HRV og graviditet

Lone1990

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Hei!

Er der noen her inne med Garmin klokke som følger med HRV/ Pulsvariasjonen?

Rett etter EL til mensen så går HRV min kraftig ned hver mnd, noe som tyder på pms, så til balansert når mensen er ankommet ca.

Denne uken så har den vært mer balansert, men har hatt lite pms plager og.

Lurer på om noen har erfaring på hvordan den er når man er for eks. tidlig i graviditeten?

Vært kult om man kunne lært å spore graviditet via denne metoden og :)

Her ser dere et eksempel på min pulsvariasjon forrige uke kontra denne:
 

Vedlegg

  • IMG_5684.jpeg
    IMG_5684.jpeg
    176 KB · Visninger: 54
  • IMG_5683.jpeg
    IMG_5683.jpeg
    187,4 KB · Visninger: 53
Last edited:
Hei!

Er der noen her inne med Garmin klokke som følger med HRV/ Pulsvariasjonen?

Rett etter EL til mensen så går HRV min kraftig ned hver mnd, noe som tyder på pms, så til balansert når mensen er ankommet ca.

Denne uken så har den vært mer balansert, men har hatt lite pms plager og.

Lurer på om noen har erfaring på hvordan den er når man er for eks. tidlig i graviditeten?

Vært kult om man kunne lært å sporet et graviditet via denne metoden og :)

Her ser dere et eksempel på min pulsvariasjon forrige mnd kontra denne:

Så kult!
Jeg har aldri helt skjønt hva HRV er, og hva som påvirker det, så har ikke forholdt meg til det. Men ser nå at det er ganske store variasjoner i løpet av en måned, så kanskje jeg skal begynne å følge med på det.

Har en ustabil syklus med EL som ikke er til å stole på, så tror ikke dataene jeg har til nå er så interessant, men kanskje det blir bedre fremover med letrozol.

Bildene du la ved viser de to siste ukene, ikke de to siste månedene :love2
 
Så kult!
Jeg har aldri helt skjønt hva HRV er, og hva som påvirker det, så har ikke forholdt meg til det. Men ser nå at det er ganske store variasjoner i løpet av en måned, så kanskje jeg skal begynne å følge med på det.

Har en ustabil syklus med EL som ikke er til å stole på, så tror ikke dataene jeg har til nå er så interessant, men kanskje det blir bedre fremover med letrozol.

Bildene du la ved viser de to siste ukene, ikke de to siste månedene :love2
Ja! Jeg gikk tilbake i historikk på klokken, og det var likt hver mnd. I lutealfasen så bare går HRV rettt ned! Så litt fascinerende å følge med på :)

Da kan det være litt spennende å se om det gjør en forskjell for deg vertfall til neste mnd!

Jeg sliter veldig hver mnd med pms/pmdd så klokka viser bare tydelig på hvor sliten kroppen er i den perioden.

Men hadde vært morsomt å sett om, visst man blir gravid, om den holder seg balansert!

Såg det! så rettet det opp nå. Skulle vise fra forrige uke og denne uken ja :laughing002
 
Wow, dette var jo veldig interessant! :bookworm: Ser ikke nødvendigvis ut til at det går rett nedover hos meg etter el, men jeg er på bunnpunkt når mensen dukker opp. :woot: Prøvde å bla tilbake til da jeg ble gravid sist, men den lagra ikke data så langt tilbake :hilarious: Så da aner jeg ikke hvordan det skal være når man blir gravid. Kanskje noen gravide fortsatt sniker her inne på prøver-forumet og kan legge opp grafene sine for da de ble gravide? :p

Legger ved mine grafer for de 3 siste mnd. Jeg har markert mensen med blå strek og eggløsning med grønn strek. Første halvdel av juni var riktignok første syklus etter spiraluttak, og den var veldig kort og rar.
Ser også ut til at grafen går nedover hos meg nå etter el i august, men det er kanskje fordi jeg er syk. Hadde vært kjipt om mensen dukka opp nå allerede :dead:
 

