Hudpleie og sminke

mammatil2 april2015

Flørter med forumet
Aprilbarna`15
Har dere tenkt noe over om hudpleieproduktene/sminken dere bruker kan inneholde ting som burde unngås når man er gravid?

Jeg trenger nemlig ny renseserie + dagkrem + nattkrem. Og når man googler rundt er det jo visse ting disse produktene ikke burde inneholde.

Kom gjerne med tips/anbefalinger til produkter dere bruker!

Jeg husker jeg lasta ned en app sist jeg var gravid og scanna produktene jeg vanligvis bruker etter hormonforstyrrende stoffer... husker ikke hva den heter. Jeg er ikke helt hysterisk, men sjekker litt ;)

Bruker kun rene naturlige oljer. jojobaolje til å fjerne sminke, sheabutter til hudkrem og arganolje som olje til ansiktet. bruker dette til resten av kroppen også. Trenger virkelig ikke masse kunstigheter å putte på, samt parabener og hormonforstyrrende midler. Rent og enkelt :) Anbefales virkelig.

Jeg har det i bakhodet. Men bare ting som blir på huden (body lotion o.l) såpe osv. som skylles av tenker jeg ikke så mye på :)

Har tenkt det. Bruker ikke kremer ol. med sterk lukt. Hårspray bør man også være forsiktig med. Må sjekke ansiktsrensen. Bruker dermalogica.

Takk for påminnelse. Nå har jeg googlet og det ser ut som om det bare er å fortsette å bruke dermalogica. Mange ting man skal tenke på....

Appen heter Hormonsjekk og kan virkelig anbefales! Det eneste jeg har tenkt på er at det finnes aluminium i stort sett alle deodoranter. Selvom det er godkjent av staten, syns jeg det er betenkelig. Glad det har blitt kaldere ute så man ikke svetter like mye ;)

Bruker så lite sminke at jeg ikke trenger å bekymre meg for det :)

Takk for påminnelse. Nå har jeg googlet og det ser ut som om det bare er å fortsette å bruke dermalogica. Mange ting man skal tenke på....

Bare hyggelig du ;)
Hadde ikke tenkt så mye over det selv, før jeg tilfeldig googlet det. Og da tenkte jeg det var grei å høre om flere hadde tenkt over det :)
Godt du slapp å endre på noen produkter da! :)

Appen heter Hormonsjekk og kan virkelig anbefales! Det eneste jeg har tenkt på er at det finnes aluminium i stort sett alle deodoranter. Selvom det er godkjent av staten, syns jeg det er betenkelig. Glad det har blitt kaldere ute så man ikke svetter like mye ;)

Bruker så lite sminke at jeg ikke trenger å bekymre meg for det :)

Tusen takk! Da har jeg lastet det ned :)

Kjøp krem på apoteket, så er man ihvertfall sikra at det ikke er farlig for bebisen :)
Å ikke vær sikker på det. Jeg har funnet endel produkter der som er hormonforstyrrende.

Jøss, jeg som trodde apoteket var trygt og hadde strenge regler for produktenes innhold! Hva er typisk hormonforsryrrende da?
Jeg mener er par av deodorantene jaffal... Husker ikke helt, men ta appen med deg :) jeg har også stolt på apoteket, men ikke så mye nå nei :(

Kjøp krem på apoteket, så er man ihvertfall sikra at det ikke er farlig for bebisen :)

Mange av kremene på apoteket inneholder parabener, så sjekk med de på apoteket.

Bruk hormonsjekk appen.

Jeg har kastet mye kosmetikk hjemme.

Nå bruker jeg Origin - perfect world serien og er kjempe fornøyd!:)

Og all fuktighetskrem/såpe/sjampoo etc sjekker jeg for parabener og div.

Bruk hormonsjekk appen.

Jeg har kastet mye kosmetikk hjemme.

Nå bruker jeg Origin - perfect world serien og er kjempe fornøyd!:)

Og all fuktighetskrem/såpe/sjampoo etc sjekker jeg for parabener og div.

Origin liker jeg også veldig godt! Kanskje jeg skal be mannen plukke med seg noe fra tax freen når han skal ut og reise nå :D

Origin liker jeg også veldig godt! Kanskje jeg skal be mannen plukke med seg noe fra tax freen når han skal ut og reise nå :D

Liker alle produktene deres jeg;) ansiktsscrub med kull, fuktighetskrem med ingefær, såpe... Osv:D

Ja tax-freen er en fordel ellers blir det dyrt...

Back
Topp