Hudpleie

Marsa

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Forandrer dere hudpleierutinene deres under svangerskapet?

Jeg har alltid hatt litt "vanskelig" hud. Veldig kombinert, er fet i huden men begynner fort å flasse og jeg reagerer raskt hvis huden ikke liker det som den får på. I sommer begynte jeg å bruke merket Exuviance og jeg har aldri vært så fornøyd før. Exuviance inneholder PHA (Polyhydroksysyrer), hvordan er det å bruke når man er gravid. Jeg har ikke funnet så mye på det, men er litt skeptisk.

Tok kontakt med Skincity.se som var de som anbefalte Exuviance og ba om de kunne anbefale noe uten syrer. De anbefalte Dermalogica, men sa også at i følge Exuviance kunne man fint bruke PHA når man var gravid.

Jeg orker ikke ny runde med kviser og tørr hud. Det påvirker selvfølelsen så mye.
Hvordan er deres hud og hvordan holder dere den i sjakk?

Man bør ikke bruke BHA-syrer eller Retinol (Vitamin A) som gravid og ammende. Så tror ikke jeg ville vært bekymret over produktene dine hvis du føler de fungerer.

Jeg hadde skikkelig fin hud, bra hår og negler forrige svangerskap. Tok sånne gravidvitaminer fra apoteket, uvisst hvor mye det hjalp, siden kroppen begynner å lagre og spare opp lager til resten av svangerskapet og ammetiden etterpå. :)

Bruker AHA-syre et par ganger i uken for et kviseangrep i kinnene. Smører solkrem hver dag fordi syrer er sterkt for huden.

Nei, rutinene endres ikke da jeg allerede kun bruker milde produkter. Huden min er fin til vanlig, men gløder nok litt mer nå.

Jeg endrer ikke rutiner siden jeg ammer og ikke bruker bha eller vitamin a produkter :) Anbefaler alle å sjekke ingredienslisten siden bha-syrer spesielt kan sjule seg under mange ulike navn :) Selv de milde produktene som man får kjøpt på apoteket inneholder ofte bha :)

Jeg er såååå sløv med huden min...
Vasker ansiktet kun med vann...og når det trengs så smører jeg på en fuktighetskrem.
Har ikke kviser e.l.
Bruker ikke sminke :)

Back
Topp