Vedlegg

  • IMG_4305.jpeg
    IMG_4305.jpeg
    117,6 KB · Visninger: 14
  • IMG_4307.png
    IMG_4307.png
    278,3 KB · Visninger: 14
  • IMG_4308.png
    IMG_4308.png
    300,1 KB · Visninger: 14
Ja sant?? Her har den gått rett ned, og forventer mens i morgen eller tirsdag :smiley-ashamed004 Så det er ikke rart jeg føler meg skikkelig trøtt og slapp i dag vertfall!
 

Vedlegg

  • IMG_5732.jpeg
    IMG_5732.jpeg
    316,9 KB · Visninger: 10
  • IMG_5733.jpeg
    IMG_5733.jpeg
    325,7 KB · Visninger: 10
Last edited:
Sånn ser min kurve ut for den siste måneden. Stusslige greier. Og jeg har ikke hatt eggløsning en gang :dead:

Håper mensen kommer snart så vi kan komme i gang med ny prøveperiode og nye verktøy.

IMG_4406.png
 
Jeg har polar-klokke og tror ikke jeg kan finne slike grafer dessverre.. Men HRV-tallet har sunket mye i spesielt de første ukene av graviditeten her (fra mellom 55 og 65 normalt til rundt 40). Da jeg ble obs på det bladde jeg tilbake og så at den også sank masse da jeg opplevde kjemisk. Googlet litt og fant mange som opplevde det samme, og at man nærmest kunne følge med på HRV som et tegn på graviditet!
 
Jeg har polar-klokke og tror ikke jeg kan finne slike grafer dessverre.. Men HRV-tallet har sunket mye i spesielt de første ukene av graviditeten her (fra mellom 55 og 65 normalt til rundt 40). Da jeg ble obs på det bladde jeg tilbake og så at den også sank masse da jeg opplevde kjemisk. Googlet litt og fant mange som opplevde det samme, og at man nærmest kunne følge med på HRV som et tegn på graviditet!
Spennende! Kan du se omtrent når det begynte å synke? Rett etter eggløsning, eller noen dager etter?
Kurven min synker som bare det, men tror dessverre ikke det har noe med graviditet å gjøre.
 
Spennende! Kan du se omtrent når det begynte å synke? Rett etter eggløsning, eller noen dager etter?
Kurven min synker som bare det, men tror dessverre ikke det har noe med graviditet å gjøre.
Ja, sjekket nå og lå på over 60 etter EL helt til 10 dpo, og da var det et dropp ned til 47. Da fikk jeg også positiv g-test. Så et par dager til med over 60, og så droppa det ned til 40 og noe og holdt seg der :smiley-ashamed004
 
Jeg merker tydelig endring. Hvilepulsen øker med ca. 5 fra rundt EL og gjennom lutealfasen. Her fra graviditet med syklusstart 20. mai 2023. Testet positivt 9. juni. Fødte 22. februar 2024 og pulsen stupte tilbake til normalen
 

Vedlegg

  • IMG_2226.jpeg
    IMG_2226.jpeg
    153,7 KB · Visninger: 8
  • IMG_2230.jpeg
    IMG_2230.jpeg
    162,5 KB · Visninger: 8
  • IMG_2231.jpeg
    IMG_2231.jpeg
    155,4 KB · Visninger: 8
Jeg merker tydelig endring. Hvilepulsen øker med ca. 5 fra rundt EL og gjennom lutealfasen. Her fra graviditet med syklusstart 20. mai 2023. Testet positivt 9. juni. Fødte 22. februar 2024 og pulsen stupte tilbake til normalen
Jøss, så fascinerende! Veldig spennende å se
 
Fant denne da jeg ble gravid og fulgte med på endringen i hvilepuls og HRV de første ukene;

 
Back
Topp