Hudnerve i klem?

Vipsis

Gift med forumet
har noen her opplevd dette før, evt hvor lang tid tok det før det gikk over??
for en uke siden våknet jeg opp en morgen uten følelse i huden og liksom rett under huden på hele utsiden av venstre låret, og ut mot midten fremme og bake.. vanvittig sær følelse! tenkte først at foten bare sov, men da det ikke var gått over på litt over et døgn ringte jeg legevakten og fikk til svar at det mest sansynlig var en hudnerve som var lakt i klem. var viss helt normalt hos gravide.. det ville gå over av seg selv etterhvert, fra noen dager til uker avhengig av hvor lenge den hadde vært i klem.. men nå har det som sakt gått over en uke, og jeg merker fortsatt ikke et snev av forbedring?! [8|]

andre som har opplevd lignende?

Uff, så ubehagelig. Har ikke hørt om dette før, men jeg har hørt om nerveceller i klem i f.eks. håndleddet, slik at man mister følelsen i en finger eller to. Tror nok jeg ville fått meg en time hos fastlegen og sjekka det. Hørt hva han/hun sier før du sier noe om hva de sa på legevakta. God bedring! [:)]

jeg har akkurat det samme i ryggen,eller dvs. halve ryggen?! har hatt det i over en mnd nå... glemte å spør legen sist jeg var der,så tenkte å ta det opp når jeg skal dit på mandag... prøvde å spør jordmor,men hun hadde null peiling...[8|]

Oi! en hel mnd? har det ikke forandret seg på noen måte på den tiden? hvordan er det å ligge på?? må være rimelig irriterende.. jeg klarer ikke ligge på den siden, noe som frustrerer litt siden det selfølgelig kom på "gooosida"!! ;P er jo ikke d at det er så innmari vondt, men ganske irriterende! [8D] og jeg føler det som om jeg begynner å bli øm i muskelen under nå, som om det skulle ha vært en blåkul der eller no.. rart!

ringte fastlegen, men får ikke komme til noe før den timen jeg allerede har oppsatt.. 28 april!!! [:'(] høhø.. skal til jordmor på tirsdag, så hadde håpet hun visste noe om det! ifølge han på legevakta skulle det visstnok ikke være noe unormalt med det.. menmen, får vel bare se hva som skjer!

God bedring iallefall til deg SiljeV, håper det gir seg snart hos oss begge! [:D] mye rart man opplever rundt graviditeten asså..!

ORIGINAL: SiljeV

jeg har akkurat det samme i ryggen,eller dvs. halve ryggen?! har hatt det i over en mnd nå... glemte å spør legen sist jeg var der,så tenkte å ta det opp når jeg skal dit på mandag... prøvde å spør jordmor,men hun hadde null peiling...[8|]

samme her, korsryggen og ut mot venstre side ned rompe/lår [8D]

Jeg har vært borti det samme tror jeg. Da var jeg i syden, og "dovnet" helt av på yttersia av venstre lår, i huden. Jeg oppdaget det når jeg skulle legge meg, men til dagen etterpå så var det borte. Har egentlig undret på hva det kunne være, trodde jeg var blitt stukket av ett eller annet insekt, men skjønner jo nå at jeg mest sannsynlig og hadde hudnerve i klem. [:D] Forsvinner nok helt sikkert etterhvert :)

venstre side her også! [:D] hehe ja det er mye rart man skal slite med... er ikke så vondt akkurat,men j.. ubehagelig!! men har hatt det så lenge nå at jeg begynner å bli vant til det [8D] ser ikke ut som det har tenkt å gi seg med det første heller,men jeg skal spør legen min på mandag,så får vi se hva hun mener [;)]

Back
Topp