Hovne legger og føtter?

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Flere som får dette på slutten ?

Hadde det nesten ikke med førstemann men nå føler jeg at jeg får mer og mer hovne legger og føtter...
Bør jeg bekymre meg eller er det vanlig?

Helt vanlig, iallfall i disse juletider med masse mat med høyt saltinnhold. Selv spiste jeg ribbe på julaften og fikk skikkelig ballongbein. Det har også sammenheng med at jeg løp rundt for å gjøre unna ulikt husarbeid i dagene før. Nå etter julaften har jeg spist lettere mat og senket terskelen for aktivitet. Jeg gjør det meste i etapper og ligger med beina høyt i mellom, noe som hjelper. Ja, også drikker jeg masse vann!

Er derimot hevelsene tilknyttet smerter i øvre del av magen bør du ta en sjekk til legen. Eller hvis du er urolig. Dumt hvis det er noe og så stoler du på at alt er ok basert på nettforum.

Helt vanlig, iallfall i disse juletider med masse mat med høyt saltinnhold. Selv spiste jeg ribbe på julaften og fikk skikkelig ballongbein. Det har også sammenheng med at jeg løp rundt for å gjøre unna ulikt husarbeid i dagene før. Nå etter julaften har jeg spist lettere mat og senket terskelen for aktivitet. Jeg gjør det meste i etapper og ligger med beina høyt i mellom, noe som hjelper. Ja, også drikker jeg masse vann!

Er derimot hevelsene tilknyttet smerter i øvre del av magen bør du ta en sjekk til legen. Eller hvis du er urolig. Dumt hvis det er noe og så stoler du på at alt er ok basert på nettforum.
Ja vurderer å ringe til føden å spørre , men har kontroll på mandag hos jordmor så om det ikke blir verre kan det være jeg venter til da..

Lurte bare på hvor raskt en eventuell forgiftning utvikler seg.
Har ikke smerter i magen men kjenner meg øm i huden på en måte.

Har fått en del vann i kroppen jeg også . Fikk råd fra jordmor om å sitte med bena høyt og gjerne ta en hvil på dagen hvor jeg ligger ned. Har også hørt at det gjerne blir verre ved salt mat.

Ja, har hatt det hele veien, men nå på slutten har det blitt ekstremt! Spesielt på julaften etter ribba og første juledag etter pinnekjøttet!

Jeg har også fått mer ødem de siste ukene. Jeg sitter med beina høyt innimellom, unngår tettsittende klær (tights, strømpebukser og olabukser med sømmer som "borer" seg inn i vannet), drikker masse vann og gjør litt øvelser med anklene. Det hjelper!

Back
Topp