HPV-vaksinen

Lillafrosk

Fembarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hei!
Jeg tok selv HPV vaksinen i 2016-2017 et sted, men husker ikke selv..
Så, om noen har tatt denne nylig selv, eller har barn som nylig har tatt den...

Min datter skal prøve å ta denne. Men hun *trenger* vite ting som..
Hvor lenge det svir i armen under/etter stikket. Hvor godt sprøyten kjennes. Evt bivirkninger etterpå..

Alt mulig, spesielt om *selve* stikket.

Noen som har noe erfaringer å dele?

Hei!

Hvor lenge det svir i armen under/etter stikket. Hvor godt sprøyten kjennes. Evt bivirkninger etterpå..

Hei!

Storebror her tok den for to uker siden.

Han hadde veldig vondt i armen samme kveld og dagen etterpå. Begynte ganske kjapt etterpå. Selve stikket bryr han seg ikke om. Tror ikke det var spesielt vondt.

I tillegg ble han kvalm og fikk vondt i magen, og var hjemme fra skolen dagen etter. Kvalmen og magevondten begynte et par timer etterpå.

Ca et døgn etterpå var han fin igjen, og merka ikke noe.

Jeg selv takler sprøyter dårlig, men ville heller hatt denne vaksina som er så viktig, selv om jeg hadde fått reaksjoner etterpå.

Hei!

Storebror her tok den for to uker siden.

Han hadde veldig vondt i armen samme kveld og dagen etterpå. Begynte ganske kjapt etterpå. Selve stikket bryr han seg ikke om. Tror ikke det var spesielt vondt.

I tillegg ble han kvalm og fikk vondt i magen, og var hjemme fra skolen dagen etter. Kvalmen og magevondten begynte et par timer etterpå.

Ca et døgn etterpå var han fin igjen, og merka ikke noe.

Jeg selv takler sprøyter dårlig, men ville heller hatt denne vaksina som er så viktig, selv om jeg hadde fått reaksjoner etterpå.

Hun skal ta den, hun bare sliter med angst og trenger vite alt om stikket på forhånd ><
Hun skulle egentlig ta den i dag på skolen, men det ble ikke noe av, visstnok..

Jeg tok siste dosen min selv i 2019 ( måtte utsettes grunnet graviditet før jeg rakk å ta den)

hos meg svei det noen sekunder Akuratt når de sprøytet inn, men det gikk veldig fort.

Var litt øm i armen/stikkstedet den kvelden men når jeg våknet dagen etter var det bra igjen:-)

mener å huske at jeg reagerte likt på dosene jeg fikk i 2017:-)

Hei!

Ikke erfaring med denne vaksinen, men npr mine barn skal ta blodprøver så bruker vi å ha på sånn bedøvelsesplaster man kan ta på 1 time i forveien, det hjelper veldig!

Ikke erfaring med denne vaksinen, men npr mine barn skal ta blodprøver så bruker vi å ha på sånn bedøvelsesplaster man kan ta på 1 time i forveien, det hjelper veldig!

Kan hende det hjelper, om ikke annet placeboeffekt.
Det er jo ikke EGENTLIG vondt å ta vaksiner, men hun tror jo det, så da spenner hun antagelig musklene, og det blir mer ubehagelig enn nødvendig ><

Noen vaksiner kan være vonde og ta, men denne hpv var ikke det i følge mitt barn. Barnet mitt hadde en litt vond kul på stikket i 4-5 dager. Ellers var barnet frisk :)
Lykke til!

Synes ikke den var vond og ta. Man kjenner et lite stikk i det de stikker. Jeg var sår i armen etter dose to og tre, kjentes ut som jeg hadde trent veldig.

Mi fikk feber og vondt i hodet. Var hjemme fra skolen dagen etter. Ho syns den var vond, men har ekstrem sprøyteskrekk.

Jeg tok den i 2018. Hadde vond arm i noen dager. Selve stikket var ikke vondt for meg. Husk at dette er 100% individuelt ❤️

Back
Topp