8 mnd blir.

Her er begge lyse og blir lett rød hvis vi ikke passer på. Begge bruker tid på å bli brune. Jeg blir mye brunere enn mannen og får «svarte» ben og mage.

Sønnen vår er mer gyllen i utgangspunktet. Blir ikke rød, men veldig fort brun og fargen varer lenge. Jeg tror egentlig at jeg ble lettere brun når jeg var liten jeg og.

Back
Topp