Hudpleie

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfest 2024 ❤️
Noen som har anbefalinger til hudpleie osv som er trygt å bruke under graviditeten?

Jeg har brukt produkter ifra the body Shop i åresvis som jeg er veldig fornøyd med og som de har garantert at er trygge under svangerskapet, men nå som de har gått konkurs eller hva det nå er som skjer med dem så får jeg ikke tak i produktene dems lenger (vi har ikke fysisk butikk fra dem i nærheten, kun på nett).

Så trenger tips til alt ifra shampoo, og hudkrem til solkrem :smiley-ashamed004 :hilarious:
 
Jeg bruker kun hudpleie fra


Og

 
Jeg har Skin1004 sin centella foam cleanser, og den rosa Banila co oljerensen. Disse to som dobbelrens. Og skin1004 centella ampoule som serum. Jeg bruker også isntree tea tree toner.

Og bruker solkrem og solserum fra beauty of joseon

SkinSecret.no har fine gravid-pakker.

Unngå BHA AHA syrer og retinol, og lakrisrot, så er det meeeeste ok å bruke :happy:

Alternativ til retinol er bakuchiol(?)
 
Jeg har Skin1004 sin centella foam cleanser, og den rosa Banila co oljerensen. Disse to som dobbelrens. Og skin1004 centella ampoule som serum. Jeg bruker også isntree tea tree toner.

SkinSecret.no har fine gravid-pakker.

Unngå BHA AHA syrer og retinol, og lakrisrot, så er det meeeeste ok å bruke :happy:

Alternativ til retinol er bakuchiol(?)


 
Sverger til Marina Miracle, verdens beste produkter :Heartpink
 
Nice!! Takk for tips ❤️ skal se hva jeg finner av det her nede da :love017
 
Jeg bruker den blå serien til Biotherm, og den oransje fra Ole Henriksen, liker begge to veldig godt! Har ikke satt meg inn i ingredienselistene, men holder meg unna serum med retinol.
 
Produkter man skal unngå:
  • A-vitamin
  • BHA (Salicylic Acid) og AHA
  • Retinol

Personlig unngår jeg også lakrisrot. Jeg får meg ikke til å slutte bruke antiperspirant med aluminium :(
 
Hei, har brukt it cosmetics sin cc creme til uke 11. Fant med skrekk og gru ut at denne ikke skal brukes av gravide og sluttet sporenstreks. Er livredd for å ha skadet fosteret på noen måte. Jeg måtte avbryte forrige svangerskap i uke 21 fordi fosteret hadde en alvorlig organfeil som ikke var forenlig med liv. Og nå tenker jeg på denne cc cremen og om denne kan ja vært skyld i det.

Er det noen som vet om noen bra foundation for gravide ?
 
Hei, har brukt it cosmetics sin cc creme til uke 11. Fant med skrekk og gru ut at denne ikke skal brukes av gravide og sluttet sporenstreks. Er livredd for å ha skadet fosteret på noen måte. Jeg måtte avbryte forrige svangerskap i uke 21 fordi fosteret hadde en alvorlig organfeil som ikke var forenlig med liv. Og nå tenker jeg på denne cc cremen og om denne kan ja vært skyld i det.

Er det noen som vet om noen bra foundation for gravide ?
Det går helt fint! Pust med magen! Du har garantert ikke forårsaket det som skjedde med en krem, helt sikkert!

Det blir født helt friske babyer av mødre som er rusmisbrukere, spiser alt mulig, ikke tenker på mathygiene (eller har anledning til det), jobber på fabrikker med farlige kjemikalier osv.

Vi er så privilegerte og opplyste, og det er flott å gi babyen i magen de aller beste forutsetningene, men slekt har fulgt slekters gang i uminnelige tider, under svært primitive forhold. Ikke vær livredd, dette går så fint! :Heartpink
 
Back
Topp