Hudpleiere her??

*p!nk smile*

Forumet er livet
For 5 dager siden fikk jeg noen talg lignende greier fra øyekroken og opp på øyelokket/brynet på begge sider..har også fått noen langs den ene siden av nesen[8|]POFF så var de der liksom... Hva i huleste kan det være[:(][:)]???

(de går liksom i et med huden..men du ser maaange prikker "nupper" )

TAKK FOR SVAR[:D]

Tette porer? Får slike jeg også. Da bruker jeg en mild peeling, og klemmer ut det jeg kan få ut. Tørker ansiktet og lar det få luft, helt uten noen former for sminke i ansiktet.

ORIGINAL: Dollface

hvite prikker? 
Talgkjertler bare.. ikke klem på de.. de er vonde..

Ja hvite prikker...faen skal jeg liksom ha de der for alltid nå???[8|]

ORIGINAL: *p!nk smile*

hvite prikker? 

de forsvinner etterhvert.. får sånne av og til jeg og.. veldig lyst å klemme de ut, men det gjør satans vondt, og ikke kommer det noe ut heller annet enn blod.. [:-]

Nå har jeg derimot en giga underjordisk kvise på kinnet av alle steder, som jeg har klemt og skvisa og stukket med nål... kommer det noe ut? Nei.. Gjør det vondt? Ja.. Er den rød og betent siden jeg har klemt og stukket? Ja... [X(]

hvite prikker? 

de forsvinner etterhvert.. får sånne av og til jeg og.. veldig lyst å klemme de ut, men det gjør satans vondt, og ikke kommer det noe ut heller annet enn blod.. [:-]

Nå har jeg derimot en giga underjordisk kvise på kinnet av alle steder, som jeg har klemt og skvisa og stukket med nål... kommer det noe ut? Nei.. Gjør det vondt? Ja.. Er den rød og betent siden jeg har klemt og stukket? Ja... [X(]
Har fått en slik på haken, det var ikke så koselig. Vanligvis smører jeg med brulidine, eller andre antiseptiske kremer etter å ha lekt meg med nål og negler i ansiktet, men innimellom er jeg sløv og betaler med betente kviser.

hvite prikker? 

Hehe..huff,jeg bruker tannkrem på mine..poff så er de borte til neste dag[:D]

ORIGINAL: Lillegulljuni09

For 5 dager siden fikk jeg noen talg lignende greier fra øyekroken og opp på øyelokket/brynet på begge sider..har også fått noen langs den ene siden av nesen[8|]POFF så var de der liksom... Hva i huleste kan det være[:(][:)]???

(de går liksom i et med huden..men du ser maaange prikker "nupper" )

TAKK FOR SVAR[:D]

Jeg er hudpleier og kan svare deg riktig, iallefall etter hva du kan forklere. Du har milier, det er innkapslede talgklumper.

Man skal ikke klemme på dem. En hudpleier kan hjelpe deg å fjerne dem. De må åpnes først med en liten nål, før talget kan presses ut. Har du mange rundt samme området, må man ta det over flere ganger for å unngå sårhet e.l.

Det kan også hjelpe deg å bruke fruktsyre-produkter, som f.eks MD formulation.

Bare spør om du ikke følte du fikk helt svar på det du lurte på.

[:)] Klem!

Takk for svar...

Så de forsvinner ikke av seg selv?? ALDRI hatt sånne før..de kom bare sånn plutselig,de er ikke vonde når jeg tar på..klør litt noen ganger[:'(]

Jeg er hudpleier og kan svare deg riktig, iallefall etter hva du kan forklere. Du har milier, det er innkapslede talgklumper.

Man skal ikke klemme på dem. En hudpleier kan hjelpe deg å fjerne dem. De må åpnes først med en liten nål, før talget kan presses ut. Har du mange rundt samme området, må man ta det over flere ganger for å unngå sårhet e.l.

Det kan også hjelpe deg å bruke fruktsyre-produkter, som f.eks MD formulation.

Bare spør om du ikke følte du fikk helt svar på det du lurte på.

[:)] Klem!

Takk for svar...

Så de forsvinner ikke av seg selv?? ALDRI hatt sånne før..de kom bare sånn plutselig,de er ikke vonde når jeg tar på..klør litt noen ganger[:'(]

De KAN forsvinne av seg selv, men trenger som oftest litt hjelp.. Om de forsvinner av seg selv vil det ta litt tid. Ikke gjort på en uke som på små kviser f. eks.. Har du begynt med ny sminke, kremer eller lignende?

Hmm...nei,men jeg brukte ny shampoo og balsam dagen før de poppet frem...hvorfor får man slike bare sånn plutselig?? Kan de spre seg til hele ansiktet??[&o]

Hmm...nei,men jeg brukte ny shampoo og balsam dagen før de poppet frem...hvorfor får man slike bare sånn plutselig?? Kan de spre seg til hele ansiktet??[&o]

Veldig sjelden at de sprer seg til hele ansiktet, så det vil jeg ikke tro... Du kan sjekke om det er lanolin eller mineral olje i noen av produktene dine, også shampoo etc. (Jeg tror ikke det kommer av Shampooen, men du kan jo sjekke den alikevel)

Er det disse ingrediensene i noen av ansiktsproduktene dine kan det være årsaken og du kan prøve å kutte dem ut..

Årsaken ellers kan være hormonforandring etc, og da vil det gå tilbake når det stabiliserer seg. Disse miliene kan også faktisk bare dukke opp.. Trasig, men slik er det.. Jeg har dem av og til selv, men klarer å holde dem borte når jeg bruker MD Formulation. Jeg får også hudpleiebehandling jevnlig (ca hver 3dje mnd) det hjelper også veldig.

Om du ikke vil bruke tid og penger på det, er det bare å vente, de vil nok forsvinne etterhvert.. I verste fall tar det år.. I beste fall 4-6 uker.. [:)]

Okey..takk for svar[:D]

Back
Topp