Huden til lille..

Evette

Gift med forumet
Jah, nå er kvisene borte men herregud så tørr hud han har fått da! Han flasser og huden kjennes fæl ut! Må jo klø noe enormt! Det er kun i ansiktet, kroppen har helt fin hud. Har prøvd å smøre med olje uten at jeg føler det hjelper. Fikk med prøver på lotion og krem fra La Roche-Posay med helsesøster som vi kunne prøve men føler ikke de hjelper noe nevneverdig heller.. Tips noen?

Jah, nå er kvisene borte men herregud så tørr hud han har fått da! Han flasser og huden kjennes fæl ut! Må jo klø noe enormt! Det er kun i ansiktet, kroppen har helt fin hud. Har prøvd å smøre med olje uten at jeg føler det hjelper. Fikk med prøver på lotion og krem fra La Roche-Posay med helsesøster som vi kunne prøve men føler ikke de hjelper noe nevneverdig heller.. Tips noen?
Vi bruker en veldig fet krem som vi kjøpte i England, men den selges ikke her. Prøv å smør med rød apobase? Vi smører ved hvert bleieskift.

Lillebror her er i overgangen mellom kvisene og hud-skiftet nå. Storebror var akkurat lik. Vi gjorde ingenting, og etter noen uker ble huden helt fin, av seg selv. Det virka ikke å plage han noe særlig, men så ganske ille ut. Jeg kommer ikke til å gjøre noe nå heller, det går kjapt over. Huden har vel best av å få være i fred i de fleste tilfeller.

Jeg trodde man skulle la huden være i fred jeg..? Siden talgproduksjonen ikke er normalisert ennå

vi smører med skikkelig fet krem i ansiktet i tillegg til skikkelig oljebad annnenhver dag og lillegutt har kjempefin hud av det :-) begge deler er pga preventadallstudien, så det burde være trygg behandling. Men bør være rene produkter uten farlige stoffer :)

Jeg trodde man skulle la huden være i fred jeg..? Siden talgproduksjonen ikke er normalisert ennå
Ja var det jeg også tenkte. At man skal gjøre minst mulig med huden, men hs sa jeg kunne prøve å smøre litt for å hindre at det plager han. Jeg kan ikke vite for sikkert om det klør eller ei, men finner jeg en god og "sunn" krem velger jeg å smøre litt..

Lillebror her er i overgangen mellom kvisene og hud-skiftet nå. Storebror var akkurat lik. Vi gjorde ingenting, og etter noen uker ble huden helt fin, av seg selv. Det virka ikke å plage han noe særlig, men så ganske ille ut. Jeg kommer ikke til å gjøre noe nå heller, det går kjapt over. Huden har vel best av å få være i fred i de fleste tilfeller.
Hadde han kunne fortalt meg hvordan huden kjennes ut hadde det vært sååå mye lettere :p jeg bruker minst mulig på barna mine, også de 2 som er 6 år. Men er redd det skal være ubehagelig for han. Hendene er konstant i ansiktet uten at jeg kan vite om det klør eller om det er munnen han sikter på.. Så jeg velger å smøre om jeg finner en krem som er bra..

Hadde han kunne fortalt meg hvordan huden kjennes ut hadde det vært sååå mye lettere :p jeg bruker minst mulig på barna mine, også de 2 som er 6 år. Men er redd det skal være ubehagelig for han. Hendene er konstant i ansiktet uten at jeg kan vite om det klør eller om det er munnen han sikter på.. Så jeg velger å smøre om jeg finner en krem som er bra..

Ja, det er i grunn litt teit at ikke de små kommer med et display som sier klart i fra hva det er de tenker. Kan bli rimelig sprø av å se at de plages av noe, men ikke vite hva. Storebror kunne drive litt med fingrene i ansiktet, men virka absolutt ikke plaga. Skjønner godt at du vil teste ut smøring hvis din virker som han klør. Det de bruker i den undersøkelsen bør jo være safe.

Min jente har eksem, så da må vi smøre :)

vi smører med skikkelig fet krem i ansiktet i tillegg til skikkelig oljebad annnenhver dag og lillegutt har kjempefin hud av det :) begge deler er pga preventadallstudien, så det burde være trygg behandling. Men bør være rene produkter uten farlige stoffer :)

Dette har vi òg! Den fete kremen har gjort underverker her. Første oljebad i går, selvom det var særdeles klissete så virker det til å hjelpe snuppa :) Var jo skeptisk da jeg i utgangspunktet ikke ville bruke syntetisk, men stoler på studien. Viktig å delta :)

Back
Topp