Hudpleie

Isab

01.2016 ♥️ 01.2024 ♥️
Tilgangsansvarlig
Stjerneskuddene 2024
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Tenkte vi kunne ha en tråd om dette.

Sist svangerskap så visste jeg helt ærlig ikke om hvor skadelig noe i hudpleie rutinen min kunne være for babyen. Så da tenkte jeg at vi kan jo ha en tråd om dette også, kanskje alle visste det eller så får man en "oj det visste jeg ikke" tanke. I tillegg så kan man jo gi tips og triks om hva som fungerer for hver enkelt :happy:

Jeg elsker å bruke retinol på kvelden, jeg brukte det hver kveld etter hyaluronsyren min og hadde endelig fått sååå fin hud uten de teite hudormene og små kvisene. Men retinol kan man altså IKKE bruke når man er gravid.

Dette visste ikke jeg sist svangerskap før noen skreiv det i forumet jeg var i da. Jeg tenkte nemlig ikke over hva som var i de forskjellige kremene.

Nå vet jeg og jeg kan starte med min rutine:

Morgen og kveld: vasker ansiktet (fjerner sminke om har brukt det) med lunkent vann.
Renser med basiron krem 5%, har det på i noen minutter før jeg skyller det av.

Morgen etter rens:
Har på en god fuktighetskrem med uv beskyttelse, så sprayer jeg med c-vitamin toner (må ta det i den rekkefølgen fordi c-vitamin nuller ut benzoylperoksid) lar det tørke også klapper jeg på advanced snail 96 mucin power gel på hele ansiktet.

Kveld:
Etter rens bruker jeg hyaluronsyre og en fuktighetskrem.

På kvelden brukte jeg som sagt retinol og det var jo såå bra for huden! Nå har jeg fått masse småkviser i panna som egentlig ser mer ut som knott stikk :hilarious: Gleder meg til å bruke det igjen etter fødsel og amming :Heartred

Hva er deres beste tips?

Jeg også elsket retinolkremen til cosrx, den ga jeg bort til en venninne da jeg fikk positiv test :laughing002 Nå bruker jeg kun REN ansiktsrens og Ole Henriksen Strength Trainer Peptite Boost, den skal i følge nettet være preggo safe. Tør ikke bruke så mye annet som f eks øyekrem. Bruker også naturlig sjampo og såpe uten parfyme og deo uten aluminium/sensitive. Ga bort en haug med dyr sminke til lillesøster og, en del av det er hormonforstyrrende. Bruker sminke fra Idun og Isadora. Til kroppen bruker jeg bare canoderm krem uten parfyme.

Jeg også elsket retinolkremen til cosrx, den ga jeg bort til en venninne da jeg fikk positiv test :laughing002 Nå bruker jeg kun REN ansiktsrens og Ole Henriksen Strength Trainer Peptite Boost, den skal i følge nettet være preggo safe. Tør ikke bruke så mye annet som f eks øyekrem. Bruker også naturlig sjampo og såpe uten parfyme og deo uten aluminium/sensitive. Ga bort en haug med dyr sminke til lillesøster og, en del av det er hormonforstyrrende. Bruker sminke fra Idun og Isadora. Til kroppen bruker jeg bare canoderm krem uten parfyme.
Det er så mye man ikke tenker over kan være i hudpleieprodukter og sminke! Helt sykt at de selger det når det er skadelig for oss :bag:

Det er så mye man ikke tenker over kan være i hudpleieprodukter og sminke! Helt sykt at de selger det når det er skadelig for oss :bag:
Jepp… Og flere tannkremer som visstnok inneholder et kreftfremkallende stoff :whacky011 Prøver å unngå det jeg kan, og særlig som gravid, uten å bli hysterisk/redd. Ønsker jo ikke å skade barnet med viten og vilje :shy:

Jepp… Og flere tannkremer som visstnok inneholder et kreftfremkallende stoff :whacky011 Prøver å unngå det jeg kan, og særlig som gravid, uten å bli hysterisk/redd. Ønsker jo ikke å skade barnet med viten og vilje :shy:
Offh, tenk at man må undersøke alt sånt da.. blir sliten av mindre si :hilarious:

Har blitt veldig interessert i hudpleie det siste året, så har allerede begynt å tenke på dette, men fortsetter å bruke retinoider frem til positiv test :p Fra det jeg har funnet ut av, så er det hvis du tar sterkt retinoid oralt (på resept) som gir fosterskader, men vanlige hudpleieprodukter man tar på huden (usikker på om dette gjaldt reseptbelagte) inneholder så lite, pluss huden tar opp lite, så det går sannsynligvis ikke i blodet også videre til morkaken, liksom. Meen selvfølgelig som mange råd for gravide, er det et føre var prinsipp siden de ikke kan forske på det :rolleyes: Så det er ingen krise om man har brukt produkter med retinoider. Men selvfølgelig vil man gjerne unngå det, så istedet kan man f.eks. bruke bakuchiol, peptider, kollagen.. Har allerede brukt øyekremer med det som jeg har vært fornøyd med, så når jeg tømmer retinal øyekremen, går jeg helt over til det. Er også snart tom for retinol serumet mitt (gikk også nettopp tom for C vitamin, men gidder ikke fortsette med det), tenker jeg holder meg til det ene Skin1004 Pro-Bio Cica serumet jeg har :happy:

Bruker kun produkter fra vossabia. Var litt skeptisk, men er superfornøyd og har aldri hatt så fin og myk hud før! Det jeg bruker er gravidvennlig, så slipper å endre på noen rutine. Krysser fingrene for at huden fremdeles holder seg fin med alle hormonene som virrer nå :smiley-ashamed004

Graviditeten har gitt meg skikkelig rød hud på kinnet med nupper. Jeg skjønner ikke hva det kan komme av.

Ved mine første svangerskap fant jeg ut hvor mye skadelige stoffer som finnes i mye hudpleie og prøvde litt ulike naturlige produkter, blant annet Vossabia! Etterhvert tok basillen meg og jeg begynte lage egne produkter… bruker nå dette til alt av ansikts- og hudpleie , og kun det til barna (som forsovet har vært plaget med eksem men hvor disse salvene tar det med en gang) :smiley-bounce012

…kan også legge til at jeg ville funket særs dårlig med en fler-stegs kveldsrutine for huden, da jeg er lei etter å ha pussa tenna, så mange gode grunner til å gjøre det enkelt og effektivt!:joyful:

Back
Topp