Isab
01.2016 ♥️ 01.2024 ♥️
Tilgangsansvarlig
Stjerneskuddene 2024
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Tenkte vi kunne ha en tråd om dette.
Sist svangerskap så visste jeg helt ærlig ikke om hvor skadelig noe i hudpleie rutinen min kunne være for babyen. Så da tenkte jeg at vi kan jo ha en tråd om dette også, kanskje alle visste det eller så får man en "oj det visste jeg ikke" tanke. I tillegg så kan man jo gi tips og triks om hva som fungerer for hver enkelt
Jeg elsker å bruke retinol på kvelden, jeg brukte det hver kveld etter hyaluronsyren min og hadde endelig fått sååå fin hud uten de teite hudormene og små kvisene. Men retinol kan man altså IKKE bruke når man er gravid.
Dette visste ikke jeg sist svangerskap før noen skreiv det i forumet jeg var i da. Jeg tenkte nemlig ikke over hva som var i de forskjellige kremene.
Nå vet jeg og jeg kan starte med min rutine:
Morgen og kveld: vasker ansiktet (fjerner sminke om har brukt det) med lunkent vann.
Renser med basiron krem 5%, har det på i noen minutter før jeg skyller det av.
Morgen etter rens:
Har på en god fuktighetskrem med uv beskyttelse, så sprayer jeg med c-vitamin toner (må ta det i den rekkefølgen fordi c-vitamin nuller ut benzoylperoksid) lar det tørke også klapper jeg på advanced snail 96 mucin power gel på hele ansiktet.
Kveld:
Etter rens bruker jeg hyaluronsyre og en fuktighetskrem.
På kvelden brukte jeg som sagt retinol og det var jo såå bra for huden! Nå har jeg fått masse småkviser i panna som egentlig ser mer ut som knott stikk
Gleder meg til å bruke det igjen etter fødsel og amming 
Hva er deres beste tips?
Sist svangerskap så visste jeg helt ærlig ikke om hvor skadelig noe i hudpleie rutinen min kunne være for babyen. Så da tenkte jeg at vi kan jo ha en tråd om dette også, kanskje alle visste det eller så får man en "oj det visste jeg ikke" tanke. I tillegg så kan man jo gi tips og triks om hva som fungerer for hver enkelt
Jeg elsker å bruke retinol på kvelden, jeg brukte det hver kveld etter hyaluronsyren min og hadde endelig fått sååå fin hud uten de teite hudormene og små kvisene. Men retinol kan man altså IKKE bruke når man er gravid.
Dette visste ikke jeg sist svangerskap før noen skreiv det i forumet jeg var i da. Jeg tenkte nemlig ikke over hva som var i de forskjellige kremene.
Nå vet jeg og jeg kan starte med min rutine:
Morgen og kveld: vasker ansiktet (fjerner sminke om har brukt det) med lunkent vann.
Renser med basiron krem 5%, har det på i noen minutter før jeg skyller det av.
Morgen etter rens:
Har på en god fuktighetskrem med uv beskyttelse, så sprayer jeg med c-vitamin toner (må ta det i den rekkefølgen fordi c-vitamin nuller ut benzoylperoksid) lar det tørke også klapper jeg på advanced snail 96 mucin power gel på hele ansiktet.
Kveld:
Etter rens bruker jeg hyaluronsyre og en fuktighetskrem.
På kvelden brukte jeg som sagt retinol og det var jo såå bra for huden! Nå har jeg fått masse småkviser i panna som egentlig ser mer ut som knott stikk
Gleder meg til å bruke det igjen etter fødsel og amming 
Hva er deres beste tips?
Nå bruker jeg kun REN ansiktsrens og Ole Henriksen Strength Trainer Peptite Boost, den skal i følge nettet være preggo safe. Tør ikke bruke så mye annet som f eks øyekrem. Bruker også naturlig sjampo og såpe uten parfyme og deo uten aluminium/sensitive. Ga bort en haug med dyr sminke til lillesøster og, en del av det er hormonforstyrrende. Bruker sminke fra Idun og Isadora. Til kroppen bruker jeg bare canoderm krem uten parfyme.
Prøver å unngå det jeg kan, og særlig som gravid, uten å bli hysterisk/redd. Ønsker jo ikke å skade barnet med viten og vilje