HTS besafe

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Snart må lille Viljar over i ny stol og jeg vurderer sterkt hvordan stol jeg skal velge.
Storebror sitter bakovervendt i BT MultiTech og jeg er veldig fornøyd med den stolen, men den var (etter som jeg har fått med meg) ikke så bra likevel som den liksom var da jeg kjøpte den for 1,5 år siden :/

Nå har jeg sett på den Besaft x3 ett leller annet, men er den bare til isofix? For det har ikke jeg i min bill.. :/

Jeg vil ha en stol som han kan sitte lengst mulig bakover i.

RobinHood skrev:
Jeg vil anbefale BeSafe Izi Combi x3 montert bakovervendt med seler. Den har vi, og er kjempe fornøyd. Nå byttet ikke gutten vår før han var nærmere året, men sitter kjempe fint.

Den er som regel noe brattere enn babysetet, og dere vil kanskje erfare at hode hans faller litt fremover når han sover de første gangene, men etterhvert lærer de seg å lene seg godt bakover når de sovner. :)

Denne stolen går fra 0-18 kg, men det anbefales at barnet kan sitte selv. 

Vi har også en Britax Two Way Elite som står montert bakovervendt. Denne får bedre sovestilling når den er montert for barn mellom 9 og 13 kg. Dere kan jo også prøve den for å se hva som passer best i deres bil, og hvis ungen er tyngre enn 9 kg :)
Denne stolen går helt opp til ungen er 25 kg, så det er jo til de bytter til beltestol :)

Lykke til, fornøyd med begge, men har BeSafe'en i hovedbilen, da jeg synes han sitter best i det. :)

taakk for svar. Byttet på Linnus da han var 7mnd, men da var han 10kg og vi skulel på langtur.
Viljar er bare 8kg, så skal ikke bytte enda, men greit å begynne å se etter stol. Er jo så mange å velge i, og forskjellioge meninger og erfaringer.
Har sikla på den besafe lenge, og den ser så mye mer komfertabel å sitte i, i forhold til Britax Two Way Elite. men får prøve å se hva som funker best i min bil. har jo enda litt tid å bestemme meg :)

Nei, den finnes uten isofix også. Vi har medog er veldig fornøyde. Den er kanskje litt bratt i ryggen, men kommer an på bilen. Vi har hatt den i VW Tiguan, da var den ikke så veldig bratt, i VW passat var den brattere. Nå har vi den i Skoda superb, og synes ikke den er bratt nå lenger. Men henger hodet forover når han sover er det bare å bruke nakkepute.

Back
Topp